Reply on: Autobus39 #3179:
Už prestaňte s tým snívaním o metre. Porovnávaš hrušky s jablkami, dopravu veľkého mesta s účelovou dráhou. Metro nemajú aj mnohé ďalšie hlavné mestá a nejdú sa z toho zblázniť. Metro je síce veľkým bratislavským problémom, ale presne z opačného hľadiska. Keby sa tu nekompetentní politici a slovenskí nacionalisti nechytali myšlienky metra ("Keď ho má Praha, musíme ho mať aj na Slovensku!") a keby to potom neprevzali komunistické zelené mozgy (áno, chytili sa toho vojaci, aby v prípade vojny s imperialistami mala aj Bratislava protiatómové kryty), tak by sa tu rozmýšľalo normálne, t.j. s každým novým sídliskom by sa zároveň projektovala aj električková trať a mohli sme mať v Bratislave perfektnú dopravu. Na električkách stojí Brno, Ostrava, Plzeň, ale aj väčšie mestá ako Záhreb, Lodž atď., stačí googliť. A zaobídu sa bez metra. Lenže metro slúžilo v Bratislave ako zásterka, akýkoľvek rozumný projekt rozvoja električkovej dopravy sa tu od 70. rokov zmietol zo stola s tým, že "to predsa nepotrebujeme, veď tu bude metro". A čudujem sa, že ešte nikto nekritizoval samotný projekt metra, ktorý je z podstaty zlý. Projektoval ho totiž pražský Metroprojekt, ktorý Bratislavu a jej problémy vôbec nepoznal. Jediná rozumná trasa bola tá do Petržalky (analógia pražského najväčšieho sídliska "Jižního města") a ostatné trasy vychádzali z pražskej skúsenosti, a to že metro sa projektovalo tam, kde bola najintenzívnejšia električková doprava. Analogicky s Prahou potom naprojektovali ďalšie vetvy metra pod električkovými trasami. Teda presne tam, kde metro Bratislava potrebovala najmenej. Aj dnes vidíme, že práve tam, kde jazdí električka, doprava ešte vcelku funguje, problémy máme inde: na Gagarinovej, Rožňavskej, Lamačskej - Brnenskej - Pražskej, teda tam, kde električka chýba. Trať do Dúbravky naprojektovali cez Karlovu Ves, teda menej výhodnou (dlhšou) trasou. Keď už malo metro z Petržalky z Hlavnej stanice pokračovať ďalej, tak to mala byť práve trasa popod Kramáre, cez Patrónku a Záluhy. Výstavba električky do Petržalky je varovným prstom, ako by asi vyzerala podstatne náročnejšia a drahšia stavba metra. Veď v Bratislave sa niekoľko rokov nejazdilo na Hlavnú stanicu, lebo neboli peniaze ani na opravu električkovej trate. A v metre musí fungovať osvetlenie, vzduchotechnika, eskalátory, výťahy, personálne obsadenie stanice, a to aj večer, keď by bolo poloprázdne. To si naozaj niekto myslí, že na to by sme mali? Treba sa zmieriť s tým, že Bratislava tu ďalšie desiatky rokov metro mať nebude, zostúpiť na zem a všemožne podporovať rozvoj električkovej dopravy. A tunel vôbec nemusí znamenať metro! Samozrejme, že električka sa dá budovať aj pod zemou. Samotná trasa z Hlavnej stanice do Dúbravky by samozrejme mala mať aj tunel! Tak sa priaznivci metra zasadzujte aspoň o takýto kompromis.
BA2301