No veď cyklotrasa nejaká je cez Hviezdoslavovo popred Carlton a poza US ambasádu.
O to väčšia sprostosť je cyklodiaľnica na Vajanského. Lebo je len pre tých, čo idú od Eurovey smerom k Riverparku, kde im pridáva zbytočne navyše 2× čakanie na CSS.
Aha, zeby ti hnusni autickari (a ja), co hovorime, ze cyklotrasa po skutocnom nabrezi alebo cez Hviezdoslavovo by bola lepsia, mali pravdu, a nikto poriadne nechce jazdit po cyklodialnici popri autach?
Kedysi ich vyrábal Neoplan ako letiskové autobusy (apron bus), napríklad tento: http://www.auwaerter-neoplan-fotoarchiv.de/detail.php?id=361
Typy N4099, N922,... mali kabínu vodiča na oboch koncoch ale neboli symetrické. Link vyššie ukazuje čelo autobusu na ktorom sú dvede, kabína vodiča je na ľavo od dverí pri pohľade zvnútra (vpravo od dverí na fotke, je tam vidieť volant). Druhý koniev mal čelo bez dverí. Vodič viedol autobus cestou k terminálu z kabíny, kde boli dvere a tak prišiel k dverám terminálu, aby cestujúci nastúpili prakticky priamo. Prešiel na opačný koniec (bez dverí) a išiel smerom k letadlu, kde cestujúci vystúpili bočnými dverami a vyšli schodíkmi do lietadla. Potom prešiel na koniec s dverami a vracal sa k terminálu.
Neskôr sa ukázalo, že je to zbytočné, cestujúci môžu nastúpiť a vystúpiť bočnými dverami a letiskové autobusy s dvoma kabínami sa prestali vyrábať. Som ale vo veku, že si ich pamätám aj z letiska vo Viedni.
Dokonca aj "lunárne moduly" na letiskách v USA (napr. Dulles - Washington DC) sa prestali používať ako obojsmerné. Od terminálu vycúvajú, potom pokračujú vpred a k druhému terminálu sa znova "pricucnú" dverami - vodič ostáva stále na jednom konci. Ale to nie sú celkom autobusy, skôr by som to nazval nezmyslom: https://www.atlasobscura.com/places/dulles-airport-mobile-lounges
ale predsa len na tomto obrázku je obojsmerný - jedna kabína uprostred dvojice dverí je na strane fotografa, druhý koniec s kabínou a dverami je pricucnutý k terminálu v pozadí: https://img.atlasobscura.com/aWiFjs_zenXqnsL5yNhwECHflZVw5FIZevcdAwp_mjk/rt:fit/h:400/q:81/sm:1/scp:1/ar:1/aHR0cHM6Ly9hdGxh/cy1kZXYuczMuYW1h/em9uYXdzLmNvbS91/cGxvYWRzL3BsYWNl/X2ltYWdlcy83ZTVh/ZmVjNi1hNDllLTRj/ZWMtYWY3OS03NTRl/MTBiNDZkM2Y0YjIy/NTI2MjQ1NWE3NTcw/OTFfUFhMXzIwMjMw/MTAyXzEzNDUyMDkw/My5qcGc.webp
Mne to pripomína Cobus DES Passeur - premáva ako kyvadlo medzi pevninou a Mont Saint Michel. Danúšikovia ho obdivujú pre jeho obojsmernosť, čo je u autobusov zriedkavé. Spomenul som si naň keď som videl drevené bočnice a plechový predok.
V Bratislave by sa to uživilo ako kyvadlo od električky k horárni na Peknej ceste (linka 154), na Kamzík (144), na Briežky (151) a prípadne na iné miesta, kde je problém s obratiskom. Ale z finančného hľadiska by to bola zrejme frajerina. Cobus ich bežne nevyrába, takže cena je vysoká.
Niekto to strhne alebo odpadne a pôjde chodec na svoju zelenú a prejde ho električka. Určite skôr upraviť križovatku a uvedené semafory vyradiť z prevádzky a v ideálnom prípade tam pripraviť aj preferenciu pre električky do obnovenia premávky cez uzavretú ulicu.
zakaznik