Jedna historická zaujímavosť - Karloveská trať necelý rok pred otvorením.
https://www.youtube.com/watch?v=Nbrlt2urioE
https://www.youtube.com/watch?v=Nbrlt2urioE
https://www.youtube.com/watch?v=Nbrlt2urioE
) - neviem preco som si myslel, ze je az po prechod, ale ked som si pozrel zaznam z kamery na aute, tak dokonca koniec 70 bol este pred krizovatkou (aj ked o par metrov)
Ozaj ak niekto vie, kde sa rozhodlo o zmene rýchlosti v týchto úsekoch, nech sem dá info a je dobré to spropagovať, nech ak je ozaj dôvod hlučnosť a bezpečnosť, tak nech o tom vie čo najviac vodičov a nie takto, ako sa to spravilo
Aj keď sa to nebude mnohým páčiť. Znova napíšem, chaotický, neprehľadný, stiesnený, nedôstojný, odporný projekt chránenej dielne.
Ike
Pamätám si, že v Mlynskej doline pri ZOO bola 70ka, ktorá sa ťahala postupne až k zastávke Habánsky mlyn, akurát, že nikde nebola ukončená. Medzi Habánskym mlynom bola čerpacia stanica, ktorá bola podľa starého zákona 315/1996 miestom mimo cesty (v zákone bola čerpacia stanica explicitne definovaná ako miesto mimo cesty). Vo vyhlásenom znení nového zákona 8/2009 ešte miesto mimo cesty zostalo (ale už menej jednoznačne), ale v súčasnom znení už nie je (je tam len jeden nerelevantný výskyt). Do toho bol ale výjazd z čerpacej stanice označený značkou "daj prednosť v jazde", čo prináša do celej situácie vyhodnocovania, či je to križovatka rušiaca 70ku alebo nie, ďalšie premenné. Aby to nestačilo, vznikol tam bytový komplex Green house, takže skôr sa prikláňam ku križovatke.
Keď som však žiadal políciu o osadenie dopravnej značky "koniec 70", tak mi odpísali v duchu, že situácia je jasná, bezpečná a vodič má poznať pravidlá cestnej premávky - ergo prudko byrokratický prístup. Vodič sa podľa polície má v sekundách hrať na právnika namiesto toho, aby tam boli jednoznačné značky.
Nakoniec tam dali koniec 70, ktorý je síce osadený zle, ale aspoň tam je.
Podobne primátor Senca, dal pred školy osadiť značku "školská zóna", hoci vozovka pripomína pristávaciu dráhu. Keď tam Cyklokoalícia merala rýchlosť, pod 20 km/h nešiel nikto. Reakcie boli tiež v duchu, že "vodič má poznať dopravné značenie" - opäť byrokratický prístup namiesto teleologického "urobíme tam takú úpravu, aby sa deti do škôl vedeli dostať bezpečne".