Zastávam sa názoru, že netreba zlepšovať intervaly na vlakoch a zvyšovať počet spojov. Bolo by to neekonomické a zbytočné spoje by boli. Máme menej preplnené vlaky ako v ČR alebo Österreichu. To znamená že máme dostatočný počet spojov. Hodinový interval na trase BA - KE by bol pre mňa luxus a neviem či by to bolo dobré rozhodnutie.
Nuž, podľa toho, čo vidieť, tak by človek mohol nabrať dojem, že na vonkajších hraniciach Spoločenstva namiesto kontroly len statujú a na vnútorných nerobia nič.
Na základe národnosti je normálne kontrolovať a obmedzovať ľudí? Nemalo by sa to na základe toho robiť, či je tu dotyčný legálne alebo nie? Ak prekročil hranice Schengenu ilegálne, tak smola. Česi a rakúšania to chápu, maďari neviem prečo v kontrolách poľavili a tiež nechápem prečo je na našej východnej hranici akosi bordel.
Zaujímavé je, ako fungujú večerné vlaky v Česku, s ktorým sme pred 30 rokmi tvorili jeden štát. Súčasný GVD, české vs. slovenské krajské mesto, obe na modernizovaných koridoroch, obe v podobnej vzdialenosti od hlavného mesta:
České Budějovice - 93 426 obyvateľov, vlakom 169 km od Prahy, na 4. českom koridore (mimo hlavných trás na Brno alebo Ostravu), ďalej po hranice ČR už žiadne väčšie mesto nie je.
Žilina - 82 704 obyvateľov, vlakom 201 km od BA, na hlavnom SK koridore na Košice.
Praha - České Budějovice posledné 3 priame vlaky:
20:04 - 22:03 (IC 545), 20:30 - 22:47 (R 733), 22:00 - 00:11 (R 735)
České Budějovice - Praha posledné 3 priame vlaky:
19:08 - 21:30 (R 702), 20:08 - 22:30 (R 700), 20:57 - 23:03 (EC 336)
Mmch., na spojení Praha - České Budějovice vidieť, ako môže vzrásť záujem o cestovanie vlakmi na modernizovanej trati aj vďaka zavedeniu MinDop objednávanej Ex vrstvy vedľa R.
Hmmm. Od istého času bytosti tohoto rangu nesledujem. Poznám ich, viem ako zmýšľajú, atď. Stačí mi. Mám svoj život, reálne problémy (a nie zástupné voloviny, že neviem čo so sebou od dobroty a blahobytu), robotu, záujmy a ciele. Čo mi ale udiera posledné roky do zmyslov je, že tí čo najviac volajú po tolerancií, slobode, láske a pod vznešených veciach alebo to proklamujú cez príslušnosť k nejakým skupinám, spolkom, stranám, tak mi prídu ako nejakí zhypnotizovaní fanatici v totalite. Po prečítaní ich názorov, statusov, diskusií, či oficiálnych politických dokumentov a hlasovaní a debate so staršími generáciami o tom mám pocit, že to proti čomu tu naši rodičia a starí rodičia bojovali pred rokom 1989 sa vracia len v inom obale. Už keď pozriem politické debaty v TV, tak takmer denne badám, že keď niekto nevysloví presne predpísaný postoj v presne danej forme tak je oheň na streche. Ešte aj zmierlivejší postoj voči niečomu a odklonený od radikálne nalinkovaného je na lynč. Mi to príde tak, ako keby zámerne boli aj úplní pacifisti tlačení do konfrontácie hoci sa snažia situáciu ukludniť a tá strana tlačiaca na pílu proste chce ten "olej do ohňa". Zle je ... veľmi zle a smutné je, že mi to hovorí viac a viac ľudí a ľudia sa aj medzi sebou separujú, trhajú sa putá, ľudia nechcú mať už s nikým nič. Taká mizantrópia ako keby zavládla. A zároveň sa nedivím, keď počúvam zážitky ľudí z dopravy, či obchodu a služieb, ktorí majú denne kontakt s masou ľudí. Ak sa nestane zázrak, tak je nám koniec.
tá osoba je dosť mimo reality resp. v svojej vlastnej realite..v hneve ona píše pravidelne a povedal by som, že už viacero jej komentárov bolo za čiarou
Zaujimave ze vo Svajciarsku, v tej vyspelej zapadnej Europe, jazdia vlaky do kazdej obce na zeleznicej sieti v intervale 30 minut alebo lepsie, ale v tom zlom, spinavom, egoistickom, vychodnom, psikyzabijajucom Slovensku je uplne vporiadku rusit vlaky. Ty chces aby sa Slovensko zlepsilo, alebo je cela tvoja ideologia podlozena na tom ze je tu zle a treba ho najradsej zmazat z mapy?
Kolko ludi z dedin v Alpach pouzivaju tieto vlaky, si myslis? A presda len je to OK v CH.
Lurny