Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: samkoh #1666:
Musíš to reklamovať hneď po vydaní lístka, vodič transakciu stornuje a vydá ti nový.
Z iného súdka: ako mám postupovať, ak mi autobusár napriek mojej požiadavke na celý lístok(aktuálne mám len dopravnú kartu, dúfam, že ZŤP tak skoro nebudem a do dôchodku ďaleko) vydá nejaký druh polovičného? Naposledy sa mi to stalo na Orave, ale v opačnom garde(ja si pýtam študentský, vodič mi dal celý) sa mi to stalo aj minulý rok u SL. Keby som si nechal ten polovičný a prišiel by revízor, asi by som mal problém aj ja aj vodič.
Reply on: Ike #1664:
Ako ja vonkajsi okruh nehejtim, sam ho pouzivam radsej ako Pristavny most, ale logiku to fakt nedava ist po R7 spat na D1. To uz radsej zleziem pri Bernolakove a pojdem na Triblavinu.
Reply on: Arrivaderci #1662:
Aby sme ten vonkajší obchvat nehejtili : Sitina - metro ipd je v nedeľu ráno 9 minút po vnútornom a 16 minút po vonkajšom. V špičke na vnútornom 9 minút neplatí, ale tých 16 po vonkajšom platí vždy. Otestované v piatok o 15:40
Reply on: Ike #1661:
Myslím, že v praxi "kupujú" trasu D4 - Ivanka - Triblavina - D1.
Reply on: Ike #1661:
V dnesnej dobe, ked vacsina ludi pouziva navigaciu alebo pozrie mapu pred cestou, pripadne pozna ten usek? A hlavne ak sa ma zbytocne trepat namiesto 7km az 21km? Sehr ekologisch 😃

Kebyze je D1/D4 krizovatka tak ok beriem, sice stale je to 19km vs 31km, ale to dava vacsi zmysel ako sa vratit okolo Slovnaftu spat na D1 a stat v zapchach v smere na Dolne Hony, Avion, Letisko a Senec 😃
Reply on: TomJ #1658:
To je vraj zámer, aby sa odľahčil prístavný most. Očakáva sa že nákladný trazit pôjde po D4 a potom po R7 sa napojí v križovatke Nivy. Ako vravia angličania, neviem, či to nejaký vodiči "kúpili".
Reply on: TomJ #1658:
Ja som raz išiel zo Svätého Jura a chcel som si skrátiť cestu obchvatom do Lamača, stále boli značky že Wien, Wien/Brno a zrazu sa oboje vytratili a bola len Budapešť a tak som skončil v Jarovciach či kde. Prejazdil som zbytočne horedole asi 24 km, čo ma tam točilo všade možne. Odvtedy sa D4/R7 na kilometre vyhýbam a nehovorím ani o tom šialenstve, čo je vo Vlčom hrdle od Bajkalskej, tam som totálne stratený.
Reply on: TomJ #1658:
Cela d4r7 je tragedia ako to je znacene. Nie nadarmo existuje pomenovanie spanielska dedina.
Reply on: N/A #1652:
Veľmi zle sú spravené aj smerové tabule po otvorení D4/R7. Napríklad pri jazde po moste Lanflranconi tabuľa navádza vodičov idúcich na Žilinu, aby pokračovali rovno smerom na Jarovce (akože na Lužný most, lenže kvôli chýbajúcemu prepojeniu D1 a D4 je blbosť takto ísť). Takisto odbočka pri Slovnafte z R7 na D4 je zle značená. Najprv je na tabuli napísaný Pezinok-Wien, potom sa to vetví (Pezinok doľava, Wien doprava) a potom je ešte možnosť vrátiť sa na smer Komárno alebo odbočiť doprava na Pezinok, no tam už namiesto Pezinku sú písané Podunajské Biskupice.
Reply on: 810zssk #1656:
To mi pripomína asi 4 roky trvajúci stav medzi DNV a devinom. Dávnejšie tam bola 90ka mimo obce a k niektorým frekventovaným zastávkam znížili rýchlosť na 70. Potom sa celá cesta paušálne znížila na 50,ale 70ky dlho zostali. V praxi teda na úrovni zastávok bolo lokálne zvýšenie rýchlosti.

Inak bordel tam je stále. Je tam ukončenie 50 a ďalej platí 50ka. Alebo usekova rýchlostná značka, čo je nezmysel. 😂
Reply on: N/A #1655:
Toto ale existuje aj v opačnom garde, keď je niekde default rýchlosť napr. 130, ale značkou obmedzená na povedzme 100. Ak je tam stavba, veľmi často to končí tým že tam na jej úsek dajú 60ku, ale na koniec dajú značku "koniec všetkých obmedzení" čím na časti cesty reálne zvýšia rýchlosť.
Reply on: Ike #1654:
Keby to boli len 2 kilometre, nepoviem nič, ale minule som išiel na D1 asi 10 km stále 80 len preto, lebo nebola značka koniec všetkých obmedzení, alebo iná rýchlostná značka a všetci už leteli 130. Tu by ma zaujímalo, ako by sa postavila polícia, ale proste je bežný zvyk, že rýchlosť sa zníži, ale opätovné zrušenie obmedzenia už chýba.
"tak proste sa prepnem do módu "idem najviac ako sa dá bez toho aby mi mohli zobrať vodičák".
Hear hear.

Presne tak. Ja nemám problém ísť aj pomalšie, napr. keď je na diaľnici obmedzenie do jedného pruhu, je tam 60ka a roboši zasahujú takmer do prejazdného profilu, prípadne, ak vidím, že potrebujú prebehnúť na druhú stranu, aj viac spomalím a bliknem im. Ale dodržiavať 80ku 2 kilometre pred obmedzením proste nebudem.
Reply on: N/A #1652:
Ono to má ešte jeden rozmer: Nezmyselné obmedzenia rýchlosti vedú k tomu že značná časť ľudí ich ignoruje, kým časť ich dodržuje. Tým sa nám mixujú autá jazdiace veľmi odlišnou rýchlosťou čo vytvára rizikové situácie - z vlastnej skúsenosti viem aké je to ísť 50 na 40ke kde každý okolo jazdí 80+. Riziká z toho vyplývajúce sú rádovo väčšie ako benefity tej pomalej jazdy, aj keby ju hneď dodržovali všetci.
Reply on: Ike #1650:
Máš pravdu, 20 km/h na zjazde do Lamača je poriadny fail, akože to kebyže mám dodržiavať 20, tak to asi spôsobí viac problémov ako 40-50 v tom úseku, dokonca som hovoril že takú značku som uŽ dlho ani nevidel. Pre mňa je divné aj to, že od Borov hore na D2 smer mesto bol zákaz odbočenia doprava (na diaľnicu okrem MHD) a aj tak tam všetci jazdili a nebol dôvod na to aby nejazdili a teraz tam už tá značka nie je. Dopravné značenie je u nás pekný šalát a keby sa mám na to spoliehať, skončím niekde v tramtárii.
Reply on: Ike #1650:
Presne! Ja sa považujem za pomerne predpisového vodiča, ale keď prídem k nejakej nezmyselnej 40ke ako teraz pri DNV, tak proste sa prepnem do módu "idem najviac ako sa dá bez toho aby mi mohli zobrať vodičák".

Jedna vec ktorej nerozumiem sú rôzne 80ky a podobne na zjednosmernených úsekoch diaľnic (z čoho zďaleka nie je vinné len Slovensko). Ak na bežnej ceste mimo obce máme 90, prečo je na diaľnici "dočasne v polprofile" nižšia rýchlosť, keď tá cesta má rádovo lepšie parametre?
Reply on: 810zssk #1647:
To je problém značenia. Slovensko je preznačkované a navyše zbytočne. Vytvára to "infláciu značiek" a ja sám sa pristihávam pri tom, že "dám značkám šancu na dodržiavanie" a potom narazím na 5 prípadov za sebou, kedy tá značka nedáva žiadny zmysel a potom subjektívne vyhodnocujem aj tie logické.

Odporúčam cestu I/61 Bratislava - Senec. Niektoré križovatky sú vyznačené 80-60, niektoré 80, niektoré 70-50, niektoré 70, niektoré nie sú vôbec a potom je špeci kategória: nedokončené križovatky, kde sa reálne žiadna cesta nepripája, ale je tam obmedzenie.

No a čo sa v poslednej dobe deje na diaľnici, to pomlčím. V Rakúsku je bežné obmedzenie na diaľnici riešené 130-100-80-130, pričom nie je dôvod to nedodržiavať. U nás je to 130-100-80-60-80-60-100-130 a po novom posledné mesiace som na severnej D1 zažil aj 130-100-80-60-40-60-40-80-130, nehovoriac o napr. zjazde Lamač, kde je 20ka!!

Alebo teraz nedávno na Pražskej: rozkopaný chodník a bum, len tak 30ka. Dodržiavať to znamená hazardovať so životom posádky auta.
Reply on: N/A #1648:
Takze progres, ked od Lozorna je teraz 100 namiesto 80? 😂
Reply on: 810zssk #1647:
No čo sa týka tej 80 km/h od Stupavy poviem toľko, že pred rokom bolo toto obmedzenie až od Lozorna a to len bolo peklo. Polícia sa potom hrdí na fb s tým, že ako všetci prekračujú rýchlosť a ako nedodržiavajú max. povolenú rýchlosť, hoci je úplne ale úplne nezmyselne nastavená 80 km/h tam, kde nie je absolútne žiadna kolóna ani nič iné. Slovakistan v praxi.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.