V rámci projektu živé námestia v komentároch je písané že sa budú rekonštruovať zastávky Centrum pre linky 1 a zastávka Centrum pre linky 3/4 by sa posunula na odbočnu koľaj a vznikla by klasická zastávka ... Bol by to dobrý posun vpred hoc zastávka pod Manderlakom by bolo asi najlepšie riešenie
Viem, kde sedím - seat reservation neexistuje?
Boarding podľa skupín - načo?
Jasné pravidlá pre batožinu - kto ich nemá?
Pocit, že som cestujúci a nie náklad - neviem o tom, že by sa predávali letenky do cargo priestoru
Inteligentný a ľudský personál - kde nie je?
Fungujúca zákaznícka podpora - u mňa zatiaľ 2/2 prípadov fungoval skvele
Promptné, efektívne a čestné riešenie problémov (meškanie, strata batožiny) - naráža na limity mimo pôsobnosti dopravcu
Široká sieť spojení - preto low-costy
Cestovanie je funkcia času a pohonných hmôt (plus ďalších vecí, ale to som teraz zjednodušil). Dnes sa vďaka low-costom vieš dostať z Bratislavy rýchlejšie a lacnejšie do Londýna ako do Banskej Bystrice.
Ja nepotrebujem luxusnú reštauráciu na palube, radšej si ju doprajem po prílete. Low-costy sú autobusy s krídlami.
Viem, kde sedím
Boarding podľa skupín
Jasné pravidlá pre batožinu
Pocit, že som cestujúci a nie náklad
Inteligentný a ľudský personál
Fungujúca zákaznícka podpora
Promptné, efektívne a čestné riešenie problémov (meškanie, strata batožiny)
Široká sieť spojení
Prípojné lety bez nutnosti vybrať si a znova odovzdať batožinu
Toto sú atribúty, ktoré preferujem a nenachádzam u low-costov ...
Chápem ... nejde o konkurenciu, ide o zabezpečenie spojenia s relevantnými destináciami ... Tuzla a Kišiňov slúžia skôr na prepravu gastarbeiterov a tomu zodpovedá aj úroveň dopravcov ... bohužiaľ ...
Charleroi je taký Brusel ako keď chceš ísť do Viedne a vysadia Ťa v Bratislave
Wizz zjavne sťahuje viedenskú bázu do Bratislavy, takže spolu s tým sa odtiaľ presúvajú aj linky.
Frankfurt, Mníchov a Brusel sú huby spoločností v rámci Lufthansa Group, čiže pokúšať sa konkurovať spojom z Viedne do týchto destinácií veľmi nemá zmysel. Plus z Bratislavy lietal Ryanair na Charleroi (aj keď v zime to zredukuje na dva-tri lety týždenne)
Skleník je estetický antiskvost, ale v exponovaných časoch slúži ako účelné útočisko pred poveternostnými podmienkami pre početné množstvo ľudí. Ti zostanú po novom vonku?
Neviem, či je reálne že by sa obnovil nápis v tom znení, ale vôbec by mi to nevadilo. Nakoľko sa prístavba odstrániť nemá, tak to ostane iba vo forme návrhu, podobne ako rôzne iné návrhy v tomto fóre.
Skleník je v podstate zbytočný. Veľká časť ôvodnej budovy sa nepoužíva, v skleníku je otvorených pár pokladní, ktoré by kľudne mohli byť v starej budove. Záložňa a stánky v skleníku takisto nie sú potrebné. Takže Skleník môže zmiznúť, čím sa pred stanicou získa priestor na lepšiu organizáciu (verejnej) dopravy.
IAD a taxi od Pražskej je dobrý nápad. Potrebovalo by to parkovisko pod koľajiskom pošty. Pod (dúfajme) bývalým skleníkom by zas mohli vzniknúť priestory pre cestujúcich - prístup k električkám, taxíkom, atď.
A treba prehodnotiť, čo je na stanici naozaj potrebné a čo nie, a sprístupniť pre verejnosť dnes uzavreté časti stanice, ktoré v minulosti boli prístupné.
Skleník zachovať? To je prvá vec, ktorú by mali zbúrať. Takmer úplne zakrýva okrídlené koleso. A tie "malé" hodinové ručičky chcú vymeniť za "veľké"? A načo? Takú základnú otázku, či ich vôbec bude vidieť, nejako neriešia. Už dnes to celé zakrýva ten odporný, dočasný skleník. Stačí vystúpiť z trolejbusu, dvihnúť hlavu a vidno len tú príšernú prístavbu. Aby bolo vidno nejaké "okrídlené železničné koleso", je nutné ísť na cestu a ďalej od budovy stanice. Však to je to je totálny nonsens opravovať skleník a nechať jeho súčasnú priestorovú polohu! Taktiež tú "pasáž" k električkám a budovu dispečingu DPB. To je čistý balkán, náhodne umiestnené budovy, bez koncepcie. Aspoň skleník je ako-tak prilepený a funkčne zladený (teda skôr nefunkčne). Kapacita pôvodnej budovy nie je dostatočná. Dobre, to je argument (a pravda). Nová "prístavba" by však mala vzniknúť ako samostatná stavba, ideálne medzi historickou budovou a Pražskou ulicou, pričom napojenie IAD (vrátane TAXI) by bolo práve z Pražskej. Priestorov sa dá ziskať kopa v podzemí
- od električiek až po Pražskú by mohla byť komplet vedená podzemná pasáž popod súčasným obratiskom (aj koľajiskom pošty). Ja viem, brutálne drahé. Historická budova stanice by ostala na povrchu. V smere od Šancovej by mal ostať výlučne prístup pre MHD. A nebolo by vôbec zlé, aby MHD mohla cez stanicu prechádzať - ale iba MHD, žiadna IAD. Ja viem, drahé, strašne drahé. Ale ak to iba opravia, tak na ďalšie desaťročia zakonzervujú to otrasné provizórium, ktoré tam vzniklo na sklonku socíku a straší dodnes.
Ma178rek