Vodic ma zodpovednost davat pozor na cestu, a ma ist takou rychlostou, aby mohol reagovat v pripade prekazky na ceste. Ak nedokazes vcas reagovat na obrovsky ostrovcek, mozno by si mal spomalit.
Mnohym vodicom robi problem nosit za seba zodpovednost, a preto tak aj nase ulice vyzeraju, ked namiesto sebareflexie radsej vymyslaju hovadinu ako chodci a cyklisti by mali byt registrovani. To je uplne nezmyselne porovnavanie. Ano, mnohi chodci a cyklisti su rovnako blbi ako vodici plechoviek, ale ich potencial pachat skodu je v porovnani s autom minimalna. Ked raz bude chodec schopny ist 300 km/h, alebo sposobit obrovsku dopravnu nehodu, tak potom sa o tejto teme mozeme bavit.
Z tvojho prispevku je zrejme, ze ty si jeden z tych, ktori sa citia ukrivdeni lebo spolocnost od nich vyziadava vyssi standard spravania sa, tak ako ocakavame viac od pilotov nez od pokladnikov v LIDLi. Nechcel by si sa nahodou vzdat auta? Potom nebudes mat ziadnu zodpovednost a nikto ta nebude sikanovat, a navyse to moze mestu len dobre urobit.
Humorna poznamka "vodici musia za seba brat tiez nejaku zodpovednost" - vzhladom na to, ze vodici aut su za vsetko trestani, pokutovani, sankcionovani, obmedzovani.
Ako vodic auta musim mat skusku ze viem soferovat, potom mam povinnost si auto registrovat aby ma objektivnou zodpovednostou mohli pokutovat a trestat, potom musim byt povinne poisteny, neustale som monitorovany (radar, pas, telefonovanie, v zahranicii aj jazda na cervenu), a ked sa nieco stane policia rada pouziva frazu "prisposobenie sa stavu vozovky".
Naproti tomu chodec/cyklista moze byt vymlety ako reseto, ma nulovu zodpovednost, moze si robit co chce, nie je nikde pouceny/registrovany/poisteny, a uz len sprosta prilba je neprekonatelny problem, ktory ked niekto navrhne tak div sa ze nie su protesty ako vo Francuzsku.
Tak prosim, hadz na vodicov aut este aj sproste usporadanie ulic neschopnym uradnikom z magistratu. Lebo sme ako vodici aut nezodpoveni ako cyklisti... wait a moment.
Nikde som nepovedal ze mat ten ostrovcek je dobra vec, ani ze by ho mesto nemalo odstranit. Ale vodici musia za seba brat tiez nejaku zodpovednost, nie len furt hadzat vinu na ostatnych. Milion vodicov po celom svete dennodenny nevyjde na ostrovceky, to je len o tom ze dany clovek nemal vobec mat vodicak.
Ak mesto nadizajnuje ulicu tak, ze sa tam neustale stavaju nehody, mali by byt zodpovedni ludia prepusteni a nemaju co hladat na magistrate.
Ci zase na styl Valla to urobime sice s pionierskym nadsenim, ale az na 3 ci 4 pokus dobre, ako Vajanskeho? Preco kurnik v tomto meste sa nemoze nieco spravit raz a poriadne? Zase to mesto musi stat peniaze navyse?
A hlavne ten ostrovcek nie je zly len pre vodicov aut ale pre ludi, ktorych tam takto moze lahko niekto zrazit (aj za horsieho pocasia). Tak naco je potom doprdele taky ostrovcek, ktory zvysuje riziko urazu a nie je bezpecny ako pre vodicov, tak pre chodcov?
A pre to testovanie s vodičom "pre istotu" tam namontovali kabínu s vybavením, z ktorého prevádzkové električky v Moskve nemajú ani 30%. "Kabína" bezpilotného vozidla vyzerá obvykle takto (dva dekle vpravo vpredu):
Okrem spomínanej kabíny, sa ani na tom linku nediskutovalo o tom, po akej trati bezpilotná električka premávala. Pretože bezpilotné koľajové vozidlá jazdia len po tratiach, ktoré majú elektronické značky čitateľné palubným počítačom, elektronické semafory atď.
Pripomína mi to vtip o tom ako na VDNCH prevdádzali automat na čistenie zemiakov. Nasypali do toho za vagón, čo sa budú trochárčiť. Na to vybejol z "automatu" mužík a rozkričal sa: "Ostatných to zasypalo a ja sám na toľko zemiakov nestačím". Takže to nás vracia späť k tomu, že bezpilotná električka je tak trocha rozprávka.
Načo obojsmerná?
Vraj pri testovaní bol vodič prítomný, pre prípad nutnosti zásahu. Co je asi dosť logické, pri zavádzaní novej technológie.
Pozitívne je, že vedeli tie ukradnuté práčky využiť aj na mierové účely.
Električka bez vodiča ("bezpilotná") je vybavená kompletnou kabínou vodiča. Obvykle takéto vozidlá mávajú pult na núdzové ovládanie, ktorý je v bežnej prevádzke zavretý a otvára sa v prípade mimoriadností a pri skúškach. A u takejto električky by som očakával, že bude obojsmerná.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Andrej