Reply on: romeo #11476:
Smrť posunovača – nečakané... Pri tlačenom vagóne predpokladám, že posunovač stojí na jeho predných schodíkoch a zástavkou/baterkou/vysielačkou dáva rušňovodičovi navesť umožňujúcu posunovať alebo prikazujúcu stáť. Čo sa tu mohlo stať, že pri chybe vodiča autobusu posunovač nezoskočil a nebežal preč? Alebo to urobil a prevalcovala ho do strany strhnutá vlečka autobusu? Boli tam ďalšie chyby? Autobus nezastal na STOPke? Neosvetlený posunujúci diel? Nepískanie rušňa pred priecestím? Strata vizuálneho kontaktu posunovača s rušňovodičom pri jazde v oblúku? Snáď vyšetrovanie ukáže... Keď vidím fotky, napadá mi, že pri zle osvetlenom priecestí v noci je veľmi ľahké prehliadnuť v tme sa blížiace čelo červenohnedého vagóna vysoké ako dom, ktoré nemá na seba žiadne svetlé prvky a v noci splýva s pozadím. Hoci od vodiča autobusu sa čaká, že bude trikrát pozerať... ale rozhodne takéto priecestia predstavujú väčšie riziko. Aj dokument z pohľadu želeničnej prevádzky zaraďuje posun cez priecestie do kategórie vážnych rizík: http://www.svetdopravy.sk/znizovanie-dopravnych-rizik-posobiacich-pri-posune-drahovych-vozidiel/ Hneď v prvom bode: Za posun dráhových vozidiel s veľmi zvýšeným rizikom považujeme posun: - na miestach s možným pohybom cestujúcej verejnosti, na priecestiach a v neprehľadných miestach,Galéria aj tu: https://kosice.korzar.sme.sk/g/185747/tragicka-nehoda-v-kosickych-oceliarnach?gref=https%3A%2F%2Fkosice.korzar.sme.sk%2Fc%2F22675726%2Fv-u-s-steele-sa-zrazil-vlak-s-autobusom-jeden-clovek-zomrel.html&list=1
Keby bolo na mne, k bežnému predpísanému osvetleniu posunujúcich dielov by som vnútropodnikovým predpisom doplnil povinnosť mať oranžový maják na čele posunujúceho dielu, ak prvé vozidlo nie je obsadené rušňovodičom. Aspoň za zníženej viditeľnosti. (Stačil by prenosný oranžový maják, čo sa prichytáva magneticky a dá sa rýchlo nasadiť aj odstrániť.)
mi.v