Nie si vodic,ale jazdil si s nou??? ? ,ale ak si sa len viezol ako cestujuci,tak neviem neviem ci to ako vlk pocitis,ze naskakuju oneskorene EDB.
Re #71958 Beus: Re #71956 Majo: Tento fenomen,(oneskorena reakcia na EDB) ma 7106 od spominanej nehody,mozno to fakt mala aj pred DN,ale nebolo to take citelne a zjavne.
- lebo vodič kĺbovej karosy na dojazdovom spoji linky 68 ignoroval zastávku Lúčanka
- lebo vodič TAMBUSu na dojazdovom spoji linky 59 ignoroval zastávku Antolská
Re Riško1 & Majo a 7105+7106: Doplním + poopravím:
To, že sú vozy lenivšie za dňa a živšie skoro ráno, večer a v noci, je fenomén, pozorovateľný snáď u každej električky, len na niektorej viac, na inej menej. Neviem presne fyzikálnu podstatu tohoto fenoménu, ale domnievam sa, že to je jednak úrovňou a tvrdosťou napájacieho napätia (ktoré je skoro ráno a neskoro večer, keď sú malé odbery, tvrdšie a vyššie než cez deň), a možno aj zmenou charakteristík niektorých súčiastok, príp. motorov, vplyvom zahrievania, ktoré keď sa po zotmení schladí, zasa trocha "ožijú"
Na 7105 je tento fenomén extra vypuklý, pretože je extra lenivá. Mám pocit, ako keby ten voz vôbec neshuntoval, alebo len veľmi málo, pretože do dosiahnutia charakteristiky motorov má rozjazd ako žihadlo, a akonáhle prejde regulácia do otvoreného stavu a má začať shuntovať, tak začne prúd klesať veľmi rýchlo, akokeby výzbroj "zabudla" shuntovať. Ale je možné aj to, že sú slabé motory, a dosahujú charakteristiku skôr než by mali, a potom je samozrejme celý priebeh akcelerácie "scvrknutý" do nižších rýchlostí
7106 nikdy taká lenivá nebola, mala však iný fenomén (a to nielen od Riškom spomínanej nehody), ktorý ale neviem či pretrváva aj teraz po VP-čke, ešte som tú česť nemal: vozu veľmi dlho trvá, kým od zadania brzdy radičom aj naozaj začne brzdiť, rádovo okolo sekundy, možno ešte kúsok. Neviem či je to vina trakčného meniča, alebo čoho, ale dôsledok je ten, že iná časť výzbroje za ten čas, kým brzda nabehne, zhodnotí že EDB vynechala a pri vyššom zadanom stupni dá impulz na zatvorenie ČB (v trvaní rádovo pár stotín sekundy, zruší ho hneď ako EDB začne nabiehať). Čo v spojitosti s tým, že na tlačítka otvárania dverí a dopytu je pamäťové relé (a keď sa niekto namiesto diaľkových svetiel trafí do tlačítka otvárania dverí, ktoré je hneď vedľa), môže spôsobiť pri následnom zadaní plnej brzdy otvorenie dverí počas jazdy, keďže spúšťačom je impulz pre zatvorenie ČB. Svojho času sme tento problém analyzovali na DO, ale uzavreli sme to ako neopraviteľné, pretože prvotnou príčinou bolo neskoré nabudenie EDB, na ktorého dôvod sme neprišli, to chce totiž rozobrať pol výzbroje... ?
nemyslim si, ze bavenim sa da ziskat 18-min. meskanie. ?
Re #71944 Risko1: Ale ja (zatial) nie som (oficialne) vodic. ? Takze si sluzbu asi nevybavim. ? Ked som naposledy jazdil so 7106, nevsimol som si, ze by take nieco robila... Ale to bolo este mozno pred tou nehodou... Tym samozrejme nechcem povedat, ze by som Ti neveril.
Zial, je to dalsie z "logickych" rozhodnuti noveho sefstva DA.. Kedze 3.kolona je asi "od macochy" a aj ked ma objektivne najvacsi nedostatok vodicov, novych ludi nadostava. Zjavne je lahsie presunut vypravu linky na 2.dp, ako ludi na 3.dp a samozrejme, suvisi to s tym, ze pribudne Wolfsthal.. Myslis, ze niekto este rozlisuje 9,5metrovy, 12m, 15m a 18-metrovy autobus? Naco, kus ako kus..
Re #71941 Mike: presne, ako pises.. len doplnim, ze dnes na 57: 3634 a 3640
Re #71947 Martin Fundarek: kapacita soriek rano na 630 nestacila, avsak celodenku by CNG nevyjazdil pre kilometre a navyse, odpoludnia su tam sorky kapacitne idealne. A zasa na 55 odpoludnia (min. spoj cca 14:10) by sa aj klbak uzivil, preto takto do kriza.. a tusim 3635 sa tam objavuje pravidelne
Az to bol naozaj 4837 a 92/13,tak mal potom velke meskanie. Ja som ho videl na nam.Hraniciarov o 11:29 a to uz mal minus dva. Na Slavicom mal byt 11:38,takze podla Tvojho casoveho udaju mal uz -18. Zrejme preto,ze sa bavil pocas jazdy
Všeobecne platí, že len niektoré stanice majú oprávnenie vydávať všetky druhy CL do zahraničia. Lamač to oprávnenie asi nemá, ale rozhodne počas výluky by mal predávať aspoň priame lístky do Rakúska na vlaky, ktoré odtiaľ vychádzajú.
To, samozrejme, nie je možné, pokiaľ aj v Lamači nahradili počítač POPkou, ako sa stalo napr. v Báhoni a Cíferi. Zmysel tohto genitálneho opatrenia mi uniká.
? na zamyslenie je tu viac veci v otazke obsadenia vozov... mna napriklad dokaze prekvapit ked na 99/10 a ostatne co jazdia do polnoci daju 17?? alebo 27?? dalej nekomentujem... poviem len tak, zbytocny chaoticky prestoj... ktory si odnesie len a len cestujuci. ?
Nuz,ak tomu neveris,tak si vybav sluzbu,vypytaj si voz 7105 a zistis sam. Potvrdia ti to aj iny vodici (rugger...) a dalsia vec,ten voz uz mal nie jednu KP,SP alebo VP a robi to dodnes. 7106 mala iny detail,po nehode na Vajanskom s A-busom mala radic taky,ze brzda v 1 stupni nereagovala,ak si dal zase plny vykon brzdy,tak brzda zareagovala az po 2-3 sek. ?
Martin Fundárek