Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Kubusss59 #71067:
Ide tu o 25 sekúnd! Nejde o žiadnu tragédiu relatívne k celej trase.
Reply on: bwd #71068:
Joj, a podla teba ma vodic pocas pobytu na zastavke ratat sekundy ci este stiha, alebo nie? No, prepac mi, ale ty si strasny pako ked toto chces po vodicoch..
Reply on: 810zssk #71065:
"...AKO MAL VEDIET ZE SA NEMAL POHNUT?"

Jednoducho. Pretože tú trasu väčšinou pozná a dobre vie, kedy ešte môže zo zastávky odísť tak, aby stihol zelenú. Ak ju už nestihne, tak môže tých 25 sekúnd počkať na zastávke. Nič sa mu nestane. Okrem toho, ak sú vodiči naozaj takí neinteligentní, že si nezapamätajú postupnosť svetiel, tak im treba nainštalovať na zastávku predzvesť, ktorá to vyrieši.
Reply on: bwd #71066:
Ja som to myslel tak aby išiel presne na celej trati nie z tej zastávky ?
Reply on: Kubusss59 #71064:
"...prečo by nemal šofér stihnúť zelenú keď chce ísť presne"

To snáď ani nemôžeš myslieť vážne! Takže vodiči odchádzajú zo zastávky na sekundu presne, aj keď vedia, že budú na semafore čakať dvadsaťpäť sekúnd?
Reply on: bwd #71063:
Modelova situacia. Dojde ked naskoci zelena. Dvere zavre ked je zelena. Pohne sa a nabehne oranzova, potom cervena a stoji.

AKO MAL VEDIET ZE SA NEMAL POHNUT? mudrc..
Reply on: bwd #71062:
Cestujúci ma chodiť na zastávku o 2 minúty skôr. Je to jeho chyba prečo by nemal šofér stihnúť zelenú keď chce ísť presne ❓
Reply on: 810zssk #71061:
"...ci ju este stiha."

A načo? Kvôli tým pár sekundám? Navyše, každému vodičovi stačí prejsť cez križovatku niekoľkokrát a už sa naučí cykly naspamäť. Dobre vie, kedy mu príde zelená, či červená...
Reply on: Ámos #71056:
"...tych cca 25 sekund, ktore bus zbytocne stravil v krizovatke."

Tu je jadro celého vášho omylu - nesprávneho pohľadu na celý prípad. Vôbec nejde o nejakých smiešnych dvadsaťpäť sekúnd, ktoré "bus zbytočne stávi v križovatke", ale o napríklad desať minút, ktoré na zastávke zbytočne strávi cestujúci, ktorý pre bezohľadnosť vodiča bus nestihol.

Vy tu riešite dvadsaťpäť sekúnd, ako keby na nich stála a padala plynulosť VHD v Bratislave. Kvôli nim ste ochotní žiadať preprogramovanie celej rozsiahlej križovatky. Udivuje ma, že sa dokážete kvôli mizerným dvadsiatimpiatim sekundám stresovať: stihnem ju ešte? Nestihnem? Ako keby išlo o ktoviečo.

Cestujúci to má horšie. Ten sa stresuje na prechode, vidiac na zastávke bus, a na semafore nie a nie tá zelená naskočiť a keď konečne zelená naskočí, tak sa bus pohne a cestujúci pozerá na jeho zadok ešte pol minúty bez šance nastúpiť. Jemu ide o desať ďalších minút, ktoré si odstojí na zastávke len preto, že bus na nej nepočkal dvadsaťpäť sekúnd. Preto denne cestujúci riskujú a keď vidia, že na zastávke prišiel ich bus, tak prechádzajú cez cestu červená - nečervená, autá - neautá.

Mne naozaj vo videu nejde o nejakých dvadsaťpäť sekúnd, ide mi o to, že vodiči na zastávke nepočkajú a pýtam sa "prečo":
http://www.youtube.com/watch?v=lD2YAEISk4w

P.S.: Keby aj bola červená posunutá (o koľko - desať, dvadsať sekúnd?), vždy sa budete stresovať kvôli tým pár sekundám a naháňať cestujúcich, lebo vy ešte chcete stihnúť zelenú? To je podľa mňa zvrátené!
Reply on: Beus #71039:
Najlepsie nejake odpocitavanie na semafore aby vodic vedel ci ju este stiha 🙂 🙂 🙂
Reply on: enumaelish #71031:
No ale kombinacia 15Tr+15Tr+9Tr uz bola trosku problem 😃
Reply on: hoppusmark01 #71015:
Preto som navrhol nalepenie vysvetlujucej nalepky (trebars aj tam kde je teraz navod na pouzitie) co by to riesilo.
ZO VCERA 26.4.2008

83-2831, 2642, 2622, 2635, 2800, 2801, 2820, 2816, 2809.
20-1010, 1701.
63-1203, 1204, 1202.
21-1604, 1621, 1811, 1611, 1618, 1307, xxxx.
31-1410, 1403.
203-6638, 6633, 6634, 6620, 6635.
88-1625.
80-3522.
41-3501.
70-1222.
201-6601, 6627, 6703, 6610, 6621, 6603, 6630, 6628.
202-6625, 6631, 6617, 6629, 6622, 6611.
207-6701.
67-2704, 2712.
61-2601, 2638, 2645.
30-4815, 4855.
R17-53.
26. 4. 2008

? shandon, Jento, martin15 ?

- *4508 skapala o 12:37 na zastávke Šintavská; či bola hradená, resp. či sa neskôr vrátila, nevieme
- Zájazdy Bratislava večer na 99/3 namiesto 3023
- 3547 na 54/1 bol poobede vystriedaný za 3524

podľa poradia:

39: R: ...; 1803, 1617, 1612, 1809; V: ...; PV: 1610, 1616
53: 2709, 2703, 2701; VN: 2707; 2004
54: 3547
? M: 3524/1
56: 3518, 3515; R: 3504; PV: 3549; VN: ...
61: 2644, 2620, 2601, ..., 2638, 2645
63: 1219, 1202, 1203; R: 1210; 1206; PV: ...; V: 1204
65: 2704, 2712, 2713; R: ...; PVN: ...; V: 2718, 2007, 2702; VN: ..., ...
68: 4837, 4813, 4842, 4824, 4854; R: 4851; P: ...
74: 2706, 2708
91: 4821, 4812, 4811; VN: 4101; 4810, 4809; VN: ...
95: DN: 4847; 4850, 4841, 4857, 4814, 4832, 4508*
98: 4846, 4817, 4828, 1623, 1807, 1619; VN: ...
99: 3038, 3639, 3023, 4102, 4122, 3635; VN: 4103
? M: Zájazdy BA/3
630: 3525
204: 6304, 6266, 6310, 6281, 6298; R: ...; PV: 6296; RP: ...

N91: 4101, 3639, ...
Reply on: Beus #71054:
snad by bwd-ho mohol presvedcit argument, ze keby sme si vybrali tvoje riesenie - uprava signalu, tak cestujucim skrati cestu o tych cca 25 sekund, ktore bus zbytocne stravil v krizovatke. ?
Reply on: bwd #71053:
... v princípe nám obom ide o to isté - plynulosť VHD. Akurát každý hľadáme riešenia z iného pohľadu. 🙂
Ja už ale pre dnešok končím, 7:15 mám nástup. Ak chceš, môžeme to dodebatovať zajtra naživo, nájdeš ma v niektorej z historických električiek behajúc v kravate po voze 😉
Reply on: bwd #71053:
Heh, v tomto s Tebou súhlasím, ALE:
Stále sa snažíš riešiť len následok (zlého nastavenia signálov), a nie príčinu. Je jasné, že aj to nejaký gényjus zle naprojektuje, a ešte horšie naprogramuje, tak je vhodné sa tomu prispôsobiť, ale toto jednoducho NIE JE riešenie. To máš presne o tom istom, ako keď Ťa bolí zub, a Ty namiesto toho, aby si išiel k zubárovi, sa budeš dopovať tabletkami na tíšenie bolesti.
Vyriešiť príčinu znamená upraviť signálny plán, a nie nútiť vodičov prispôsobovať sa tomu zlému. A JEDINE týmto spôsobom dosiahneme to, čo žiadaš aj ty - aby doprava bola plynulá. Už je jasné, ako to myslím? 🙂

P.S. - ak mi dá niekto racionálny a pádny argument proti môjmu tvrdeniu či presvedčeniu, tak nemám problém povedať, že som sa mýlil alebo že som niečo prehliadol 🙂 Takže vyvracať pokojne môžeš, zatiaľ som však presvedčený, že nie je čím (okrem buldozéra) 🙂
Reply on: Beus #71052:
"...čo si mi stále nevyvrátil."

Ťažko ti budem vyvracať niečo, o čom si skalopevne presvedčený. Ja som zase presvedčený o tom, že mestská doprava by nemala byť lotériou: "stihnem, alebo nestihnem" a následne naháňačkou zelenej na semaforoch, ale že by mala byť plynulá, teda keď mám na nasledujúcom semafore (samozrejme len v prípade, že je zastávka pred ním a nie tak, ako to nejakí "géniovia" robia v Bratislave, že zastávky umiesťnujú za semafory, takže vozidlá musia stáť dva krát) červenú, počkám na zastávke až do času, keď mi neskočí zelená.
Reply on: Ámos #71049:
Okej, dostal si ma 😃
Re #71044 bwd: Ak teda auto šlo na červenú, tak sa opravujem, a bola to nie polsekunda skôr, ale cca 2 sekundy skôr, o ktoré by musel zatvoriť dvere. A to by stále šlo.
Re #71050 bwd: Stále si nepochopil. Trvám na tom, že namiesto nezmyselnej predvesti to ide vyriešiť omnoho inteligentnejšie a jednoduchšie blbým posunutím signálu, čo si mi stále nevyvrátil. A bolo by to všestranne prínosnejšie než Tvoja predvesť.
Reply on: Ámos #71049:
"MAGISTRAT HL. MESTA SR BRATISLAVY"

V pondelok ide toto video na Magistrát.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.