Ad hlásenie zastávok (síce reagujem trochu neskoro, ale bol som dlho mimo dosahu siete): Hlásenie zastávok bolo súčasťou systému DRAHUŠA (Dispečerské Riadenie, Automatizované Hlásenie, Užívateľská ŠtatistikA). Hlásenia boli nahrané na kazete, z kazety sa jednak prehralo hlásenie, jednak kód zastávky do pamäte palubného počítača (veľmi jednoduchého, nie takého, ako dnes). Centrálny počítač (ak sa dobre pamätám, bol to SMEP 4/20 s DOS RV 3) periodicky "obvolával" vozidlá a zisťoval kód zastávky, ktorý bol v pamäti. Keďže vozidlá obvolával podľa liniek, v cca 6-minútových intervaloch poskytoval presnú informáciu o polohe vozidiel linky.
Systém bol na tie časy - koniec 80-tych rokov - celkom dobrý (primerane technológii "co dům dal"). Zistené údaje sa vyhodnocovali (meškania, náskoky), preto sa po prevrate stal obeťou štrajku vodičov (spolu s dopravnou námestníčkou, ktorá ho podporovala), ktorí začali tvrdiť, že je nanič, že je to na neúspech odsúdený projekt presadzovaný boľševikmi a podobné drísty. Bili sa do pŕs, že zastávky budú hlásiť sami:-). Vtedajší primátor Hofbauer im vyhovel a odštartoval tak anarchiu v DP.
Systém bol na tie časy - koniec 80-tych rokov - celkom dobrý (primerane technológii "co dům dal"). Zistené údaje sa vyhodnocovali (meškania, náskoky), preto sa po prevrate stal obeťou štrajku vodičov (spolu s dopravnou námestníčkou, ktorá ho podporovala), ktorí začali tvrdiť, že je nanič, že je to na neúspech odsúdený projekt presadzovaný boľševikmi a podobné drísty. Bili sa do pŕs, že zastávky budú hlásiť sami:-). Vtedajší primátor Hofbauer im vyhovel a odštartoval tak anarchiu v DP.
Andy