Tak ma napada, ked tu behal 15 metrovy Solaris z Kosic, hlasil bratislavske zastavky bez problemov. Su teda kosicky a bratislavsky system kompatibilne? Ak je to tak, preco v zapozicanom Solarise nebol problem hlasit zastavky, a u nas to problem je? Viete niekto blizsie popisat system, ktory hlasenie realizuje (kto ho dodava, akym sposobom sa programuje, co sa da nastavit)?
- 2208 ako ZV pred chvilkou skoncil celoranu spicku na linke 83/10 ( povodne mal ist 2404 - mozno popoludni pojde )
- 2109 prave v Dubravke na linke 83/3 taktiez ako ZV za 2823, ktory vypadol po 8. h.
Musím konštatovať, že hlásenie zastávok v minulosti, keď sa používali magnetofónové pásky, bolo lepšie počuteľné než súčasné riešenie, bohužiaľ to fungovalo len v niekoľkých vozidlách a veľmi rýchlo to zobralo svoj koniec. Pri troche úsilia (a možno chuti sa s tým popasovať) by dnešné hlásenia nemali predstavovať neprekonateľný technický problém. Ako služba cestujúcim, si myslím, hlásenie zastávok určite poslúži zvýšeniu kultúry cestovania a informovanosti hlavne nepravidelne cestujúcim.
tr3mp: hlasilo vsetko co malo reproduktory vo vozidle, teda aj ikarusy :-)) tiez si na to spominam... a tie vtedajsie nahravky sa mi pozdavali viacej ako tie dnesne :-)) inac vodic stlacal iba jeden gombik a ono mu to prehralo zastavku ktora mala nasledovat. Takze v pripade ze niekde na nieco zabudol to bola sranda :-)) a malo to vraj dost velku poruchovost (ani magnetofonu urcite nepridaju na zivotnosti neustale otrasy vo vozidle:-) ) ale sranda je ze z pohladu cestujuceho to fungovalo fakt asi vo vsetkych vozidlach s ktorymi som sa stretol...
Pokial sa dobre pamatam, hlasenie bolo robene kazetovym magnetofonom, vodic stlacal na zastavke gombiky. Koncom 80-rokov bolo toto hlasenie dost rosirene, pamatam si ho najma z 37icky, ci ho mali aj Ikarusy, to teraz neviem. Dovodom na zrusenie bola zrejme velka spotreba kaziet (toto je ale len moja dedukcia - museli sa strasne opotrebovavat).
Hmm, ja som autobusy moc nepouzival. Vyrastal som s trolejbusmi pod okmani, dost dlho. Aj som s nimi vsade cestoval, ale nepamatam si ci hlasili zastavky. Este som pouzival aj elektricky. Autobusy ma nikdy nelakali, navyse tam kam som sa chcel dostat mi vzdy isiel trolejbus alebo elektricka. Ked sme sa prestahovali, tak som vylucne zacal pouzivat elektricky, pripadne prestup na trolejbus na Trnavku. Velmi si to pamatam. Teda... Ja si este normalne pamatam ze som sa vozil od Prioru na Trnavku tou 14Tr-kou, co mala hranate okna a laminatovu karoseriu. Ta cesta co ide od Mileticky k Zimaku mala este macacie hlavy... To su pekne spomienky, skoda ze sa taka 14Tr nezachovala. Bol by to dnes unikat! Dalej si pamatam na linke 10 a 14 este "tee dvojky". Btw., hlasili aj Ikarusy???
Prosim??? Kedy to bolo? Ja si na ziadne hlasenie zastavok v Karosach nepamatam. Akurat tak si pamatam, ze sem tam hlastili elektricky - konkretna spomienka sa viaze na linku c. 13, vozidlo bola dajaka kachna. Pamatam si ze okrem zastavky to ohlasilo ci je prestupny uzol a ak bol, tak vykecalo to aj mozne prestupy.
Tebece: Ja si to pamätam ked este jazdila na Matadorku linka c.23 tak male Karosi hlasili zastavky presne tak ako dnes "NASLEDUJE ZAPOROZSKA" a tak isto aj byvala linka c.50 ked este jazdila na JASOVSKU.
Ozaj, nevidel niekto nahodou v premavke 6617? LEbo vraj by v tychto dnoch mala byt na linkach. 6635-8 budu vraj na linkach az za nejake jeden-dva tyzdne
Uz aj 6632 hlasi zastavky. Takze asi aj 6633 a 6634.
hmm...koncom 80-tych rokov, ked sa nam o takej technike ako dnes mohlo iba snivat, hlasilo zastavky skoro vsetko co malo kolesa (pamata to este niekto??) a dnes, ked by to uz nemal byt ani najmensi problem, nevedia rozchodit poriadne jeden digitalny hlasic zastavok...chape to niekto??
Marki: Pre boha to ja neviem co hovoris, ale mam pocit ze s tym pracujes, ked to tak dobre ovladas. No ale podme k veci zatial sa mi nespravila zmena v mimo predplatnom tak to uvidim az potom ci sa za to plati alebo nie. Na 905ku som este nevolal vecer ked budem mat cas tak tam brnknem.
si