Alebo keď chcú mať označník silou mocou v strede zstávky, nech spravia novú návesť, alebo nasprejujú čiaru na koľajnice, kde má zastvaiť čelo vlaku/vozidla. Ale najlepší by bol samostatný stĺp s označníkom.
Označník postavený pred prístreškom je na zastávke "Hálova" v smere ďalej do Petržalky. Keď jeden vodič zastaví podľa predpisu, tak ďalšie busy sa tam už obvykle nezmestia a ľudia musia z prístreška dobiehať...
Inak ten oznacnik aj mna minule zaujal. Osobne sa mi paci, ale jeho umiestnenie je naozaj divoke. Ale povedal by som ze monteri su v tom nevinne. Niekto (DPB, projektant,..) vymyslel oznacnik co sa zavesi na stlp, ale nedomyslel k nemu stlp. Potom ked nariadili ze to treba zavesit, tak to zavesili.
Re #47652 KLF: Nemyslim ze vesanie oznacnikov na sltlpy by bol neaky nezmyselny napad. Skoro cela Petrzalka je tak vyznacena. Tu je ale uz postaveny stl verejneho osvetlenia na zaciatok zastavky. Skor by som sa prihovaral k neakej samostatne stojacej verzii co by na zvysku zastavok umiestnili.
(Ale asi uz najblizsie zareagujem z Diskusneho fora. ) ?
Tak akože keby sme uvažovali tak, že "spravme to čo najjednoduchším spôsobom", tak by sme časom sa dostali k tomu, že vlastne električky by nemuseli mať vôbec zastávky, lebo určite by bolo jednoduchšie, keby jazdili len od konečnej po konečnú bez cestujúcich... ?
Jasné, chápem.. Tak potom to nemali vôbec dávať na stĺpy ale tak, ako to bolo doteraz. Myslím, že aj na ten nový označník sa dá v pohode spraviť tyčka ?
tak to do vyhlasky nemozes dat, lebo niekde je suvisly obrubnik, niekde vyvyseny... atd. To je dost diskutabilna vec a aby vodic sledoval obrubniky... Vies ako...
o tej vyhláške viem. Aj som to chcel potom napísať, že takýto označník sa môže používať za predpokladu, že sa zmení vyhláška.
Neviem, ako to teda chcú spraviť, ale ak ten označník zostane na tom stĺpe, tak zrejme nebudú od vodičov vyžadovať, aby zastavil presne pri ňom. Alebo zmenia vyhlášku... Neviem, každopádne dúfam, že to domysleli ?
A skusim Ti odpovedat. Podla mna preto, lebo zas niekto nerozmyslal ! Osadili zastavky a mysleli si mozno, ze bude zas oznacnik na tycke (samostatne stojace teleso). Potom dosiel prikaz davat nove oznacniky na stlpy (koki sila) a tak je oznacnik medzi 2 pristreskami. Cize vodic elektricky ma povinnost zastavit PRED oznacnikom, takze ludia pod pristreskom budu nadavat kde to stoji a za dazda dobiehat k elektricke. Dalsie negativum - vsetci sa budu tlacit do prvych dveri, atd, atd, atd. Super.
Jedine, ze by sa zmenila vyhlaska a uz sa nemusi stat pred oznacnikom, ale na lubovolnom mieste... Ale ja o tom neviem.
Len Ti chcem pripomenut, alebo oboznamit Ta s faktom, ze vodic MHD je POVINNY z vnutropodnikovej vyhlasky zastavit zaciatkom vozidla PRI oznacniku, co mozno najpresnejsie (nebavime sa o cm samozrejme ). Cize porovnavat to s Viednou nemozes. Tam maju ine predpisy, tu mame ine. Keby bol oznacnik v strede zastavky, vodic je POVINNY zastavit pri nom a nie prejst po fiktivny koniec zastavky. Fiktovny preto, lebo ako som uz spominal nizsie - oznacnik oznacuje KONIEC zastavky.
Tak neviem, mne sa tie oznacniky nepacia. Ale o to by ani tak neslo, ako o to, ze to je dost blby system. Oznacnik sa vola oznacnik preto, lebo PRESNE (!) vymedzuje zastavku ! Cize nie je zavisly na stlpoch verejneho osvetlenia a inych. Oznacniky vacsinou (drvivou) byvaju samostatne stojace telesa, nezavisle na stlpoch. Tymto padom budu teraz zastavky ciste zavisle na stlpoch. Co je dobra hovadina. Oznacniky integrovane so smetnym kosom by boli ovela logickejsie a aj krajsie. Samozrejme nie tieto co mame dnes, ale kludne sa mohli zmodernizovat, prisposobit dobe.
Toto vsetko hovorim len za predpokladu, ze nove oznacniky budu LEN na stlpoch, ako to vidime na fotke. Ja dufam, ze nie. Stlpy same o sebe nie su bohvieco na tej Obchodnej a nie este na ne oznacniky davat. Je to krok vedla.
Stĺpy prehodiť tak ľahko nemôžeš a zastávku kvôli tomu tiež predsa nebudeš posúvať, aby si mal označník presne na začiatku zastávky....
Potom je jednoduchšie nedávať označník na stĺp..
Ale takto je to aj vo Viedni (označník v strede zastávky) a podľa mňa to vôbec nevadí..
hoppusmark
Potom je jednoduchšie nedávať označník na stĺp..
Ale takto je to aj vo Viedni (označník v strede zastávky) a podľa mňa to vôbec nevadí..