Reply on: 6503 #181884:
Máš nejakú mieru motorizácie, že koľko ľudí ti bude využívať na dopravu IAD. Je to nejaký index, ktorý sa v mestách od určitej veľkosti po celom svete drží na nejakej úrovni medzi 30-40% cestujúcich. Tých ľudí viac nebude ani keby si tu mal 6 pruhové cesty, keďže vlastníctvo auta aj niečo stojí a stále je pre značnú časť ľudí jednoduchšie využívať VHD. Bratislava je na tom lepšie ako Londýn, Mníchov, Berlín, Paríž, Madrid, Rím atď. Proste máme menej motoristov a viac ľudí vo VHD. Ten počet tých ľudí už nemá kam nejak výrazne rásť. Ani nepríde k žiadnemu geometrickému rastu tých vozidiel. Nemôžeš mať viac áut ako ľudí. Ľudia, čo prichádzajú do BA by nemali prichádzať do BA autom, ale VHD. Ja chápem, že nie každá malá dedinka môže mať vlakovú, či autobusovú stanicu. Ale úlohou BSK a štátu cez ŽSSK je to, aby ľudia na bežné cestovanie používali čo najmenej IAD. Príklad. Ja ako obyvateľ obce Mad, ak pracujem v BA, tak by tu mal byť systém, že buď ma zoberie z obce Mad SAD do Dunajskej stredy SAD a odtiaľ idem do Bratislavy vlakom, alebo že prídem autom do Dunajskej stredy autom a odtiaľ idem vlakom do BA. Lebo proste situácia je taká, že z obce Mad takéto spojenie potrebujú čo ja viem 3 ľudia, tak je zbytočné riešiť komplikované autobusové linky.
Ako som písal, ľudia sú ochotný cestovať VHD, ale v momente, keď čas vo VHD je viac ako 2 násobný oproti IAD, resp. rozdiel v ceste dvere-dvere je väčší ako 20-30 minút, ľudia proste budú preferovať IAD. Lebo je mega rozdiel, či máš, alebo nemáš hodinu svojho života. A mesto, kraj, VUC, štát preto musia spraviť opatrenia, aby ľudia sa dokázali efektívne prepravovať. To je ale niečo, čo zatiaľ Bratislava, kraj, či VUC aj štát nedokážu. Jediné ich riešenia sú, aby si pomalšie a drahšie cestoval do Bratislavy, či v rámci Bratislavy, ale VHD ostáva nemenná, koľkokrát dokonca sa aj zhoršuje. Ak teraz cestujem zo Sládkovičova 90 minút do práce VHD a autom 60 minút a spomalia mi auto na 120 minút, myslíš, že ľudia budú šťastný a budú sa hrnúť do VHD? Do ktorej? Do tej, do ktorej sa už teraz koľkokrát nezmestia? Ďalší efekt, čo to bude mať, ľudia budú mať menej času, teda nepôjdu do fitka, prírody, na nákupy, kávičky, zvyšuje sa úroveň stresu, zhoršujú sa vzťahy... Lebo deň má len 24 hodín a ak 8 hodín potrebuješ na spánok a 12 hodín tráviš v práci a cestou do nej a z nej, tak ti ostávajú 2-3 hodiny na nákup, socializáciu, upratovanie, varenie, zábavu atď. Pretože proste minimálne 1-2 hodiny potrebuješ ráno a večer, aby si sa osprchoval, navečeral a naraňajkoval a všetky tie veci okolo.
shaggy
- zmenšenie počtu pruhov. Ešte približne pred rokom malo odbočenie pri Zrkadlovom háji doprava (smer Kaufland) aj priamy smer od Technopolu svoj pruh. Teraz sa stretávajú pre DK a tí, čo idú od Technopolu často ignorujú dopravné značenie,
Rovnako aj na Jiráskovej/Romanovej sa veľkoryso nakreslili cyklopruhy a v strede sú veľké, nevyužité plochy, čo naťahuje zápchy a blokuje tak aj iné odbočenia,
- stále nedokončený most pri Technopole,
- svetelná križovatka pri Kauflande. Chápem, že majú prednosť električky. Ale stačí, aby chodec/cyklista stlačil dopytové tlačidlo a do pár sekúnd má zelenú. Potom sú tam 30s dlhé zelené pre autá a vznikajú zápchy (nehovoriac o samovrahoch, ktorí na červenú skáču pred autá).
Za rok sa počet áut v súčasnej ekonomickej situácii určite nezvýšil o toľko, aby to spôsobilo tieto zápchy.