Presne preto je podľa mňa systém preferencie, ktorý je založený skoro čisto na aktívnej komunikácii s PP nezmysel. Neberie to ZV a stačí, že sa zasekne PP a je po preferencii.
Včera na L3 7525 stála v smere Južné mesto na každej jednej svetelnej križovatke. Dôsledok: vláčik 3 električiek na Lúčanke a 4 došla asi 1 minútu po tretej. Čo mohlo byť príčinou? Sú aj v električkách nejaké aktívne prvky na signalizáciu polohy?
V prípade ŽST Vinohrady sa rušňovodič spoliehal na to, že vlaková čata mu neodkýva odjazd keď bude na odchodvom návestidle ešte stále svietiť červená. Bola to škaredá nehoda a zaplatil za to životom.
Tak na trati 130 v priamom smere svieti vždy iba zelená alebo jedna žltá vrchná ak ide v závese predchádzajúceho vlaku. Z boku vždy zelená zo žltou alebo 2x žltá.
No v Pezinku mal fakt veľmi vela času rušňovodič na uvedomenie si chyby a zastavenie vlaku pred návestidlom. Muselo ísť o veľmi veľkú nepozornosť alebo zdravotné problémy. Veď vyšetrovanie to ukáže.
Pred pár rokmi bolo čosi podobné medzi Vinohradmi a Hl.st. Z trate 130 má návesť priamo na začiatku nástupištia zastávky Vinohrady, ktoré vždy lokomotívou prejde po zastavení. Pri rozbehu svietila červená no tá svietila už pri zastavovaní. Na čo rušnovodič zabudol asi. No a pred vstupným návestidlom hl.stanice to napálil do stojaceho osobného vlaku pred ním.
Nemusí mu z vedľajšej koľaje svietiť dvojsvetlová návesť, ak je tam rýchla výhybka (čo ale nie je prípad Pezinka ale napríklad celého južného ťahu, kde je vmax=100 aj výhybky sú na 100) a môže mu aj priamo svietiť dvojsvetlová návesť.
Písal som ak ide vlak zboku na hlavnú koľaj tak mu nesvieti, iba zelená. Buď zelená a žltá alebo 2x žltá. Čiže ak videl v diaľke, iba zelenú tak ho mohlo trknúť, že to nie je jeho keď bol na bočnej koľaji.
Výhybka bude v polohe do šturca ak na vedľajšej koľají bude postavená vlaková cesta pre iný vlak. Posun nič rezať nebude, lebo nebude mať kde. Ak to náhodou neubrzdí, tak sa zrazí so šturcom.
Solider