Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

Zberač mínusiek

#4908 sa na výstražných rýchlosťou chôdze presúvala z Pri sade na Zochovu, na transparentoch 84 Pri Kríži, ale myslím, že bola prázdna a už sa išla len niekde odstaviť a počkať na dielňu.
Ohladom zelenej sipky ... treba rozlisovat doplnkovy svetelny smerovy signal a doplnkovy zeleny signal.

30/2020 Z.z. (platny k dnesnemu dnu)
https://www.slov-lex.sk/ezbierky/pravne-predpisy/SK/ZZ/2020/30/?ucinnost=12.08.2025

§ 15 Svetelné signály pre vozidlá
(5)
Zasvietený doplnkový signál zelenej farby v tvare šípky alebo šípok umožňuje vodičovi pri dodržaní pravidiel cestnej premávky pokračovať v jazde v smere šípky alebo šípok aj vtedy, ak svieti signál červenej farby v tvare plného kruhu.
(6)
Zasvietený doplnkový signál zelenej farby v tvare šípky doľava umiestnený v protiľahlom rohu križovatky znamená, že premávka protiidúcich vozidiel je zastavená signálom červenej farby v tvare plného kruhu a vodič môže odbočiť vľavo.
(7)
Svetelné signály môžu byť doplnené dopravným zariadením Zelená šípka alebo Čierna šípka.


a potom tu mame po novom doplnkový signál zelenou šípkou (vid obrazok) - ta moze byt iba smerom vpravo

(V Prílohe č. 7 k vyhláške č. 30/2020 Z. z. (vyhláška Ministerstva vnútra Slovenskej republiky o dopravnom značení z 13. februára 2020) je značka popísaná takto: Zelená šípka umožňuje vodičovi po zastavení pred križovatkou odbočiť vpravo aj vtedy, ak svieti signál červenej farby. Vodič smie odbočiť doprava len z pravého pruhu a nesmie pri prejazde križovatkou obmedziť ani ohroziť iných účastníkov cestnej premávky, najmä chodcov, cyklistov a vozidlá jazdiace vo voľnom smere. Vhodným spôsobom možno obmedziť zelenú šípku len na cyklistov.)
Reply on: 3pa3ck3 #180683:
Už to asi opravili.
Reply on: 3pa3ck3 #180679:
Vďaka. Mal som asi staršiu verziu, tam o výlučnosti šípky vpravo nepísali. Ale aj tak mi to pripadá byť absurdné, keď u nás môže byť aj doplnková šípka vľavo a dokonca naľavo od hlavného signálu. Aj BK tu vložil z praxe inú doplnkovú šípku.
Zastávkové tabule majú výpadok. Tie fyzické ukazujú jednu bodku v ľavom hornom rohu, pri webovej verzii nenačíta stránku
Reply on: Ike #180681:
Sú.

No projekt bol robený ešte v starej legislatíve, takže bolo možné viacero riešení, ktoré by už dnes neboli možné. Realizovať sa nesmú také riešenia zo starých projektov, ktoré sú explicitne zakázané (napr. priechod pre chodcov cez električkovú trať).
Reply on: 3pa3ck3 #180679:
TP su právne záväzné?
Reply on: S499.1023 #180677:
Normalny, a ty? Pytam sa preto, lebo podla toho, co pise 3pa3ck3, uz minimalne porusili zakon/pravidla tym, ze maju nepovoleny signal na semafore.

Takze by som sa nedivil, kebyze dana krizovatka je tiez minimalne pochybna. Druha vec, pri KV trati sa spominalo, ze odbocenia musia mat semafor, ktory zabrani koliznym situaciam aut a elektriciek (lebo nariadenie EU ci co to spominali ludia tu na iMHD). Ak ti da volno v rovnakom case tak, aby si krizoval elektricku, tak to asi nie je koser, vsakze?
Reply on: S499.1023 #180678:
TP 117, bod 2.5.5.8:
Doplnkový signál zelenej farby v tvare šípky alebo šípok pred križovatkou sa môže používať výlučne spolu s plnými všeobecnými signálmi pre vozidlá. Prípustná je len doplnková šípka vpravo.
Reply on: 3pa3ck3 #180673:
To kde píšu, že môže byť len pre odbočenie vpravo?
Reply on: MatejBA #180671:
Ty si čo za vodiča? Tam sa žiadna prednosť nemení, tam musíš dať prednosť električke, keď ideš na plný signál. A tu máš dokonca šípku.
Reply on: m@jo #180668:
Presne tak. Podobne ako pri Avione.
Reply on: Solider #180670:
Dynamické riadenie cez slučky a trolejové kontakty bolo, ten radič sa volal GA-V ako Verkehrsabhängig. Ale na CTFZTM bol radič EST a ten to nevedel. A po 70. roku bola stopka na nákupy zo západu. Česi si inteligentne kúpili licenciu na hoci aj zastaralý ale spoľahlivý Signalbau Huber a Slováci ostali odkázaní na produkty AŽD Bratislava, ktoré boli rady, keď fungovali aspoň v pevnom cykle.
Každopádne dnes by to už nebol problém, len by musel niekto chcieť.
Reply on: MatejBA #180671:
No keby bolo po mojom, ako som už písal, tak tu by žiadny semafor nebol, len hlavná pre električky a stopka pre autá. Takže nech by hocikto odbočil odkiaľkoľvek, tu by ho zastavila stopka a nehôd by bolo menej...
Reply on: m@jo #180668:
Problém je, že podľa TP 117 smie byť doplnková šípka iba pre odbočenie doprava (napokon aj z tohto dôvodu sa umiestňuje napravo od návestidla). A tu je aj otázka, či práve to nezmýlilo vodiča - videl doplnkovú šípku, tak automaticky predpokladal, že platí pre pravé odbočenie a samotný tvar šípky si už poriadne nepozrel.

Inšpirácia pre signalizáciu sa zjavne našla v Jablonci - našťastie naša vyhláška už dve kmitajúce červené svetlá nepozná: https://www.youtube.com/watch?v=L9JkDIZThqg
Reply on: MatejBA #180671:
No kľudne mohol byť ešte jeden semafor pre IAD tesne pred traťou.
Reply on: Perto #180666:
Inak je vobec takato krizovatka legalna? Kde v ramci 1 krizovatky sa ti meni prednost lebo si na hlavnej na vedlajsiu lebo musis dat prednost? (teraz sa nepytam na prednost protiiducemu, ale ze vojdes do krizovatky a zmeni sa ti v polke krizovatke priorita cesty a musis zastavit pricom to nie je druha krizovatka ale stale ta ista)
Reply on: david11 #180669:
Tak hlavne dneska sú iné možnosti, vtedy asi ani dynamické riadenie nebolo a nehovoriac o tom, že dneska tieto výjazdy, dojazdy a iné manipulačné presuny sa môžu zaradiť do cyklu cez Vetru.
Reply on: kecho #180660:
Vraj sa im nezmestila do signálu križovatky. Ani IAD neodbočí z Vajnorskej na Trnavskú cestu. Opačne z Krížnej na Šancovú. Aj, keď podľa mňa na výjazdy z vozovne skoro ráno a zaťahovanie naspäť v noci to nemohlo vadiť ani vtedy.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.