Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Zastávkové tabule majú výpadok. Tie fyzické ukazujú jednu bodku v ľavom hornom rohu, pri webovej verzii nenačíta stránku
Reply on: Ike #180681:
Sú.

No projekt bol robený ešte v starej legislatíve, takže bolo možné viacero riešení, ktoré by už dnes neboli možné. Realizovať sa nesmú také riešenia zo starých projektov, ktoré sú explicitne zakázané (napr. priechod pre chodcov cez električkovú trať).
Reply on: 3pa3ck3 #180679:
TP su právne záväzné?
Reply on: S499.1023 #180677:
Normalny, a ty? Pytam sa preto, lebo podla toho, co pise 3pa3ck3, uz minimalne porusili zakon/pravidla tym, ze maju nepovoleny signal na semafore.

Takze by som sa nedivil, kebyze dana krizovatka je tiez minimalne pochybna. Druha vec, pri KV trati sa spominalo, ze odbocenia musia mat semafor, ktory zabrani koliznym situaciam aut a elektriciek (lebo nariadenie EU ci co to spominali ludia tu na iMHD). Ak ti da volno v rovnakom case tak, aby si krizoval elektricku, tak to asi nie je koser, vsakze?
Reply on: S499.1023 #180678:
TP 117, bod 2.5.5.8:
Doplnkový signál zelenej farby v tvare šípky alebo šípok pred križovatkou sa môže používať výlučne spolu s plnými všeobecnými signálmi pre vozidlá. Prípustná je len doplnková šípka vpravo.
Reply on: 3pa3ck3 #180673:
To kde píšu, že môže byť len pre odbočenie vpravo?
Reply on: MatejBA #180671:
Ty si čo za vodiča? Tam sa žiadna prednosť nemení, tam musíš dať prednosť električke, keď ideš na plný signál. A tu máš dokonca šípku.
Reply on: m@jo #180668:
Presne tak. Podobne ako pri Avione.
Reply on: Solider #180670:
Dynamické riadenie cez slučky a trolejové kontakty bolo, ten radič sa volal GA-V ako Verkehrsabhängig. Ale na CTFZTM bol radič EST a ten to nevedel. A po 70. roku bola stopka na nákupy zo západu. Česi si inteligentne kúpili licenciu na hoci aj zastaralý ale spoľahlivý Signalbau Huber a Slováci ostali odkázaní na produkty AŽD Bratislava, ktoré boli rady, keď fungovali aspoň v pevnom cykle.
Každopádne dnes by to už nebol problém, len by musel niekto chcieť.
Reply on: MatejBA #180671:
No keby bolo po mojom, ako som už písal, tak tu by žiadny semafor nebol, len hlavná pre električky a stopka pre autá. Takže nech by hocikto odbočil odkiaľkoľvek, tu by ho zastavila stopka a nehôd by bolo menej...
Reply on: m@jo #180668:
Problém je, že podľa TP 117 smie byť doplnková šípka iba pre odbočenie doprava (napokon aj z tohto dôvodu sa umiestňuje napravo od návestidla). A tu je aj otázka, či práve to nezmýlilo vodiča - videl doplnkovú šípku, tak automaticky predpokladal, že platí pre pravé odbočenie a samotný tvar šípky si už poriadne nepozrel.

Inšpirácia pre signalizáciu sa zjavne našla v Jablonci - našťastie naša vyhláška už dve kmitajúce červené svetlá nepozná: https://www.youtube.com/watch?v=L9JkDIZThqg
Reply on: MatejBA #180671:
No kľudne mohol byť ešte jeden semafor pre IAD tesne pred traťou.
Reply on: Perto #180666:
Inak je vobec takato krizovatka legalna? Kde v ramci 1 krizovatky sa ti meni prednost lebo si na hlavnej na vedlajsiu lebo musis dat prednost? (teraz sa nepytam na prednost protiiducemu, ale ze vojdes do krizovatky a zmeni sa ti v polke krizovatke priorita cesty a musis zastavit pricom to nie je druha krizovatka ale stale ta ista)
Reply on: david11 #180669:
Tak hlavne dneska sú iné možnosti, vtedy asi ani dynamické riadenie nebolo a nehovoriac o tom, že dneska tieto výjazdy, dojazdy a iné manipulačné presuny sa môžu zaradiť do cyklu cez Vetru.
Reply on: kecho #180660:
Vraj sa im nezmestila do signálu križovatky. Ani IAD neodbočí z Vajnorskej na Trnavskú cestu. Opačne z Krížnej na Šancovú. Aj, keď podľa mňa na výjazdy z vozovne skoro ráno a zaťahovanie naspäť v noci to nemohlo vadiť ani vtedy.
Reply on: Perto #180666:
Autá nemajú zelenú naraz s električkou. Je tam doplnková zelená šípka rovno, tá svieti naraz so zelenou pre električky. Keď svieti plná zelená pre autá, električky majú červenú.
Reply on: Perto #180666:
A to ked ide clovek autom cez zeleznicu, tak sa nepozera, ci nieco nejde? Okrem toho je tam dost miesta na zastavenie pred kolajnicami
Reply on: Mhr1 #180664:
Písal som na inom fóre. Križovatky nemajú samostatný semafor pre odbáčanie, ale len jeden kde sú plné gule. Takže keď s električkou dostane zelenú súbežná cestná doprava, tak je zároveň možné odbočenie cez trať. A tam už stačí nepozornosť / neznalosť toho že spolu s križujúcim autom môže mať zelenú aj električka a bum ho pred ňu.
Reply on: kecho #180660:
Ty si tu predsa dlhoročný účastník a to sa tu už rozoberalo nespočetnekrát. Preto, že takáto fáza by totálne rozbúrala celú krizovatku Centrálne trhovisko Františka Zupku Trnavského Mýtneho.
Ukazovalo, že spoj prešiel cez zastávku Lúčanka a potom uviazol. Na zastávku Veľký Draždiak už električka nedorazila, lebo tesne pred zastávkou mala nehodu. Keď som cca o 15 minút išiel okolo električkou z mesta, eliny už jazdili a pri priecestí (pred zastávkou Veľký Draždiak v smere z Petržalky) stálo dispečerské auto a veľké biele auto s ťukancom okolo ľavého reflektoru. Netuším, ako sa to mohlo stať na priecestí so semafórmi - teda predpokladám, že tam sú tiež. Tieto malé priecestia mali byť rozlíšené iba dopravnými značkami Hlavná/Stop, výsledok by bol rovnaký...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.