Tento víkend priniesol 2 výluky zvládnuté na úplne rozdielnej úrovni. Kým hodová výluka vo Vrakuni bola zvládnutá perfektne - nahraté odklonové trasy, akustické hlásenie včas informovalo o odklone, boli zverejnené výlukové cestovné poriadky (dobré bolo aj to, že na žiadnom poradí linky 71 nechýbal 3-článkový trolejbus - boli solídne obsadené, ale nie preplnené), včerajšia (nezákonná) večerná výluka kvôli behu bola zvládnutá otrasne - električky premávali chaoticky, na niektorých radiálach aj vyše 20 minút nič nešlo, potom prišlo niekoľko vozidiel za sebou, vozidlá premávali v režime "linka+cieľ", t. j. žiadne zobrazovanie trasy a žiadne zobrazovanie aktuálnych odchodov na zastávkových tabuliach, na zastávkach bez informačných panelov žiadne informácie o odklonoch a o cestovných poriadkoch samozrejme ani nehovoriac. Po skončení výluky sa všetky električky išli za každú cenu napájať na svoj cestovný poriadok, bez ohľadu na rovnomernosť dopravy. Úplne ma dorazilo, že vodič električky nevedel po slovensky. Nevedel nielen povedať ani jednu súvislú slovenskú vetu, ale ani len nevedel správne vysloviť názvy zastávok. Keď už je pre DPB taký problém zaplatiť zahraničným vodičom jazykový kurz, mohol by aspoň zabezpečiť, aby nejazdili na linke zasiahnutej výlukou, kde je predpoklad, že budú potrebné komunikačné schopnosti v slovenskom (alebo nedajbože anglickom) jazyku. Aj pre nich samotných to musí byť potom veľký stres, keď ani poriadne nerozumejú pokynom dispečingu (obzvlášť, keď cez niektoré vysielačky im je problém rozumieť aj pre Slovákov).
si