Cestujem električkou do školy, keď vodič električky niečo oznámi. Bohužiaľ nehovorím po slovensky, takže som nerozumel, ale povedal niečo o 1 a 7 na Hlavnej stanici
ta idea by mozno nebola zla, keby za tym bola aj zmena pristupu (vieme ze doteraz to bolo nahovno, ludia su na to zvyknuti a kedze sa moze stat ze sa nieco aj pocas dna v prevadzke pokazi a chvilu trva kym to zachytime, tak vyuzime aj spatnu vazbu a dalsie kolko tam uz bude vymenene vozidlo za take co klimu funkcnu ma....)
avsak ak aj nadalej to funguje ako hadzanie hrachu na stenu tak je to len zbytocny reklamny balast....
Podľa mňa je zvláštna už samotná idea, že sa urobí kampaň na to, že cestujúci majú hlásiť nefunkčnú klimatizáciu. To nie je náhodou práca niekoho iného? Povedzme kontrolórov, dielne alebo vodičov. Ako píšeš, prioritou by malo byť zabezpečiť, aby vozy bez funkčnej klimatizácie ani nevyšli do premávky a tie, ktoré sa pokazia počas dňa, boli z premávky stiahnuté a nahradené iným vozom. Len to by sme sa nesmeli boriť s problémom, že tie nové slabučké 22 kW klímy nevedia Sorky utiahnuť, a že stále sú tu klímy, ktoré nestačia ako slabučké Sutrak pre midibusy a rovnako slabučké 18 kW Webasto, ktoré pri 30 stupňových teplotách nemajú žiadnu šancu pri akomkoľvek servise čokoľvek vychladiť.
Ako je vlastne definované "zbytočné ponechanie motora stojaceho vozidla v chode" (citácia zo zákona)? Osobne by som kúrenie/chladenie vozidla počas prestoja nepovažoval za zbytočné (najmä ak tam ostáva sedieť vodič, ktorý tiež potrebuje tepelný komfort)
Tak nech stoja na konečných so zapnutými motormi v horúcich dňoch aby im tá klíma šla. Alebo si nájdu iné riešenie ako prevádzkovať klímu aj bez zapnutého motoru.
Počkajme si na poobednú 7, na ktorú podľa mňa pôjdu T3G. Výprava sa veľmi nelíši od tej, ktorá bola koncom júna (myslím tým o.i. aj tri súpravy T6 so skladacími dverami na celodenkách).
Dnes zostalo vo vozovni 7 súprav T3P/T3S/T6, vrátane naburaných. To moc štedrá rezerva nie je. A navyše mnohé z nich nemajú odjazdené kilometre do ďalšej prehliadky.
pokial das na vozidlo klimatizaciu ktora je vykonovo uz pri designe na hrane s tym aby to ako tak vychladila, tak aj otvaranie dveri ak s tym projektant nepocital je problem.... inac aj vymena tepla pri otvarani dveri a vystupovani/nastupovani cestujucich sa da predpokladat a zohladnit pri navrhovani....
dalsi problem pri busoch je, ze pokial viem maju zakazane vrcat (mat nastartovane) v obratiskach.... no a pri vypnutom motore klimatizacia s istotou nebezi.... no a co myslis, za ako dlho ten odstaveny bus slnko vyhreje ? to by musela byt tak klima velmi dobre predimenzovana aby to potom po odchode z obratiska v nejakom kratkom case stihla zas vychladit....
tym sa zaroven dostavam aj k tomu, ze ak je klima (ale aj hocake ine zariadenie schopne efektivne pracovat v nejakom vykonovom rozsahu) dostatocne predimenzovana a nie je hnana cely den na hornej hrane svojho vykonu, tak aj jej poruchovost nasledne bude nizsia
PS: vo vozidlach mhd sa vyskytujem velmi zriedkavo, ale toto leto som veru nejak rozumne vychladenu elektricku este nestretol a to ani z tych "novych" dodanych v uplynulom roku.... v minulych rokoch to v nich bolo o poznanie prijemnejsie, takze predpokladam ze zas niekto zauradoval asi v ramci setrenia aby to menej zralo alebo nejaky vituz z tych co tvrdia ze rozdiel teplot nesmie byt viac ako... a tak ked je vonku 37 tak nam vo vnutri musi byt 30 viac nez dost a potit sa mozme rovnako..... (a tak aj preto pouzijem radsej vlastne auto....)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
david11