Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: mirec240 #176978:
Približne od augusta môžu vodiči na BS300 používať doplnkové hlásenia, kde okrem "povinností" ako uvoľnenie miesta starším, postupovania do voza a pod. je aj hláška o odklone, hláška o prestupe na ND a hláška o probléme na trati pred električkou.

Z môjho pozorovania to ale využíva tak 1 z 10 vodičov. Či je to ale nedostatočným zaškolením alebo #NikdySaToNerobilo už neviem povedať.
Reply on: Majo #176975:
Ja zase už roky čakám na to, že sa vo vozoch počas výluky (aj mimoriadnej) prehrá automatické hlásenie, ktoré na výluku pred začiatkom výlukovej trasy upozorní (napr. "tento spoj bude pokračovať výlukovou trasou a na zastávke XY sa napojí na svoju riadnu trasu"). Keď sa dalo hrať s cieľmi a naprogramovať všelijaké veci, ako "odchod o XY min." alebo rôzne preblikávanie textu (vehicle testing a pod.), urcite by sa dalo spraviť aj toto. Lebo dnes napr. na zastávke Centrum nikto o výluke neinformoval.
Reply on: Majo #176975:
Nebojte sa, dispečer je na chatame sófere v autíčku a oddychuje
Reply on: Majo #176975:
A ešte aj autobus linky 29 s 30-minútovým intervalom sa pokazil alebo mal nejakú mimoriadnu udalosť a nič ho nehradí. Balkánsky sen.
Odhliadnuc od toho, že výluka je absolútne neopodstatnená, mohol by byť aspoň v prestupom uzle Most SNP dispečer, ktorý by informoval cestujúcich, aby nečakali na električku, keďže na tejto významnej zastávke nie je elektronická tabuľa.
6003 preventívne bez tlačidla
Reply on: SixSixTrooper #176972:
Vcera bola 6901 na Jelacicovej, tusim si tam daval kolecka a ucil vytacat zakruty, v druhom kole ked siel od Centralu prva zatacka vlavo na Kupeckeho = ok, ked zatacal dalej (vlavo) do Zellovej, tam to pekne tesno daval.. skolitel aj vystupil a donavigoval ho.. Klobuk dolu, viezt taky velky trolejbus, to chce hodne skusenosti a ti co ich maju, tak tym sa to lahsie dotrenuje (myslim si).. Ale Jelacicka Kupeckeho Zellova Mileticka a spat na Jelacicovu, to maju dobry okruh na ucenie vytacania zakrut..
#69XX opat a zas na Kolibe. Tentokrat vypnute transparenty.
Reply on: zakaznik #176970:
Však to poznáš:
"No jó no dopředu se to jezdí, ale zacouvat to už holt chce fištróna"
Reply on: Mhr1 #176969:
Ja si pamätám, že pri blokáde Hodžovo námestia v júli 2021 nikomu nechýbali odstavené autobusy, ktoré by bolo možné jednoducho vycúvať. Čiže toto ma tiež neprekvapuje, nech už sú dôvody akékoľvek.
Reply on: Solider #176965:
Nepokladám za chybu, že sa tam nahromadilo veľa električiek, je mi jasné, že to chvíľu trvá, kým sa zistí, čo sa vlastne stalo a ako dlho to bude trvať. Za chybu pokladám, že sa tam nejakých 8 vlakov nechalo zbytočne trčať, hoci logicky na svojich trasách citeľne chýbali, najmä na e3.
Reply on: Max #176967:
Vyzerá to že 7430 bola zasiahnutá ...
DPB: Linka 4: Vajnorská (MiÚ Nové Mesto) smer centrum prerušená premávka.
Križovatka Dunajská x Rajská - nehoda trolejbusu a auta, konečná Rajská neprejazdná
Reply on: Mhr1 #176963:
Dosť často to funguje tak, že vodič to síce nahlási, ale musí tam prísť dispečer, ktorý na mieste vyhodnotí, že to je fakt pravda a že premávka bude prerušená na dlhšie a je prerušená v rozsahu, že sa nedá premávať, a až následne sa vyhlási odklon. Za ten čas tam prirodzene príde zopár vozov. A potom to záleží od toho, aká partia má „hore“ službu, niekedy je to na 100%, sledujú si mapu, zastavia vozy pred výhybkou, dávajú jasné a zrozumiteľné pokyny, a niekedy je to horšie, aj dopletú odklonové trasy.

Pokiaľ ide o cúvanie, to sa robí fakt výnimočne a naposledy si to pamätám pár rokov dozadu v Ružinove, neviem či tam vtedy vytopilo podjazd alebo bola nejaká nehoda, ale zopár vozov sa vycúvalo na Trnavské mýto, aby mohli premávať.
Reply on: Mhr1 #176962:
S týmto súhlasím, ale žiaľ realita je iná.
Reply on: Ma178rek #176960:
Hej, stačilo by keby reagovali včas, ale ide o to, že ich cez Jesenského poslali neskoro. Ale všetky uviaznuté električky vrátane veľa 3-ok mali byť vyslobodené. Lebo na linkách 2 hodiny chýbali. Je smutné, že nikto takto neuvažuje. Hovoril som o tom s dispečerom, ten vôbec nechápal, o čom hovorím. Stále mlel niečo o tom, že zo Štúrovej sa doprava na nábrežie nedá odbočiť i keď som mu zdôrazňoval cúvanie. Ale jeho uvažovanie sa zjavne riadilo "nikdysatotaknerobilo".
Reply on: Solider #176959:
Ale čia je to chyba? Výhybky majú byť v poriadku pre oba smery!
Výjazdy a dojazdy autobusov z/na Jurajov dvor už zostanú tak ako sa nastavili počas výluky Vajnorskej alebo len niekto zabudol vrátiť pôvodné trasy?
Reply on: Mhr1 #176957:
Však stačilo ich poslať miesto cez Šafko cez Jesenského... Pokiaľ som dobre videl ťa električka stála veľmi ďaleko od koľaje smer Centrum

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.