Je obrovská škoda, že pri rekonštrukcii KV radiály neboli nikde použité tieto výhybky. Minimálne pri tuneli, na Riviére a na traťových koľajách obratiska Karlova Ves mali byť.
Nie je to iba v Bratislave, všeobecne sú štandardné výhybky električkových systémov všade "pomalé".
Nemajú tak náhodou v Toronte výhybky iba s jedným jazykom? Výhybky na železnici sú mechanicky zamknuté v polohe, pri električkových v Bratislave ich polohu drží iba pružina a tá môže prasknúť zrovna v blbý moment. Ak by bola výhybka zaklinovaná, tak by mala zniesť proti hrotu v priamom smere bez problémov 30 km/h. Samozrejme ak to srdcovka dovolí.
Netusim ako to je momentalne, rok som to nejazdil (som vsak presvedceny ze ak sa to za posledny rok nezmenilo tak aspon zhorsilo), ale pred rokom to bolo cez vikendy nevyjazditelne. Ak som pochytal zazrakom doslova vsetky zelene a na polke zastavok nestal, tak som bol schopny prist na -1. Akonahle som nechytil zelenu na zaluhach a na savke, plus ak sa k tomu pridalo vacsie mnozstvo cestujucich, tak nebol problem prist k technopolu v nedelu vecer aj -6 a mohol som letiet aj ako uplny hulvat ale nikdy sa to nedalo dobehnut
Detto 98 v akukolvek dennu dobu alebo aj vikendova 42.
Tak je tam ale dosť rozdiel aj v tých tratiach, v prípade vyhýbiek sa na ceste o mnoho ľahšie dostane nečistota a všelijaké predmety do mechanizmu a napr. keď prehodíš a nepritlačí dobre jazyky a pôjdeš rýchlo, neubrzdíš a buď sa vykoľajíš úplne, alebo si dáš vidlicovku a budeš dúfať, že si to všimneš. Myslím si, že veci ako rýchlosť prejazdu proti hrotu môžeme riešiť vtedy, keď bude infraštruktúra tomu vyhovovať, ale to je ešte beh na dlhé trate, nehovoriac o finančnej tiesni, v ktorej aj teraz DPB je. Veď si zober len to, že my tu dnes stále prestavujeme vyhýbky elektricky, s výnimkou Škodoviek na pár výhybkách. Čo som počul, tak systém rádiovej výhybky ako celku nie je práve najlacnejší. Každopádne, na DK radiále sú vraj vyhýbky konštruované na vyššiu rýchlosť aj proti hrotu, ale čo je na tom pravdy, neviem. Myslím si, že súčasné rýchlosti sú nastavené správne a napriek tomu sa zadarí nejaký malér. Druhá vec je, že kríženia pri tuneli na nábreží sú slušne vymlátené a to má ten úsek len pár rokov...
Z mne neznámeho dôvodu je to už roky rokúce tak, že 83 mešká takmer stále, takmer paralelná 84 ale meškáva výrazne menej. Mám asi posledné dva mesiace "šťastie" pravidelne cestovávať z centra po 22:00 a hádam nebolo dňa, kedy by mi 83 smer Petržalka došla načas. Človek by čakal, že už sú prázdne cesty, ale neviem, možno si vlečie stratu z dňa alebo to naozaj je zle spočítané.
Toto pravidlo majú aj v Toronte. Nielen to, ale majú aj pravidlo že každé vozidlo ktoré prichádza k výhybke musí zastaviť a presvedčiť sa o tom či vyhýbka je správne nastavená.
Podľa mňa takéto pravidlá v civilizovanom svete nemajú čo hľadať. Ak vlaky môžu seba míňať pri rýchlostiach 200 km/h, tak nechápem prečo s električkami je potrebné zaobchádzať ako s porcelánom.
Mimochodom, jedna vec, ktorú som si všimol vo Viedni. Neviem, či to majú v predpisoch, alebo je to iba "stará škola". Akonáhle idú oproti sebe dve tramvaje, pričom jedna ide proti hrotu cez výhybku tak, že v prípade zle prestavenej výhybky by nabúrala do oprotiidúcej, tak zastaví a počká, než prejde. Jedná sa o úseky mimo križovatiek, neviem či to majú vyslovene v predpise, alebo je to iba "dobrá prax", kažodpádne to schvaľujem, aj keď vidím ako to spôsobuje krátku "zápchu" nakopených áut za tramvajou (v danom úseku jazdí cestná doprava po koľajniciach). Zaujímalo by ma, či rovnaký "best practice" učia aj v DPB, alebo či je to vyslovene písané v D1/1. Na električke som jazdil iba neoficiálne (a aj na trolejbuse, samozrejme počas dopravnej špičky, aby to bolo zaujímavé).
Máš pravdu, odbočenie od Kamenného na Jesenského je vždy také nedorozumenie s chodcami. Električky budú rýchlejšie aj presnejšie, len treba im dať viac priestoru v zmysle preferencií, údržba tratí, oddeliť od cestnej premávky, atď., ale s výnimkou Petržalky stále žijeme na dlh z minulosti, ktorý nás dobieha, viď Vajnorská, tam sa od Juráku po priecestie pred Shopping Palace ide 30 a potom priecestie len 15 kmh... Račianska je tiež riadna trampolína, ale s výnimkou 30 v oblúku pred Bielym Krížom nie sú nejaké väčšie obmedzenia. DK radiála je teraz na jazdenie naozaj fajn, aj Petržalka detto. Škoda len hrbolatých oblúkov pred Botanickou záhradou od Lanfranconi, dosť to hádže. Každopádne, asi sme už dosť zabrali diskusného priestoru v dispečerskom fóre, tak Ti prajem príjemný večer a cesty MHD, nech Ti vychádzajú prestupy, snáď to chápeš aj z druhej strany ako sú tie veci.
Plánovač cesty je asi rovnao "hlúpy" ako ja, keď sa raz za uhroský rok vyberiem MHD do mesta. Proste sa spolieham na cestovný poriadok. Pre úplnosť dodám, že peší presun na zastávku som volil s rezervou. Mal som možnosť nastúpiť na skorší spoj linky č. 4. Nakoľko som nechcel vedome cestovať na čierno, tak som ho nechal odísť (navyše to bola T6A5, radšej sa odveziem v Škodovke). O to viac som bol nasratý, keď som nakoniec aj tak cestoval na čierno a navyše zmeškaný.
Ja takto jazdím aj autom. V živote som neplatil pokutu za prekročnie rýchlosti, alebo nezastavenie na STOPke, alebo jazdu na červenú alebo inú typickú blbosť, za ktorú policajti tak radi pokutujú (typické meranie zóny 40 na konci obce a pod.). Ja tam tých 40 naozaj až po tú značku pôjdem. Nech ich roztrhne od jedu, že na mne nezarobia. Síce s mnohým nesúhlasím, ale beriem to ako "je tam značka, tak sa ňou riadim", až keď budem mimo volantu, môžem umiestnenie tej značky kritizovať a pindať že je tam nezmyselná. Ak tam je, musím ju rešpektovať. Napr. ako musím rešpektovať keď D1/1 hovorí, že proti hrotu do odbočky musím ísť najviac 10 km/h. Čo, ako som neraz videl, vedie chdcov k mylenej predstave, že tá električka zastavuje a púšťa ich na prechode. Čo nie je pravda, ale tak to pre nich vyzerá (nepoznajú D1/1, vidia tramvaj, zastavia na prechode a kukajú na ňu a ona zrazu začne brzdiť - následne ich vyzvoní, lebo jej brzdenie chápali ako zastavovanie - odpozorované nie raz na Kamennom nám., resp. Štúrovej. Aby som sa vrátil k úvodu môjho príspevku, priznávam na rovinu, že nie vždy dodržujem max. povolenú rýchlosť. Ale jedine tam, kde viem že je to: 1. bezpečné, 2. nezvyknú ťam stávať policajti, 3. prekročenie je mierne, a za 4. mám na prekročenie sakramentsky dobrý dôvod (aby som stihol zelenú na ďalšej križovatke, lebo sa pripájam z vedľajšieho smeru - najčastejšie ľavej odbočky - tzv. "zelenej vlny").
Zvonkohru by som nerobil. Stačí sa pekne natlačiť na gumokol, krátko cinknúť, aby si "ma" všimol a čakať. Žiadna agresia, ale asertivita musí byť. Zároveň jedine bezpečne. Nič riskantné, radšej predvídať a ísť defenzívne. Ak je to však bezpečné, byť asertívny voči gumokolom.
Súhlasím. Síce v cestovnom poriadku sa nikde negarantuje prípoj, ale meškanie 4 minúty v sobotu večer, ak je pravidelné, tak by malo viesť k úprave. Autobus meškal až 6 minút? A kde ich nabral? Bola v meste nejaká demonštrácia?
Tak to by si mal DPB naozaj posvietiť na chronometráže. Snáď moja hlúpa konšpirácia nie je pravdivá a DPB "šponuje" časy len aby ušetril vodiča a vlak.
Dal som si teraz tú námahu a nahodil virtuálnu tabulu, zastávku "chaluhy". Linka 20 išla presne 21.26, toľko zatracovaný spoj linky 4 dnes až o 21.28 (meškanie 4 min.) a chvíľu po nej odhlásilo linku 83 s meškaním 6 min.(oficiálny odchod 21.22). Ďaľší spoj linky 4 ukazoval meškanie 2 min.zatiaľ. Takže je to ako som si myslel, tento prestup je v bratislavských podmienkach nereálny. Iba nenapraviteľný optimista by si myslel že mu tuto 2 min.budú stačiť na prestup.
(inak na tú tabuľu nie je úplne 100 percentný spoľah, tie nové palubáky dosť vypadávajú a neukazujú potom správne polohu)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
upravovač fotiek