Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: N/A #174348:
K akým časovým stratám? Veď ak svieti predsignál voľno, tak viem, že môžem pokračovať plynulo ďalej bez spomaľovania. Predsignály, ktoré čítajú PP zvyknú najneskôr nejakých 30 metrov pred vlakom skočiť na voľno. To je predsa cieľom predsignálu, aby urýchlil, urobil plynulejšou a bezpečnejšou električkovú dopravu. Tu je skôr dôležité to, aby hneď po prejdení električky uvoľnilo križovatku pre ostatné smery a keď sa bude blížiť ďalšia, aby to zase rýchlo stoplo, v Karlovke to funguje celkom dobre.
Reply on: N/A #174347:
Keby Signál = Predsignál, tak by dochádzalo k časovým stratám.

Jazdná doba medzi signálom a predsignálom by tým pádom znížila priepustnosť križovatky.

No z pohľadu bezpečnosti by to v podstate prenesenie rovnakého návestného znaku z hlavného signálu na predsignál.

Vlastne by vznikla návestná sústava zo ŽSR. Predzvesť návestí reálnu návesť na (hlavnom) návestidle.
Reply on: Solider #174346:
S tým čo píšeš môžem jedine súhlasiť a predsignál by mal byť rovný signálu hlavnému, teda ukazujú rovnakú informáciu, no napríklad nie vždy ti podrží signál, ak už idú viaceré električky v úseku, alebo nezareaguje PP a nezaregistruje signál...toto je široká téma a funguje to v Bratislave celkom dobre, no malo by sa viac zefektívniť to, aby predsignál ukazoval presne to, čo hlavný signál, lebo niekedy to dokáže pekne zradiť - napr. od Botanickej je predsignál pred križovatkou kde bola nehoda, no pred ďalšou pod Lanfranconi už predsignál nie je a tam to občas pekne hodí stoj, napriek voľnu na predošlej križovatke. Tam dole kopcom je to radosť potom ubrzdiť.
Reply on: N/A #174345:
Účelom predsignálu je predsa to, aby si získal vedomosť o tom, aká návesť bude na hlavnom návestidle pred križovatkou pri zachovaní traťovej rýchlosti. Práve preto sa to volá predsignál. Ak na návestidle predsignálu svieti stoj a na hlavnom návestidle voľno a preferencia drží stále na voľno, tak to nie je správne a ide o nefunkčný predsignál.

Pri križovatkách s pevným režimom je to jednoduchá matematika, pri dynamicky riadených križovatkách treba tie detekčné body umiestniť tak, aby boli ešte pred predsignálom a nie na jeho úrovni, resp. za ním. Potom je tam to návestidlo úplne zbytočné.

Predsignál má predsa prispieť k väčšej plynulosti a bezpečnosti dopravy a nemá to byť lotéria, či bude na voľno alebo na stoj s vynúteným brzdením.
Reply on: Majo #174341:
Nemyslím si, že vodiči ignorujú predsignály, práve naopak, evidujú ich veľmi prehľadne. Keď mi svieti predsignál "voľno" tak viem, že na hlavnom signále budem mať voľno. Ak mi však svieti na predsignále že "stoj", tak očakávam "stoj", avšak môže držať signál a dať "voľno". Tu je skôr to, že niektoré križovatky čítajú PP a podľa toho stavajú cestu a niektoré len informujú podľa dát z časového plánu križovatky.
Reply on: Majo #174341:
Ten už nám prednedávnom opravili, resp. možno len "presunuli", keďže odkedy sú spojazdnené signály medzi Nad Lúčkami a Nám. Sv. Františka, tak tam stále svieti stoj.

Neviem, ako by mohli ale vodiči ignorovať takmer všetky predsignály, keďže výrazná väčšina v Karlovke a aj na iných miestach funguje a fungujú dobre, až na pár malých výnimiek.
Reply on: 3pa3ck3 #174328:
Náhodou o tom viem, sám som navrhol prechodový signál pre električky do vyhlášky č. 30/2020 o dopravnom značení - spolu so "západoeurópskou" trojznakovou stopkou, aby sa v prípade nesvietenia jednej guľôčky nezamieňali návesti "stoj!" a "čakaj". 🙂 Vyhláška platí od 20. 2. 2020, t. j. skoro 3 roky a aký je stav? V Bratislave 1 trojznaková stopka (na zast. Hečkova) a 0 prechodových signálov a v Košiciach 0 trojznakových stopiek a 0 prechodových signálov (a naopak v rozpore s platnou legislatívou tam používajú rôzne poloblikajúce signály). Povinnosť zmeniť pôvodné signály na nové do určitého dátumu vyhláškou zadefinovaná nebola, aby sa zbytočne ich správcom nezvyšovali náklady, preto som ani nečakal ich rýchlu výmenu, ale že za skoro 3 roky bude iba 1 križovatka a aj to len čiastočne, to prekonalo aj najpesimistickejší variant.
Inak už boli aktivované semafory aj na poslednom prejazde, kde ešte boli od rekonštrukcie trate vypnuté - medzi zastávkami Nad lúčkami a Piazza San Francisco.
Reply on: david1 #174335:
To, že svietia, ešte neznamená, že fungujú. Napr. na Jurigovom námestí na predzvesti svieti "stoj!", na odbočenie čaká IGK a vodič električky teda naozaj môže očakávať, že mu padne "stoj" aj na hlavnom návestidle, ale nepadne. Takto je to v 99 % prípadov. Vodiči sa preto naučili predzvesť ignorovať a keď náhodou hlavné návestidlo naozaj hodí "stoj!", padajú magnetky, cestujúci a nadávky.
Reply on: majky1602 #174333:
Niekde na FB DPB som videl komentár od DPB, že s nimi budú niečo robiť vzhľadom na ich stav. Ale nehovorím, že to nutne súvisí s odstavením
Gumokolo s nitrianskou ŠPZ išlo z mesta po Záhradníckej rovno v ľavom pruhu a neuvedomilo si, že za Miletičkou už ľavý pruh nepokračuje rovno. Auto ale rovno išlo. Zramovalo stĺpik aj s dopravnou značkou a na ostrovčeku si odtrhlo pravé koleso. Koľaj z centra a neskôr pri nakladaní nepojazdného auta aj trolejbusy v smere na Jégého boli blokované.
Reply on: Max #174337:
DPB: Linka 9: prerusena premavka na Zahradnickej. V useku Trnavske myto - Astronomicka premavka ND linky X9
Akýsi prestoj električiek linky 9 na Saleziánoch smer centrum - stojí tam 7917-18
Reply on: Petto #174334:
Nic nie je vecne, hlavne ked sa o to nikto nestara.
Reply on: Solider #174327:
Tie na Botanickej áno.. svietia všetky.
Reply on: majky1602 #174333:
Nic nie je vecne, ani Medaky, ktore budu mat tento rok 13 rokov (seria vozidla do 4926).
11ks Medakov dnes stojí a okrem toho 7ks dlhodobo 😂😂😂 čo sa deje??? Dosluhujú?
Prave hlasili do vysielaciek: odklon na Kutiky, NAD do Dubravky
Reply on: 3pa3ck3 #174329:
Takéto veci riešia dráhové zákony/vyhlášky. Cestné zákony/vyhlášky sú pre dráhovú dopravu druhoradé.

"(7) Prevádzkovateľ dráhy alebo dopravný podnik môže v prevádzkových predpisoch ustanoviť ďalšie návesti, návestidlá, svetelné signály a značky po ich schválení príslušným vyšším územným celkom."
Reply on: 3pa3ck3 #174329:
Vo vyhláške sú uvedené iba na účel vyhlášky a to je predmet zákona o CESTNEJ premávke, teda menovite:
a) aby signály poznali vodiči v prípade, ak sú nimi regulované vyhradené jazdné pruhy,
b) aby signály poznali vodiči električiek tam, kde sa používajú na reguláciu v prípade križovania s cestnou premávkou.

Inak sa vodič električky riadi interným predpisom v ktorom predzvesť definovaná je.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.