Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: N/A #174349:
klasicka zeleznicna predzvest je len informacia o tom co mas na najblizsom navestidle, ak tam mas stoj, tak ti ho predzvest ukazuje a nijak sa nezamysla nad tym ze o minutu ked tam s vlakom dojdes uz tam budes mat volno alebo vystrahu....
Reply on: N/A #174345:
Je fajn, že ich ty neignoruješ, ale z toho vôbec nevyplýva, že ich neignorujú iní. A ignorujú, hoci asi neúmyselne. A o križovatkách s pevným cyklom tu nikto nehovoril, tam samozrejme predzvesti fungujú, tie je jednoduché správne nastaviť.
SOR 3430 robil pred asi hodinou údržbu zastávok v Petržalke v okolí železničnej stanice.
Reply on: S30T #174344:
Myslel som to inak ako si to pochopil. Mal som na mysli 99 % prípadov prejazdov električiek cez Jurigovo námestie, nie 99 % predzvestí. Mnohé predzvesti sú samozrejme funkčné, ale nie všetky. A práve tie dlhodobo nefunkčné sa podvedome naučili vodiči ignorovať, o čom svedčí to, ako často v posledných dňoch pred hlavnými návestidlami zastavovali na magnetkách.
Reply on: Majo #174342:
Tak vsetky zbytocne prejazdy zapli, ale tu najhorsiu krizovatku v Karlovke este nie 😃
Reply on: N/A #174349:
Na predsignále môže byť skôr Voľno ako na signále (t. j. dostane info z radiča o tom, že kým príde k hlavnému, tak bude voľno). Malo by to byť potom vypočítané tak, aby pri najvyššej dovolenej rýchlosti prišlo vozidlo k signálu s návesťou Voľno.

Problémom je to, že napr. Lanfra sú dva radiče a zabezpečiť 100% líniovú koordináciu + preferenciu nie je až také jednoduché.
Reply on: N/A #174348:
K akým časovým stratám? Veď ak svieti predsignál voľno, tak viem, že môžem pokračovať plynulo ďalej bez spomaľovania. Predsignály, ktoré čítajú PP zvyknú najneskôr nejakých 30 metrov pred vlakom skočiť na voľno. To je predsa cieľom predsignálu, aby urýchlil, urobil plynulejšou a bezpečnejšou električkovú dopravu. Tu je skôr dôležité to, aby hneď po prejdení električky uvoľnilo križovatku pre ostatné smery a keď sa bude blížiť ďalšia, aby to zase rýchlo stoplo, v Karlovke to funguje celkom dobre.
Reply on: N/A #174347:
Keby Signál = Predsignál, tak by dochádzalo k časovým stratám.

Jazdná doba medzi signálom a predsignálom by tým pádom znížila priepustnosť križovatky.

No z pohľadu bezpečnosti by to v podstate prenesenie rovnakého návestného znaku z hlavného signálu na predsignál.

Vlastne by vznikla návestná sústava zo ŽSR. Predzvesť návestí reálnu návesť na (hlavnom) návestidle.
Reply on: Solider #174346:
S tým čo píšeš môžem jedine súhlasiť a predsignál by mal byť rovný signálu hlavnému, teda ukazujú rovnakú informáciu, no napríklad nie vždy ti podrží signál, ak už idú viaceré električky v úseku, alebo nezareaguje PP a nezaregistruje signál...toto je široká téma a funguje to v Bratislave celkom dobre, no malo by sa viac zefektívniť to, aby predsignál ukazoval presne to, čo hlavný signál, lebo niekedy to dokáže pekne zradiť - napr. od Botanickej je predsignál pred križovatkou kde bola nehoda, no pred ďalšou pod Lanfranconi už predsignál nie je a tam to občas pekne hodí stoj, napriek voľnu na predošlej križovatke. Tam dole kopcom je to radosť potom ubrzdiť.
Reply on: N/A #174345:
Účelom predsignálu je predsa to, aby si získal vedomosť o tom, aká návesť bude na hlavnom návestidle pred križovatkou pri zachovaní traťovej rýchlosti. Práve preto sa to volá predsignál. Ak na návestidle predsignálu svieti stoj a na hlavnom návestidle voľno a preferencia drží stále na voľno, tak to nie je správne a ide o nefunkčný predsignál.

Pri križovatkách s pevným režimom je to jednoduchá matematika, pri dynamicky riadených križovatkách treba tie detekčné body umiestniť tak, aby boli ešte pred predsignálom a nie na jeho úrovni, resp. za ním. Potom je tam to návestidlo úplne zbytočné.

Predsignál má predsa prispieť k väčšej plynulosti a bezpečnosti dopravy a nemá to byť lotéria, či bude na voľno alebo na stoj s vynúteným brzdením.
Reply on: Majo #174341:
Nemyslím si, že vodiči ignorujú predsignály, práve naopak, evidujú ich veľmi prehľadne. Keď mi svieti predsignál "voľno" tak viem, že na hlavnom signále budem mať voľno. Ak mi však svieti na predsignále že "stoj", tak očakávam "stoj", avšak môže držať signál a dať "voľno". Tu je skôr to, že niektoré križovatky čítajú PP a podľa toho stavajú cestu a niektoré len informujú podľa dát z časového plánu križovatky.
Reply on: Majo #174341:
Ten už nám prednedávnom opravili, resp. možno len "presunuli", keďže odkedy sú spojazdnené signály medzi Nad Lúčkami a Nám. Sv. Františka, tak tam stále svieti stoj.

Neviem, ako by mohli ale vodiči ignorovať takmer všetky predsignály, keďže výrazná väčšina v Karlovke a aj na iných miestach funguje a fungujú dobre, až na pár malých výnimiek.
Reply on: 3pa3ck3 #174328:
Náhodou o tom viem, sám som navrhol prechodový signál pre električky do vyhlášky č. 30/2020 o dopravnom značení - spolu so "západoeurópskou" trojznakovou stopkou, aby sa v prípade nesvietenia jednej guľôčky nezamieňali návesti "stoj!" a "čakaj". 🙂 Vyhláška platí od 20. 2. 2020, t. j. skoro 3 roky a aký je stav? V Bratislave 1 trojznaková stopka (na zast. Hečkova) a 0 prechodových signálov a v Košiciach 0 trojznakových stopiek a 0 prechodových signálov (a naopak v rozpore s platnou legislatívou tam používajú rôzne poloblikajúce signály). Povinnosť zmeniť pôvodné signály na nové do určitého dátumu vyhláškou zadefinovaná nebola, aby sa zbytočne ich správcom nezvyšovali náklady, preto som ani nečakal ich rýchlu výmenu, ale že za skoro 3 roky bude iba 1 križovatka a aj to len čiastočne, to prekonalo aj najpesimistickejší variant.
Inak už boli aktivované semafory aj na poslednom prejazde, kde ešte boli od rekonštrukcie trate vypnuté - medzi zastávkami Nad lúčkami a Piazza San Francisco.
Reply on: david1 #174335:
To, že svietia, ešte neznamená, že fungujú. Napr. na Jurigovom námestí na predzvesti svieti "stoj!", na odbočenie čaká IGK a vodič električky teda naozaj môže očakávať, že mu padne "stoj" aj na hlavnom návestidle, ale nepadne. Takto je to v 99 % prípadov. Vodiči sa preto naučili predzvesť ignorovať a keď náhodou hlavné návestidlo naozaj hodí "stoj!", padajú magnetky, cestujúci a nadávky.
Reply on: majky1602 #174333:
Niekde na FB DPB som videl komentár od DPB, že s nimi budú niečo robiť vzhľadom na ich stav. Ale nehovorím, že to nutne súvisí s odstavením
Gumokolo s nitrianskou ŠPZ išlo z mesta po Záhradníckej rovno v ľavom pruhu a neuvedomilo si, že za Miletičkou už ľavý pruh nepokračuje rovno. Auto ale rovno išlo. Zramovalo stĺpik aj s dopravnou značkou a na ostrovčeku si odtrhlo pravé koleso. Koľaj z centra a neskôr pri nakladaní nepojazdného auta aj trolejbusy v smere na Jégého boli blokované.
Reply on: Max #174337:
DPB: Linka 9: prerusena premavka na Zahradnickej. V useku Trnavske myto - Astronomicka premavka ND linky X9
Akýsi prestoj električiek linky 9 na Saleziánoch smer centrum - stojí tam 7917-18
Reply on: Petto #174334:
Nic nie je vecne, hlavne ked sa o to nikto nestara.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.