Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Majo #174325:
To je ten problém.
Už nedavajú vodiči taký pozor na predzvesti pred križovatkami lebo preferencia. No tá nemusí fungovať na 100%.
Podobne takto električka skoro zrušila auto na otočke pred River parkom..
Reply on: Cancer #174312:
To je naozaj prekvapivé. Keď v 99,9 % prípadoch takýchto nehôd je na vine vodič gumokolu a človek denne zažíva veľa situácií, kedy vodič električky ďalším takýmto nehodám pohotovou reakciou zabráni, nečudo, že človek to už berie tak nejak automaticky. Faktom je, že už včera na karloveskej nefungovala preferencia a viackrát som videl, že hodili semafory "stoj!" tesne pred električkou, ktorá potom "magnetkovala".
Reply on: Fanda #174319:
V DPB sa to rozhodne takto nerobí, maximálne možno dispečeri o pár minút pozdržia posledné jedno - dve vozidlá v obratisku, ale aj to je skôr výnimočné. No stále je to zlepšenie v porovnaní s minulosťou, kedy dispečeri viac-menej iba sedeli v aute a niečo vypisovali alebo sa tvárili, že niečo vypisujú. Mám v živej pamäti situáciu spred pár rokov, kedy som jazdil nejakú víkendovú X-ku z Komisárok do vozovne Krasňany a pred dispečerom sediacim v C3 sa pri vozovni prázdny autobus pohol v smere do mesta v okamihu, kedy som otvoril dvere na výstup asi 70 cestujúcim. V súčasnosti je naozaj občas vidieť, že sa dispečeri snažia a dokonca aj použijú zdravý rozum.
Vypravených bolo 17 záložných vozidiel.
Reply on: toldo #174321:
Ono to je vo všetkom tak, že sa komentuje vždy niečo bez toho, aby malo okolie resp. diskutujúci relevantné informácie.
Reply on: Miro #174318:
neviem, ako to bolo. v kazdom pripade robit zavery podla jednej fotky a automaticky vinit vodica auta je trochu unahlene nie?
Reply on: Majo #174309:
Tak isto sa to robí aj v DPB, vozidlá odchádzajú na pokyn dispečingu operatívne neskôr, aby sa získal čas do spustenia náhradnej dopravy. V tomto konkrétnom prípade prejazd po príchode sanitky smerom do centra nebol možný čo bolo asi desať minút po nehode.
Reply on: toldo #174317:
Napríklad ja. Dokonca som sa domnieval, že sa auto išlo otáčať cez priechod cez chodcov.

A je to naozaj tak, ako hovorili v správach?
Reply on: Geravy #174315:
"tak sme tu VP a OP odoberali vodicovi/cke z MA nepravom"
ked pouzivas mnozne cislo, kto tu okrem teba mudroval na zaklade jednej fotky a hovoril cosi o odoberani vodicaku?
Reply on: Majo #174309:
no, to je uz trosku iny level managementu krizovej situacie 🙂
Reply on: Jezo #174314:
Mne to pride ze trcal tym lavym prednym rohom na zaciatku prechodu, ze to tam otoci a T6 ho nabrala a odsotila (asi nie velkou rychlostou). Ale tak hej - je to divne. 🙂 Zas ak stal na priecesti, alebo vchadzal, tak ho lizla na prednej casti, z coho by mi mechanika hovorila, ze by spravil mozno aj hodiny a skoncil niekde na ceste. Ale takto je posunuty o dobrych 20m na ceste. No neviem si predstavit ako to prebehlo. 🙂 Ale tak zjavne nejak ano.
Kazdopadne ak je tak ako pise Cancer, ze elektrickar siel na "cervenu", tak sme tu VP a OP odoberali vodicovi/cke z MA nepravom.
Reply on: Geravy #174307:
Potreboval by som vysvetlit mechaniku, ako sa tam auto snazi otocit na prechode, narazi do neho elektricka a auto skonci v kolajisku pred prechodom...
Reply on: Cancer #174312:
Tak to je gamechanger.... 😉
Reply on: Majo #174309:
Podla informácií v správach mala ísť na červenú električka.
Reply on: Geravy #174307:
V tom prípade sa ale chcel(a) otočiť na priechode pre chodcov. Tak to je už aj na odobratie občianskeho.
Reply on: Majo #174309:
Najprv sa nasadzujú všetky dostupné ZV a potom LZV. Čiže nábeh NAD je pomalší, potom to už fičí veľmi dobre.
Reply on: jozin #174297:
DPB samozrejme nenesie zodpovednosť za to, že nejaký macek dostal vodičák asi za fľašu kyslého vína a sud ešte kyslejšieho zelá, išiel do mesta a spôsobil vážnu dopravnú nehodu. Nikto ani nečaká, že DPB bude mať k dispozícii 20 autobusových ZV na každom obratisku pripravených kedykoľvek okamžite vykonať NAD. Ale toto sa dalo vyriešiť oveľa elegantnejšie. Koľaj do mesta, ktorá je v rannej špičke tá dôležitejšia, bola totiž prejazdná, len sa "minuli" električky, ktoré by po nej mohli ísť. V takom prípade sa dá uplatniť "postup MTA" (nazvaný podľa newyorského dopravného podniku, keďže ho začali ako prví používať dispečeri v newyorskom metre) - zdržovať vozidlá pred "postihnutým" miestom. Každej električke nariadiť napr. 3-minútový pobyt na najbližšej zastávke a z obratisko púšťať električky do centra napr. v 2-násobných intervaloch. Tým sa docieli, že električky, ktoré sú ešte k dispozícii, odvezú oveľa viac ľudí (síce za zníženého komfortu, ale určite vyššieho ako pri NAD) a v mnohých prípadoch sa mimoriadnosť zvládne aj bez NAD.
Reply on: si #174292:
Dávno tvrdím, že je treba vybudovať pokračovanie električky z Hlavnej stanice tunelom popod stanicu s vyústením niekde za kopcom na Pražskej (tam už je miesta dosť), potom mimoúrovňovo podísť X na Patrónke a po starej Dúbravskej ceste popod diaľnicu cez Záluhy na Schn.-Trnavského. To by bola doprava z Dúbravky (a neskôr z Borov či DNV), ktorá by plnohodnotne nahradila autobusy.
Reply on: forester #174304:
Tazko povedat. Tlacenie to asi nebolo, mne to pripada skor na "odsotenie". 😉 A to tu nie je nik z dispecingu, co by nam to objasnil? 🙂

https://imhd.sk/ba/galeria-media/294658/7955-7956-%C4%8Dak%C3%A1-na-odstr%C3%A1nenie-prek%C3%A1%C5%BEky-z-ko%C4%BEajiska?ghv=551&ref=ba%2Fvozidlo%2F551%2F%25C4%258CKD-Tatra-T6A5-7955

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.