Nevyhodou niektorych takychto 'pred-krizovatkovych' bus pruhov (vratane tohto konkretne) je, ze je zaroven odbocovaci doprava a chodci maju zelenu sucasne s autami. Pokial teda odbocuje auto doprava a chodci idu cez prechod, autobus za nim musi zbytocne stat aj keby mohol ist v strednom pruhu bez spomalenia.
Toto moze byt jeden z dovodov, preco ho vodici MHD nepouzivaju tak casto, ako by mohli (mali).
nejde o to či je to 50 100 alebo 200 metrov. proste je to značené ako buspruh a preto by ten buspruh mal používať. alebo to je na vodičovi kedy vyhodnotí, či potrebuje použiť buspruh? Potom sú nám nanič všetky pravidlá v cestnej premávke ak chceme všetko nechať na rozhodnutí účastníka cestnej premávky či to využije alebo nie. Potom napríklad neplačme že nám chodci prebiehajú cez cestu mimo priechodu pre chodcov a iné srandy. Ak bol niekde zriadený buspruh, očakávam že ho autobusy budú využívať. Keď je tá cesta rozdrbaná nech vodiči autobusov komandujú svoje vedenie alebo priamo mesto, že sa tadiaľ nedá jazdiť. Páčilo by sa autobusom keby IAD začala jazdiť v ich pruhu lebo pruh pre IAD je rozdrbaný?
Mimo špičky, ale často tento jeden pruh navyše, ktorý by vznikol zrušením buspruhu, ani nepotrebuješ, príde mi to, ako zbytočná komplikácia a možno okrem času 10-14 (keď nie je ten buspruh v Prahe vyhradený) nemá zmysel rušiť tieto buspruhy. Komu by v realite pomohlo, keby bol zrušený buspruh napr. o 20:00 (a komu vadí, že tadiaľ nejde autobus)? Ak by sa to robilo len kvôli tomu, aby to nebolo pre autá nefér, tak sa to fakt neoplatí.
To tu? Tých 50 metrov pred stopčiarou sa nazýva bus-PRUH? Viem, že súčasná legislatíva nedáva moc na výber, že ktorý pruh použije, je to tam celkom jednoznačné. Ale mimo špičky, keď ide v tom priebežnom pruhu, blokuje nejako autá, že kvôli tomu je nižšia priepustnosť križovatky? Lebo ten betónový povrch zastávky je značne rozbitý, takže vodiči MHD preto jazdia radšej v tom priebežnom a do zastávky vojdu až tesne pred označníkom, aby sa zrovnali s hranou nástupišťa.
na Bajkalskej do zastávky Mliekarenská zažívam pravidelne vodičov MHD odbočujúcich do zastávky priamo z bežného jazdného pruhu namiesto aby sa za nadjazdom pri Shellke (tam je prvýkrát zvislá značka označujúca buspruh) zaradili do buspruhu a pokračovali do zastávky v buspruhu.
Pár rokov dozadu sa na tom zhodli aj policajti aj mesto, že toto by naši vodiči (a ani dopravní policajti kontrolujúci dodržiavanie predpisov) nepochopili.
lenže ak sa obmedzuje IAD opatreniami v prospech MHD tak očakávam že ju MHD používať bude. lebo keď sedím v IAD, tak ja si tým buspruhom ísť nemôžem. A ako si môže byť ten vodič v MHD istý že nikoho neobmedzuje?
a to že niekto neprispôsobil trolejové vedenie "BUSpruhu" je skôr otázka napríklad na KDI ako uvažoval pri schvaľovaní BUSpruhu. BUSpruh si predsa nenamaľoval niekto len tak z dlhej chvíle.
myslím si, že BUSpruhy nie sú v o nič horšom stave aké iné úseky bratislavských ciest. IAD tiež musí jazdiť tými rozbitými cestami a nejazdia v buspruhoch len preto, že riadny pruh je rozbitý (snáď okrem niektorých exotov).
Napriklad pri Vojenskej nemocnici je vyhodnejsie pouzivat pre trolejbusy lavy pruh ako pravy odbocovaci bus pruh, ktory tam zriadili dodatocne a ked nevytlacas auta v lavom pruhu, tak ti nedociahnu palice, lebo vedenie tomu nikto neprisposobil.
Prečo by ich nimi mali nútiť chodiť, pokiaľ busy nikomu neprekážajú a ide sa im tam lepšie, tak nech si tadiaľ chodia. Viem, že povieš, že autá nemôžu do buspruhov, ale tie by tam tie autobusy spomaľovali a obmedzovali autá, ak tam tie autobusy nechodia v špičke (čo asi nie), tak to podľa mňa problém nie je.
Všimol som si, že pravidelne stojí dispečing na pumpe za zastávkou Košická smer Prievoz. Kontrolujú asi odchody, ale inde v meste s takou pravidelnosťou ich niet
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Minko