Reply on: Public Transport #168822:
Aj v sobotu sa priamo na trati pracovalo.
A čo keď vodič CMV zastaví za električkou a po chvíli príde ďalšia, ktorá zastaví za tou prvou a električkár otvorí dvere, že šak tam ten autičkár nemal stáť. Ale keď autičkár zastavil, tak tá druhá električka ešte nebola ani v dohľade.
) avsak vychova vystupujucimi cestujucimi pokial vidic otvori dvere je uplne na mieste (idealne klucom/klincom v ruke po laku a tvarit sa ze vsak som sa len potkol pri vystupovani....)
3pa3ck3
(1) Za vozidlom pravidelnej verejnej dopravy osôb, ktoré zastavilo v obci na zastávke bez nástupného ostrovčeka alebo bez nástupišťa na zvýšenom električkovom koľajovom páse, vodič iného vozidla je povinný zastaviť vozidlo. Ak je na zastávke viac vozidiel, vodič je povinný zastaviť vozidlo za posledným z nich. Vodič smie pokračovať v jazde, ak neohrozí osobu, ktorá nastupuje do vozidla pravidelnej verejnej dopravy osôb alebo z neho vystupuje.
(2) Vodič je povinný v úseku zastávky pravidelnej verejnej dopravy osôb dbať na zvýšenú opatrnosť a jazdiť primeranou rýchlosťou tak, aby neohrozil osobu vystupujúcu z vozidla pravidelnej verejnej dopravy osôb alebo do neho nastupujúcu.
Čiže stačí zastaviť za električkou/autobusom. Navyše sa jedná o zastavenie vozidla, čiže vodič neporušuje zákaz zastavenia na žltých čiarach.