Reply on: Mike #163519:
Napríklad na 1. mája (manifestácia) sa otáčali e-2 na hornom triangli Vazovova v smere z Hl.st. Bolo to v dobe, keď išli v trase Hl.st. - Štefánikova (pardon, vtedy Obrancov Mieru) - nám. SNP - Špitálska a ďalej cez Americké nám. na hornú Vazovovu. Na 1. mája v niekoľkých rokoch po sebe bola totiž komunistická tribúna na Trnavskom mýte (vtedy nám. F. Zupku). Raz bol dokonca prejazdný smer Ružinov - Vajnorská, ale to bolo len v r.1974. Odtiaľ pochádzajú aj fotky 6MT z Ružinova od Honzu Horníka (1.5.1974). To je, čo si spomínam konkrétne. Ale manipulačne som to videl aj inokedy, ale, pravda, strašne, strašne dávno... Boli sprievodcovia, tí zaistili bezpečné cúvanie. Dnes s obojsmernými vozmi - "malina". A ak sú problémom výhybky, je to len a len šlendrián DP, že nestavia triangle (a neudržiava jazyky výhybiek) s možnosťou jazdiť proti hrotu cez všetky výhybky.
Jesenského by však lepšie vyriešila tá ľavá spojka, o ktorej som hovoril.
No a po jednej koľaji hore dolu pre oba smery sa napr. jazdilo pri výstavbe trate na Zátišie a smerom do Jurajovho Dvora. Vtedy jazdila e-X v starých obojsmerných vozoch z Novej doby na Zátišie po jednej koľaji.
810zssk
Najprv schema trati: http://static.bmhd.cz/data/bmhd-souc/kolejova-sit/koleje_1505.pdf
L2 isla z Hlavniho nadrazi cez zast. Kridlovicka az za vyhybku pred zastavkou Krematorium. Tam prepla smer (v zadnej kabine KT bol druhy vodic, ktory tam nastupit uz na Vsetinskej), po protismernej kolaji presla na Celni. Tam vodic zo zadnej kabiny vystupil a vodic z prednej pokracoval dalej smer Modrice. A z nikoho neubudlo, vyhybky riesili na prislusnych miestach dispeceri. Jedina obet bolo par zmatenych cestujucich ked sa to zrazu pohlo opacnym smerom ?
Neviem si predstavit podobne riesenie v DPB, lebo vsak tosaneda.