Nerozumiem neschopnosti organizátorov - a teda aj DP - pri výlukových linkách e-X1 a e-X9. Prečo nemôže e-X1 jazdiť po správnej koľaji a na Jesenského sa otočiť zacúvaním zo Štúrovej do Jesenského a potom sa vrátiť pravým odbočením späť na Štúrovu a do Petržalky po správnej koľaji? Tie isté dve súpravy by tak dali polovičný interval. A to státie na konečných bolo naozaj zbytočne dlhé.
A pri existencii obojsmerných električiek by sa hodila ľavá spojka na Jesenského v takej polohe, aby sa celá súprava (dlhý voz) schovala do Jesenského za križovatku so Štúrovou, aby netrčala do križovatky, keď by šofér prehadzoval výhybku do protismeru. Keďže tu pravidelne nič nejazdí, nebol by vôbec problém prejsť do protismeru a prípadne až do občasnej zastávky SND v smere do centra. Tu by sa mohli vracať na správnu koľaj aj prípadné jednosmerné vozy, ktoré by sa pri upchatej Jesenského museli vypraviť do Petržalky (aby nebránili ceste do Petržalky e-1,3). Dnes by sa takýto voz mohol dostať na správnu koľaj až vo vozovni, keďže neexistuje už ani spojka na Hlavnej stanici.
Paralelná jazda na e-X9 bola tiež zbytočná. Vozy mohli jazdiť proti sebe, každý po svojej koľaji a vždy aj s cestujúcimi. Stačil by len pokyn pre vodičov, že pri jazde po nesprávnej koľaji nesmú vojsť do zastávky, v ktorej už zastavil voz idúci v protismere (kvôli bezpečnosti cestujúcich, takto to funguje na železnici už bezmála 200 rokov). Dvere by aj pri jazde v protismere otvárali na pravej strane v smere jazdy, takže cestujúci stojaci na vzdialenejšom nástupišti by prešli po voľnej koľaji k otvoreným dverám. Pri dodržaní vyššie uvedeného pokynu by to bolo bezpečné .
To nie sú pauzy, ale výdrž na vyrovnanie prípadných meškaní státim v zápche, ktorých ma na trase viac ako dosť.
Na linkách , kde na jednom konci absentuje jedna "pauza" je vidieť ich pravidelná nepravideľnosť a vytvárenie vláčikov čiže 2-3 spoje idúce za sebou. napr. L50,68,98 .
Mike