Romanhudec,môhol vodič práve zapnúť nezávislé kúrenie (bufík) vätšinou sa to správa tak že pri prvom bafnutí sa vyvalí dym a potom je všetko ok.Alebo to bol smrad z výfuku,keď sa rožhavý a spomínaná voda spraví tiež svoj smrádeček.
Ale keď si taký atrakcie chtivý tak si mal ísť s tým busom.Vieš si predstaviť že by zhorel a ty by si nebol pri tom?
To nie je tak celkom pravda:
- 9/2 od 18:36h (Karlova Ves) pokračuje ako 6/2
- 9/4 od 18:51h (Karlova Ves) pokračuje ako 6/4
- 9/9 od 19.33h (ŽST Vinohrady) pokračuje ako 6/9
Prečo má vlastne linka 6 cez prázdniny poradia 12- 22, keď s likou 9 nemá nič spoločné? Veď na linke 9 cez prázdniny neexistuje ranná a ani poobedňajšia špička a celý deň jazdia na nej (okrem 2 poradí) len ekektričkx so zníženou kapacitou na rozdiel práve od linky 6! Nemala by mať logicky poradia 1-11?
Ja som raz zazil nieco podobne, viezol som sa SORom na L83 a na zast. Nam. Hraniciarov pri nas zastavil chlapik na aute a vravel soferovi, ze mu na zadnej naprave na kolese nieco iskri... asi pol minuty debatili, sofer povedal: "dobre dobre, dakujem" a islo sa dalej... o dve zastavky pri nas zastavilo dalsie auto a to iste, sofer odpovedal tiez takisto, bez najmensieho zaujmu to riesit... na Hrobakovej som vystupil, bus isiel samozrejme dalej... zrejme mal defekt na vnutornom kolese na zadnej naprave... ale aj tak, nemyslim si zrovna, ze to bolo najbezpecnejsie, ked odtial lietala jedna iskra za druhou pod priestor pod motorom...
to boli brzdy nic vazne..kotuce su vrele a frka na to voda zo spodu tak to dymi a citit taku spaleninu..trosku sviznejsie isiel a do kazdej zastavky prudko brzdil mozno ani nepouzival retarder tak sa brzdy dost hreju..kazdopadne vodic pacient kedze nepouziva tu najhlavnejsiu vec retarder
zdravy sudny clovek (vodic) by mal vystupit, minimalne opticky skontrolovat voz (klaknem pri mieste, kde vychadza dym, pozriem pod podvozok) a az nasledne pokracovat v jazde. toto je ignoracia a lahkomyselny pristup k zverenemu majetku, zdraviu a komfortu cestujucich zakaznikov a BOZP. kedze vodic reagoval ako reagoval a nedal nejaku korektnu odpoved, zvazil by som mozno hlasenie na dispecing ... lebo nabuduce si pan vodic uhne palenô a ked mu poviete, ze to sa nesmie, tak odpovie "hej hej"?
Nešiel, na poruche bol len 1203 a to ešte okolo 14:00, zrejme to vodič považoval za celkom prirodzený jav. Prípadne rátal s tým, že sa to nechytí vzhľadom na nízke teploty vonku ?
Alebo to bola 88/6 (podla času sedí), ktorá ide 19:11 spod mosta do vozovne. ?
Dnes o cca 19:15 som čakal na zastávke Aupark na autobus. Na zastávku prišiel o cca 19:15 Solaris na linke 88 smerujúci pod most. Zvnútra vystúpili 4 ľudia, povedali, že radšej ako zhoria, idú von, ďalší, ktorí nastupovali hneď vystúpili tiež s tým, že do horiaceho autobusu nenastúpia. Vtedy už prišiel ten štipľavý dymový smrad aj ku mne. Niekde z dolnej časti okolo motora alebo niekde okolo zadných náprav sa dymilo, vychádzal odtiaľ bledý štipňavý dym, išiel som rýchlo dopredu, zaklopal som vodičovi, povedal som mu, že sa mu dymí asi z motora alebo teda niekde zozadu. On povedal, že hej hej, zavrel dvere a išiel pod most ďalej s cestujúcimi.
Cítil som už mnoho rôznych smradov a dymov z autobusov, ale toto bol naozaj horiaci (tlejúci alebo smrad z tepla vznikajúceho pri trení) resp. naozaj neprirodzený smrad. Tí, ktorí ma poznáte viete, že som čakal a dúfal, že po odídení zo zastávky vyšľahnú z motora plamene a bude čo fotiť ale nestalo sa našťastie. V každom prípade som sa presvedčil o tom, že keby tomu vodičovi aj horela polovica autobusu, asi by to považoval za normálne a pokračoval by na tom črepe ďalej. Neviete náhodou či nejaký Solaris išiel večer na poruchu prípadne ste sa s tým stretli a ten dym je pri tomto vozidle prirodzený keď na to fakt vodič kašlal?
Petto