Ty máš čas a máš fix pracovnú dobu, no lahko sa môže stať, že vezieš zrovna niekoho, kto sa naozaj ponáhla z rôznych dôvodov (skratka nemôžeš vedieť), lebo potrebuje stihnúť prestup na nejakej zastávke. Ja nehovorím, že sa máte naháňať, sám to nemám rád a k ničomu to nevedie. No po dlhých hodinách jazdenia už vodič predsalen vie, kedy ako padne zelená, kde akou rýchlosťou sa oplatí ísť, aby sa stihla napríklad zelená vlna a jedno s druhým, skratka aby sa ten grafikon dal vyjazdiť načas (+- minúta) bez zbytočného lietania. A vie sa k tomu prispôsobiť. Hlavne v skorších ranných a neskorších večerných hodinách by to potešilo, kedy sú intervaly medzi spojmi dlhšie, trebars za zlého počasia, fakt nepoteší čakať 20 minút na zastávke len preto, že vodič mal z princípu čas a netrápilo ho že jazdil prudko v mínuse a cestujúcemu pritom zdrhol spoj pred nosom, ktorý za normálnych okolností v pohode mohol stihnúť.
preco mam dupat ako blázon ked zelenu tak ci onak nestihnem..a lietat s ludmi je zbytocne.. a vzdy to vonia pruserom..Ja jazdim tak ako ludia nastupuju..oni maju čas aj ja mám čas.. ja aj tak nekoncim skor..?
Ja sa tiež neponáhlam...preco? ked dvere zatváraju za 9s..plus ked počkám dobiehajucich znova otvorit 9sek ..tak preco sa mam ja nahánat..Ked mam odchod z Cilizske/10,00h a o 10.00h mam byt na dalsej ..hm tak podla palubáku uz mam byt o zastávku dopredu..uz tam mas 1min v minuse..
Zhodou okolnosti som sa s touto situaciou stretol dnes aj ja po asi druhy krat. Minule som to videl v 2207ke tusim na 78cke bola vtedy. Posledne dvoje dvere sa mu vobec ale neotovrili. A dnes rano som siel 96kou 2219 a na maximiliana hella to zacalo. Panika, stres, zmateny cestujuci. Nad kazdymi dverami svietil napis STOP ale 4 a 5 dvere sa neotvorili. Ani po tom co ludia zvonku niekolko krat stlacali dopyt. Az ked ludia zo zadu zacali kricat vodicovi ze sa nechcu otvorit dvere tak vodic zrazu asi stlacil to druhe tlacidlo na otvorenie vsetkych dveri a otvorili sa zazrakom aj 4 a 5 dvere.
Ono to bolo skutočne zvláštne,pretože signalizácia STOP zasvietila akonáhle som stlačil dopyt na tyči a na zastávke sa dvere neotvorili,čo sa mi ešte nestalo v žiadnom vozidle ? zrejme to bolo o tom kontakte...Ďakujem za vysvetlenie ?
Vodič má v sore pokiaľ viem iba nasledovné možnosti: buď otvorí dvere tlačidlom - a vtedy môže stlačiť dve tlačidlá: otváranie prvých dverí - jedno a otváranie všetkých ostatných dverí (2-5)- druhé.
Druhá možnosť, ktorú vodiči používajú prevažne, je, že aktivuje dopyt (jedno tlačidlo pre všetky dvere). Takže asi zlyhala technika.. aj keď s tým, že by nereagovalo tlačidlo na tyči som sa ešte nestretol.. ale môže byť napr. že sa prerušil kontakt káblu medzi vlečkou a prvým článkom..
Ja si to inak tiež dlhšie všímam, že vodiči s 31Tr sa dosť často vlečú aj dole Pražskou, Štefánikovou, Gagarinovou a pod. hoci ku semaforu ďaleko a žiadna prekážka na ceste nie je. Nie je to tak, že sa len vodiči boja o nový voz?
2208 (63/7) má niečo s dverami?Dnes som ňou šiel z Lamača a mal som v pláne na Patrónke prestúpiť na 211/212 smerom na Kramáre,len akosi buď zlyhala technika alebo ľudský faktor...Stál som vo vlečke pri posledných dverách,dopyt som si stlačil ešte na križovatke pri Vojenskej nemocnici...Prišli sme na Patrónku za nejaký BN9.5ový SOR,zastavil a otvorili sa len 2 a 3 dvere.Štvrtými nikto nenastupoval a piatymi som chcel vystúpiť ja...Kým som si všimol,že sa otvorili len vpredu tak už ich zatváral a vyrazili sme preč!Zaujíma ma preto,či mohol zlyhať mechanizmus otvárania dverí alebo ujo vodič,ktorý sa nevedno kam ponáhľal...Nad dverami svietila signalizácia STOP,dopyt som stlačil na tyči a tri sekundy kým sa neotvárali dvere som skúšal aj dopyt na dverách a nič...Aj tak šprintovať cez celý autobus som nechcel riskovať...Riadne som si ale zahrešil a previezol sa na Predstaničné nám...
Kobenhavn