Ja som sa viezol v 43, ktorá jazdí snáď po najzasneženejšej komunikácií v BA, 10 cm ujazdeného snehu, a meškanie -1... ale tak zase je to jediné vozidlo čo tam jazdí ? Teda okrem lesnej správy a lanovkárov...
no, proste slovensko... preco maju vlastne riadit dopravu policajti... policajti, ktori ani nikto nevie ako sa tam dostali... ako moze magistrat zodpovedat za dopravu, ked nejaki policajt bude hovorit do vsetkeho od stavebnych uprav cez bus pruhy, az po preferenciu semaforov, aj aktualne nastavovanie... vsak policajtom to moze byt uuuuplne jedno a aj je... za situaciu na ceste ma byt zodpovedna jeden, a najlepsie by bolo keby bol voleny... naco ale vlastne su volby do samosprav, ked vsetko stoji na nejakych policajtoch...
No keď som to ja sledoval, cca 3 roky dozadu, tak na centrále (u 2 levov) kde majú plno monitorov na jednom paneli presne navrhovali, aby tam zamestnali invalida (čim si splnia zákonné kvóty), ktorý to bude sledovať a podľa potreby regulovať križovatky...Ale vedenie min. vnútra, resp. polície ktoré bolo nad krajským dopravným inšpektorátom odmietalo prijať ďalšieho človeka, čo i len jedného, lebo nechceli vyčleniť ďalšie peniaze na plat, odvody ....
A tak vtedy na centrále sedávali dvaja, niekedy iba jeden jediný človek, ktorý mal na starosti dosť veľa vecí a občas mal chvíľu čas jedným okom sledovaťtie monitory - "prenosy" z križovatiek...
smutne je, ze Bratislava investovala do kameroveho dohladu nad krizovatkami a tiez ich dialkoveho riadenia... ja som dnes stal na Trnavskom myte a zasol som... to nemaju na dopravnom inspektorate, nejaku cvicenu opicu, lebo aj ta by to zvladla, aby nepustala auta do krizovatky ked vidi ze dalej neprejdu... ano, vodici by nemali ist do krizovatky ked nemozu plynulo prejst... ale toto je pri krizovatke rozsahu Trnavske Myto blud, vpodstate aj za volnej premavky by mal teda vodic pockat kym prejde krizovatku vodic pred nim, teda stat na zelenu... toto ma riadit cvicena opica za dispecingom a nie pustat auta nech stoja v strede, to nie len blokuje smery ktore by mohli byt volne, ale je to aj vyrazny rizikovy faktor nehod, co je opat spomalenia a blokovanie a ohrozenie zdravia a majetku...
preblem je v tom, ze v Bratislave je za sucha naplnena kapacita ciest v spicke na, napriklad 80-90%... aj v Skandinavii, aj na Slovensku, vsade ked napadne tolko snehu co napadlo teraz (co malo veru nebolo) tak klesne kapacita kazdej jednej cesty, kazdej jednej krizovatky... pokial je kapacita bezne naplnana na 75%, ked sa jazda vozidiel spomali o stvrtinu, stale nedojde k tvorbe zapch... ale ked je kapacita naplnena nahrane uz teraz, tak kazde malicke spomalenie sa prejavy nekonecnymi narastajucimi kolonami... ono je to zaroven aj dobra ukazka toho, ako bude doprava vyzerat o takych 10-15 rokov ked sa neinvestuje... na dnesnu situaciu neexistuje ziadny recept, vsade na svete 10cm snehu spomali jazdu vozidiel, rozbeh, vacsie rozostupy, a sposobi par nehod... recept je jedine mat nie nahranu naplnenu kapacitu ciest... teda viac ciest alebo menej aut...
otec hovoril, že u nás chumaji idú do križovatky aj napriek tomu, že vidia, že ju neprejdú a blokujú ostatným vozidlám prejazd cez križovatku. Hold, keď každý musí ťahať auto do ulíc aj keď vidí, že počasie maximálne nepraje a potom samozrejme, že následne na to dopláca aj MHD.
no.ev.di.