Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 3pa3ck3 #170334:
asi áno-kvôli chodcom.
Reply on: samkoh #170333:
Taká otázka: Je v zmysle platnosti nového zákona a vyhlášky vôbec potrebné mať na priecestí samostatnú signalizáciu a nestačia správne zapojené križovatkové semafory?
Reply on: johnnyjanko #170312:
Ale aj pre ostatných:
Za normálnych okolností(t.j. mimo výstrahy) tam semafor treba. Tesne pred výstrahou zelená pre smer z/na ivanskú kvôli tomu, aby sa smer z Ivanskej vypratal a nezostal na priecestí. Prípadne ak by sa obnovilo odbočenie Ivanská-Vrakunská, tak tesne pred spustením výstrahy dovoliť aj odbočenie z ivanskej na vrakunskú miesto pustenia smeru Trnavská-Ivanská. Počas výstrahy zase neplytvať zelenou z Ivanskej, ktorú nemá pri červenej na priecestí kto využiť, ale celý čas púšťať vrakunskú.
čo sa týka toho, ako zadefinovať tesne pred výstrahou- dajme tomu, že umiestniť detektor na miestach vzdialených 25 s jazdy vlaku od miesta, kde sa spúšťa výstraha . Za 5 s zareaguje a ostane 15 s na mimoriadny zelený signál.
A nejakú previazanosť priecestia so semaformi by sa hodilo spraviť aj na križovatke Račianska-Nobelova, kde pravidelne "padá" zelená pre takmer nevyužiteľné odbočenie z Nobelovej do mesta počas výstrahy na priecestí pri žst. Predmestie; takisto ten semafor pravidelne púšťa autá od vozovne do kolóny pred tým priecestím, aj keď sa stojí až po semafor.
P.S. A myslím, že to tak nejak funguje kdesi v Brne po zásahu DIČR, ale nespomeniem si, kde.
Reply on: mcmartin #170328:
Myslím si, že ľudia by aj tak chodili cez koľaje, pretože s autobusom by to bola zachádzka aj viac ako 5 minút (ak by nešiel najprv po Ambrušovej a až potom k AVION-u) a navyše v smere na Súhvezdnú sa na priecestí nedá odbočiť doľava na Vrakunskú cestu. Okrem toho by asi bolo potrebné nasadiť aj druhý voz.
Reply on: S499.1023 #170327:
Tak tam boli úplne všetci okrem žltej dodávky.
Reply on: MatejBA #170317:
Ja som tadiaľ išiel pred 3 týždňami s autobusom v smere od cintorína. Tiež som si povedal, že pokiaľ nebude za priecestím voľno, tak ani za svet (bola zápcha smerom k Avionu). samozrejme, že asi 30 vodičov idúcich z Ivanskej si povedalo "však ja tam miesto mám a bus ma púšťa" a akýkoľvek zárodok miesta hneď zapratali. Až napokon sa našiel jeden, čo ma pustil.
Reply on: mcmartin #170328:
Nie som znalec hentej lokality ale nedalo by sa to vyriešiť nejakou zachádzkou linky 69?
čo sa týka priecestia Ivanská cesta tam by bolo treba zriadiť priamu mestskú autobusovú linku smerom k Hornbachu a Bauhausu a XXL Lutz aby ľudia ktorý chcú ísť do týchto obchodov nechodili cez železničnú trať .
Reply on: S499.1023 #170323:
https://youtu.be/Vsa_0jAfHlM?t=114

Vrátane momotov, čo nevedia, že sa nemajú nasrať na zatvárajúce sa priecestie, do križovatky a podobne. Ploskolebci pomocnochrániči taktiež idú príkladom.
Reply on: N/A #170320:
"Neznalost zakona neospravedlnuje" 🙂
Reply on: N/A #170322:
Samozrejme, a ešte k tomu by sme mohli na všetkých priecestiach aj križovatkách namontovať nejaké betónové bloky, ktoré sa vysunú zo zeme. Človek mobilový o to zakopne, rozbije si hlavu o betón, ale aspoň ho nezrazí auto či vlak. A samozrejme všetky cesty aj železničné trate treba oplotiť! Za tých pár zachránených životov to predsa stojí!
Reply on: S499.1023 #170323:
Ďakujem za upresnenie, máte dobré skúsenosti a poznatky, som rád za rozšírenie mojich vedomostí. 🙂 Bolo to dávno, pripúšťam, že som si to mohol pomýliť.. v každom prípade tá rampa nie je zlá pre peších. 😏
Reply on: N/A #170320:
Nie, nefungovalo to tak. A namlo to žiadnu súvislosť s tým, či PZZ je ZSSR alebo AŽD71 alebo VÚD. Racič CSS NIKDY nemá ako vedieť, že je čas "niekoľko sekúnd pred začatím výstrahy, keďže takú informáciu nemá ani PZZ, pokiaľ to nie je priecestie s odloženou výstrahou, čo je v CZ záležitosť posledných rokov a na SK ani neviem, či sa vôbec vyskytuje.
V skutočnosti bol priebeh takýto: Súčasne so zahájením výstrahy prešla križovatka do režimu celožltej (keďže tam bol radič Siemens, ktorý nepoznal celočervenú), po uplynutí najdlhšieho vyprázdňovacieho času križovatky prešla križovatka do prerušovanej žltej, po uplynutí vyprázdňovacieho času priecestia sa zatvorili závory. Pri otvárané priecestia bol priebeh opačný.
Takto fungovalo nielen priecestie pri VÚZ ale napríklad aj "pri Koňovi" na Nivách.
Chodec síce nemá vodičský preukaz ale napriek tomu musí vedieť, kedy nemá vstupovať na železničné priecestie.
Reply on: johnnyjanko #170321:
Nuž ide o to, že boli už nehody, kedy človek s mobilom v ruke a slúchadlami v ušiach absolútne neriešil, že vchádza do aktivovaného priecestia a zrážka bola na svete, zatiaľ čo do rampy by pekne narazil a asi by mu to aj "trklo" v hlave.
Reply on: N/A #170320:
Vôbec nechápem, čo chceš týmto vyriešiť. Normálny človek vie, čo je to priecestie. Ak je tam PZZ, ktoré bliká a zvoní, a k tomu rampy, tak niet o čom. Ak je niekto tak neskutočne nechápavý, že nevie čo je to žel. priecestie a žiadnemu blikaniu ani cinkaniu nerozumie (povedzme že včera pricestoval z Amazonského pralesa), tak ako chceš takému človeku pomôcť? Potrebuje taký človek extra rampu na chodníku? Však ju podlezie alebo obíde. Neriešme nezmysly.
Ja rozumiem, že chodec je tiež účastník premávky, no nemá vodičský preukaz a predpokladajme, že je tak negramotný, že nevie kedy nevstupovať na železničné priecestie. Akurát spomínaná trať pri Zváračskom je pekným príkladom vhodného zabezpečenia. V časoch fungovania si pamätám, že tam boli (možno sú) rampy aj na chodníkoch pre peších a tak ani na tej malej križovatke nedôjde k pochybeniu. Vtedy keď to fungovalo, tak viem, že zo všetkých smerov na križovatkách okolo priecestia skočila okamžite červená a s niekoľko sekundovým oneskorením sa spustila akustická a svetelná signalizácia na žel. priecestí a následne sa spustili rampy ako pre autá, tak pre peších.... a to sa bavíme o menej významnom a zastaralom priecestí, kde boli v tom čase ešte staré signalizácie, typu SSSR a nie ako AŽD 71.
Reply on: samkoh #170310:
Mimochodom, pri Zváračáku to funguje inak. Keď je priecestie vo výstrahe, tak celá križovatka po oboch stranách trate sa prepne na blikajúcu oranžovú. Čiže to nie je veľmi smart. Smart by bolo, keby počas trvania výstrahy dostávali zelenú viaceré smery, ktoré nie sú v kolízii s priecestím, kým tie kolízne smery by mali stále červenú. Ale v dnešnej situácii (keď tam prejde dráhové vozidlo raz rok) to netreba, a ak RAZ bude funkčná Filiálka, tak tam bude treba niečo mimoúrovňové.
Reply on: si #170314:
Naopak, vždy keď tadiaľ idem, tak si dávam sakramentský pozor. Keď idem von z mesta a vidím, že za priecestie sa nedostanem, lebo autá stoja, tak zastavím. A zastavím tak, aby mohli naďalej prechádzať autá z Vrakunskej na Trnavskú. A robí to tak väčšina vodičov. Vždy sa nájde nejaký ten polovodič, ale normálny človek to chápe.
Reply on: S499.1023 #170316:
Tak niektori nevodici maju problem pochopit, ze nemaju vojst do krizovatky ked nevies nou prejst - co myslis, ze na tom zmeni niekolko desiatok az stoviek ton vaziaci vlak? 😃
Reply on: si #170314:
Práve som chcel písať Johnnyjankovi na jeho poslednú vetu v #170312, takže aj pre Teba: V živote by ma nenapadlo vojsť na akékoľvek priecestie, čiže ani na toto, skôr, ako mám za priecestím voľné miesto na jeho opustenie. Pravdepodobne preto, že rozmašírovanú ružovú hmotu pod mašinou a prvými dvadsiatimi vozmi chodím riešiť pomaly každý týždeň Len tí trúbiči za mnou to nechápu - zrejme medzi nich patríš 😋 .

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.