Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: N/A #175356:
Nesúhlasím. Prerábky T3 na TVprogress bolo to najlepšie čo DPB v tom čase mohol urobiť. Problém bol že to pribúdalo rýchlosťou 1 súprava/1 rok. Vtedajší vedúci v Krasňanoch si presadil prerábky K2 v Pars Šumperk, tie sa robili celkom rýchlo a dobre. Žiaľ T3 boli vtedy na okraji záujmu vedenia DPB, dali ich modernizovať do ústredných dielní. Takže tu máme 35ks modernizovaných K2 (+1ks K2G) a 10 súprav 2xT3P.

Inak to tu vážne ideme porovnávať zastaralú výzbroj TV3 u T6 versus TVprogress- jednu z najmodernejších výzbrojí? Praha dobre vedela čo robí keď T6-ky dala preč a T3-ky si nechali, jazdí ich tam docela dosť. A to tie pražské T3P nemajú ručný radič, ale pedále. Jeden z dôvodov je úspora el.energie.

Mimochodom mne ako cestujúcemu sa ďaleko lepšie cestuje v T3 ako T6. Mesiac - dva dozadu som sa viezol v 7837 aj 7839 aj 7845 a jazda v nich bola veľmi príjemná, plynulá. To sa o niektorých T6 nedá povedať, kadečo tam hrkoce. Asi 6mes.dozadu som išiel v 7924 a mal som pocit že sa rozsype za jazdy. Ani 7933-34 nič moc. Keby bolo na mne tak T6 by išli preč ako prvé. Ale áno, o vodičoch z Krasňan bolo už vtedy známe že najradšej jazdia s T6 a K2 a všetko ostatné je čisté zlo. Jednu vec ale uznávam, že T6 majú pohodlnejšiu kabínu vodiča oproti T3.

S tým že vodiči nenávidia pedálové vozy si ma dojal. Celých 13 rokov (takmer) som odjazdil na pedálových vozoch (zrýchľovač) a prežil som to (... iba som docela dosť zošedivel). Samozrejme keď vyšli prvé T3P tak to bola paráda, áno s ručným radičom to je oveľa pohodlnejšie. Inak aj prerábka dávno predtým na TV14 (7301-02) bola super, neviem ako dnes ale vtedy to bol dobrý voz.

Pokiaľ si myslel kontraverznou prerábkou 7303-04 tak áno, toto som nepochpil ani ja. Tá ma ale nejakú čudnú slovenskú výzbroj, navyše každý voz inú. Má to asynchrónne motory, tak som myslel že tam dajú TVeuropulse. Koĺko táto sranda stála radšej ani nechcem vedieť a voz samozrejme nejazdí.
Reply on: Urbanway 2423 #175362:
Do Krasňan asi ťažko, pokiaľ viem tak tam nie je (zatiaľ) tomu prispôsobená údržbová základňa. Maximálne tam môžu nocovať, tak ako teraz tam vždy nocuje 5 ks 30T.
Reply on: N/A #175356:
Neuvažuje sa po dodaní nových električiek, ktoré asi pôjdu do Krasňan, o preradení niektorých starších električiek do JD? Ak by zostali všetky staré električky v Krasňanoch, tak JD by mal hlavne celodenné služby, zatiaľ čo Krasňany by mali hlavne ranné a delené služby kvôli starým vozom (na celodenné budú s veľkou rezervou stačiť 29/30T)?
Reply on: Max #175360:
...a zrejme už aj obnovené
DPB: Linky: 4, 9, 49, 64 a 71: obojsmerne prerusena premavka na Trnavskom myte
#8146 a #8145 SJ (Autoskola) Urad vlady SR smer centrum.
Reply on: Andrej #175357:
Ja to zo svojej strany uzatvorím s tým, že nevieme asi nikto nič naisto a budeme len čakať, ako sa to celé vyvinie.
Reply on: N/A #175356:
Ja som počul práve naopak, že T3G celodenky už nedokážu odjazdiť a preto sa vypravujú v tak obmedzenom režime.

Vodič nie som tak neviem kde teraz vlastne pravda je, ale podľa týchto informácií som písal môj názor že sa s tými vozmi zlé zaobchádzalo.
Reply on: Andrej #175355:
Oni by boli schopné odjazdiť aj celodenky, len nie je dopyt po takomto výkone. Ja som sa skôr niekde v kuloároch dopočul, že medzi prvými vozmi sa majú vyraďovať platňové T6, ale každý hovorí niečo iné. Povedzme si však na rovinu, že T3G ani v čase prerábky na TV8 nedostala žiadne zmeny interiéru, takže ono okrem výzbroje je to stále stará guľatá laminátovo-sedadlová T3ka, ktorá pôsobí skôr ako historičák. Ono veľa kritikov sa už aj spätne vyjadrilo, že prerábky T3 na TV Progress neboli strategicky najlepšie riešenie, nehovoriac o poslednom voze z roku 2014 či kedy. Viem Ti zaručiť iba dve veci - 1. Staré vozy pomaly ale isto končia a 2. - nič s tým nespravíš a môžeš sa len prizerať na obnovu vozového parku električiek, ktorý bol celé roky nemenný s výnimkou 29T/30T pred pár rokmi.
Reply on: N/A #175354:
Ja chápem že doba pokročila a že vypravovať najstaršie vozidlá cez leto nie je logické riešenie. Keby hneď teraz sa všetky T3G rozsypali tak by nám neboli nič dlžné. Ale príde mi absurdné, že ešte na konci 2020 boli tie vozy schopné odjazdiť celodenky a teraz nie, hoci sa počet súprav nezmenil a ich náhrady nedorazili, a prečo vôbec znova investovali do 7839, keď už teraz je zrejmé že to boli vyhodené peniaze.
Reply on: Andrej #175353:
Andrej, chápem čo píšeš, len ide o to, že doba pokročila a prepravné nároky sú iné, ako aj potreby. Sám vidíš, aký je prázdninový grafikon, tu nemáš dôvod dávať von staršie vozy, pretože tu máš T6 a tie doma nezostanú. T3P sú práveže ešte celkom zachovalé a vyzerajú relatívne dobre okrem ošarpanej 7789, no tu tiež, ak vieš vypraviť Škodovku, tak nedáš von T3P.
Reply on: N/A #175352:
To, že T3G sú už morálne zastaralé nepopieram, ale to ako DPB s nimi zaobchádza je fakt extrém. Ako si odôvodňujú zainvestovanie do 7839 ktorá zažila asi 2 mesiace normálnej premávky? Pri takomto tempe do vyradenia si nič neporiadne zájazdí a budeme mať zopakovanie toho, čo sa stalo 7757. Očividne sú aj T3P dosť na okraji záujmu, keďže od dodávky Škodoviek viac stoja než jazdia - na to majú akú výhovorku?

Pre niektorých nie sú žiadne staré električky pohodlné, ale musia sa s tým vyrovnať lebo inak by sme nemali dosť vozov do výpravy. Na druhej strane niektorí neznášajú Škodovky, takže ak by sme im vyhoveli tak ich rovno môžeme vyradiť a poslať na Ukrajinu.
Reply on: Andrej #175350:
Tak vieš, je tu veľa vecí, ktorých do toho vstupuje. Jedna vec je komfort a kapacita - T6 pojme viac (+sediacich) cestujúcich a aj stojaci cestujúci majú väčší komfort, keďže vidia von a nie len na strechu. Už len toto je argument, prečo chodia prioritne T6 na celodenky miesto T3x. Keď už aj nemajú dosť vozov, tak dávajú do obehu T3P - 7789/7717/7703/7715, pretože síce majú kasňu T3, ale majú ručný radič. Toto je práve ďalšia vec, že je tu veľká obmena vodičov a rovnako aj starnú a veľa vodičov nenávidí "šlapátka," pretože 10 hodín na tom odšľapať je podstatne náročnejšie, ako sa hrať s páčkou - pre nich. Mne sa na tom jazdí jednoznačne najlepšie, je nás viac, ale jednoducho T3G je už morálne zastaralá a skutočne už aj kasňa koroduje - stačí vidieť schody na 7837 a máš to. Teraz počas prázdnin môžeš T3G stretnúť už len na ZV a zriedka na židákovi ráno. V podstate od minulého leta sa zaviedla výprava T3G len na židákov + delené, celodenky už nehrozia.
#8145 videna na saleziani
Reply on: N/A #175346:
Nerozumiem ako si podnik, resp. divízia električiek môže dovoliť nechať nejaké vozidlá na okraji záujmu. Toto v civilizovanej spoločnosti nemôže existovať. Ak neexistuje za ne adekvátna náhrada, tak by sa mali o všetky vozidlá starať rovnako dovtedy čo náhrada nebude prístupná. Koľko peňazí stála oprava 7839 minulý rok, ktorá teraz viac stojí než jazdí? Toto je fakt nenormálne hospodárenie.
Reply on: Kubo123 #175347:
Išla v poriadku na 7717 a na výmenu šupli 921 a stou je problem 2x ma zastavilo
T3P jazdia málo, a preto sú poruchové. V Prahe sú základom vozového parku a jazdia bez problémov na rozdiel od 15T. Ako tu už písali viacerí, dlhodobé nejazdenie nepomôže žiadnemu vozidlu.
Reply on: mirec240 #175344:
Ozaj, má už #7717 + #7718 opravenú tú preferenciu na križovatkách? Keď ju už dnes vypravili na celodenné poradie.
Reply on: Andrej #175345:
T3P sú štatisticky poruchovejšie ako T6. T3G sú v takom stave, v akom sú, keďže tieto vozidlá sú už dávno na okraji záujmu, oni sa len držia na záložakovom dojazde a výjazde, aby to vôbec zostalo pri živote.
Reply on: mirec240 #175344:
Ja som počul práve naopak, že T3P sú spoľahlivejšie než T6A5. Zas ale by mňa neprekvapilo ak tie nekonečné odstávky tým vozom nepomohli, pred 10 rokmi sa hovorilo že najmenej poruchové boli T3G a teraz horko ťažko vyjdú z vozovne.

Je tu niekto v obraze ktorý nám to dokáže ujasniť?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.