V Bratislave za stavu, ze (pomerne rozsiahla) elektrickova siet ma rozchod 1000mm a zeleznicna 1435 mm nema velmi zmysel tieto dve siete prepajat tym sposobom, ze po nich budu jazdit tie iste vozidla. To, ze bratislavsky nosny dopravny system nemoze byt len vecou mesta, ale celeho regionu je sice pekna fraza, ale:
1. Aj keby sme sa boli schopni technicky (s kombinovanym vyuzitim elektriciek a zeleznic) dostat, odvsadial vsade (napr. z Trnavy do Volkswagenu, ako som to niekde pocul), nie je predsa mozne, aby spoje "odvsadial vsade" chodili v prijatelne kratkych intervaloch. Cize bol by nutny aspon v casti spojeni prestup a tym by sa stracala hlavna vyhoda kombinovaneho systemu.
2. Rychle spojenie je mozne realizovat aj vylepsenou prevadzkou vlakov a lepsim prepojenim zeleznicnich stanic s MHD - napr. spolocne nastupiste primestskej vlakovej dopravy a elektricky, nadvazujuce intervaly, cim by sa prestupne a cakacie doby minimalizovali (cestujuci by len presiel par metrov krizom cez nastupiste).
3. Treba sa zamysliet nad tym, ci je vobec zaujimave robit spojenia typu Trnava - VW a nie skor snazit sa o rovnomernejsie rozlozenie pracovnych prilezitosti - priemyselne parky na Zahori uz pomaly budu mat problem zohnat kvalifikovane pracovne sily v blizkom okoli a regionalny dopravny system takuto nerovnomernost podporuje. Plati (s vynimkami), ze rychlejsie a plynulejsie dopravne spojenie neskracuje dochadzku do zamestnania, ale predlzuje vzdialenost, na ktoru pracovnik dochadza, pretoze vacsina ludi je ochotna stravit cestovanim urcitu dobu (napr. 30-45 minut) a zavisi od dopravneho spojenia, ako daleko budu dochadzat.
4. Most Kosicka - je velka skoda, ze pri projekte nebolo myslene na elektricky - co je zrejme podmienene tym, ze rozvojove plany mesta s elektrickami vobec nerataju, kvoli metru. Suhlasim vsak s Rikom, ze v tomto stadiu pripravy mostu sa s tym uz zrejme neda nic robit. Ostava este Stary most a trat z neho po Pribinovej a Kosickej by mohla celkom dobre obsluzit aj vychodnu cast mesta, bohuzial vsak spojenie do Petrzalky nebude takto zvojene pre pripad nehod. Ale to by sa dalo obist uplnou segregaciou trate po Starom moste a premyslenym vyustenim trate na oboch jeho koncoch.
5. Stale si neviem predstavit, kde chce Metro a.s. vopchat supravy nosneho systemu na hlavne zeleznicne trate. O tom sa bohuzial na minolorocnej prezentacii a diskusii nehovorilo a ja som sa zabudol spytat
1. Aj keby sme sa boli schopni technicky (s kombinovanym vyuzitim elektriciek a zeleznic) dostat, odvsadial vsade (napr. z Trnavy do Volkswagenu, ako som to niekde pocul), nie je predsa mozne, aby spoje "odvsadial vsade" chodili v prijatelne kratkych intervaloch. Cize bol by nutny aspon v casti spojeni prestup a tym by sa stracala hlavna vyhoda kombinovaneho systemu.
2. Rychle spojenie je mozne realizovat aj vylepsenou prevadzkou vlakov a lepsim prepojenim zeleznicnich stanic s MHD - napr. spolocne nastupiste primestskej vlakovej dopravy a elektricky, nadvazujuce intervaly, cim by sa prestupne a cakacie doby minimalizovali (cestujuci by len presiel par metrov krizom cez nastupiste).
3. Treba sa zamysliet nad tym, ci je vobec zaujimave robit spojenia typu Trnava - VW a nie skor snazit sa o rovnomernejsie rozlozenie pracovnych prilezitosti - priemyselne parky na Zahori uz pomaly budu mat problem zohnat kvalifikovane pracovne sily v blizkom okoli a regionalny dopravny system takuto nerovnomernost podporuje. Plati (s vynimkami), ze rychlejsie a plynulejsie dopravne spojenie neskracuje dochadzku do zamestnania, ale predlzuje vzdialenost, na ktoru pracovnik dochadza, pretoze vacsina ludi je ochotna stravit cestovanim urcitu dobu (napr. 30-45 minut) a zavisi od dopravneho spojenia, ako daleko budu dochadzat.
4. Most Kosicka - je velka skoda, ze pri projekte nebolo myslene na elektricky - co je zrejme podmienene tym, ze rozvojove plany mesta s elektrickami vobec nerataju, kvoli metru. Suhlasim vsak s Rikom, ze v tomto stadiu pripravy mostu sa s tym uz zrejme neda nic robit. Ostava este Stary most a trat z neho po Pribinovej a Kosickej by mohla celkom dobre obsluzit aj vychodnu cast mesta, bohuzial vsak spojenie do Petrzalky nebude takto zvojene pre pripad nehod. Ale to by sa dalo obist uplnou segregaciou trate po Starom moste a premyslenym vyustenim trate na oboch jeho koncoch.
5. Stale si neviem predstavit, kde chce Metro a.s. vopchat supravy nosneho systemu na hlavne zeleznicne trate. O tom sa bohuzial na minolorocnej prezentacii a diskusii nehovorilo a ja som sa zabudol spytat

Turbo
HMPF, ani mne sa nechce donekonecna pisat tu to iste. Trochu k inemu:
PRECO NA MOSTE KOSICKA NIE SU ELEKTRICKY???
Tato tema ma teraz viacej trapi ako dajaky sprosty rozchod. Preco sa toho nechytili novinari, vsak podnetov dostali dost. Tym ludom stale nedochadza, ze investorom stavby je METRO a.s.??? Metro! Uvedomte si vyznam toho slova a sponemte si naco bola tato spolocnost zalozena!!! A co robi??? Prezentuje megalomanske sny a projekty, ktore su absolutne o nicom, vytvaraju zvukove bubliny a nic viac. Ale nesmieme im nechat prejst aby ten most bol iba cestny - ako vsetky ostatne. Kto zadaval podmienky sutaze? Aky kompetentny clovek rozhodol o tom, ze v Petrzalke netreba mat elektricku? KTO JE ZA TO ZODPOVEDNY??? Vyse 2/3 vsetkych Bratislavcanov cestuju dennodenne MHD. A viete ze viac ako 1/2 vsetkych dopravnych vykonov na "Bratislavskej" strane Dunaja zebezpecuju elektricky??? V celomestskom meradle je to 1/3. Su najvykonnejsim dopravnym systemom. Okrem toho su najlacnejsie. Cesty okolo nich sa postupne zapchavaju a je zname, ze napriklad ak idete rano z Race, tak nicim sa nedostanete do centra tak rychlo ako elektrickou. Uvedomte si to!!! V Petrzalke by mohla byt paradna elektrickova rychlodraha, aku maju v napriklad Brne. Preco budu by mali o nasej doprave rozhodovat stari kmounisti? Kto si mysli ze robia spravne rohodnutia? Nikto! Vsetci si pamatate ako dopadol seminar o metre. Nikoho nepresvedcili, ze je to dobry napad a napriek tomu to chcu postavat. To ich cheme nechat takto riesit dopravu v meste? Svojimi cinmi preukazali uz viac krat svoju inkompetentnost.