riko:
Mas pravdu. Ze bombardovali toho bastarda Milosevica - s tym suhlasim.
Mas pravdu. Ze bombardovali toho bastarda Milosevica - s tym suhlasim.
) na čo možno najširšom poli presadzovať toto riešenie. Tzn, nový primátor, BA kraj-Roman, vláda, verejnosť laická a odborná, presadiť sa do tlače a rozvinúť širokú diskusiu. Každý vie, že najdôležitejší je časový náskok, kým nezačne niekto zase niečo potichúčky piecť a potom vylezie s hotovým dielkom. Myslím ako to bolo doteraz. Zas vymyslia iný variant metra, najprv bola MATRA, potom ruské, potom zase iné, hlavne, že sú teplé miestečká a kamaráti môžu robiť za stámilióny štúdie a projekty vzdušných zámkov. Kua to je džob!!!
Ktovie, na ake ucely by ho vyuzivali vandali a ine individua (mozno na vyhliadkove jazdy
)
Navyse, vznetovy motor potrebuje ine chladenie ako masinka spalujuca plyn-a navyse, ked sa o tejto studii pre DP uvazovalo (bol to rok priblizne 1991(?) ), neviem, ci sa ratalo s alternativou CNG-plynu alebo nejakej inej varianty (myslim, ze je ich niekolko-mozem sa vsak mylit). V podstate by ale teoreticky uz nemohol byt pouzity naftovy motor, pretoze cela sustava (plynovo-xxx) by musela byt kompatibilna, cize riesenim by musela byt plynovo-BENZINOVA kombinacia..no, neviem, aky by to malo vykon...alebo ako to bolo cele myslene-len viem, ze takato studia (nadrz-flase) sa mala na skusku realizovat 



Je to pár mojich poznatkov a názory zopár busvodičov
Ak máš nejaké "dobré info",budem veľmi rada 
Hmmm..neviem si realizáciu dosť dobre predstaviť-mohlo to v praxi fungovať?
A ak áno, aký druh plynu sa na to mal používať-CNG asi nie...hmmm...
Ja som tuto debatu opat nezacal, to sa niekto spytal, preco mame tiscicku, tak som odpovedal. Okrem toho sa tu objavil zaujimavy mail "z Astry", ktori uz ma vypovedaciu hodnotu. V dnesnom modernom svete zozenies tramvaj siroku X metrov, dlhu Y metrov za cenu Z eur. A to plati na rozchod 1435 mm aj 1000 mm. Ake vseobecne nakadly? Definuj mi to, prosim. Navyse je to nonsens, co je na tisicku drahsie??? Ja by som povedal, ze je skor lacnejsia, kedze sa menej opotrebovavaju kolajnice v oblukoch. Cize netreba ich tak casto menit. To iste plati o okolkoch (len taka poznamka: Siemens Combino ma od vyroby mazanie okolkov, takze urcite by nam nefrezoval trate taka ako 38-micka alebo 104-ka). Oddeleny system nie je tak na pazu. Nayvse to, o com snivas nebude, vedom si to. Zeleznice ta nepustia na svoje trate, uz vonkoncom ti nedovlia postavat nove zastavky Kramare, Devinska Nova Ves - Sidlisko a pod. Na to velmi rychle zabudni. Tie tratťe su pretazene, aj keby som si odmyslel nakladnu dopravu, tak pochybujem, ze by ti to dovolili. Naco sa silou mocou tlacis do regionu, ked nemas ani MHD? (to co je sa za fungujucu MHD povazoavt neda, to je skor nefungujuca MHD). V Karlsruhe mali funkcnu MHD-cku, preto za zacali hrnut do regionu. U nas, v sucasnej situacii, pri sucasnych financiach (toto musis vidiet) je to absolutny nezmysel sa niekde tlacit. Urobme si poriadok najprv v meste, potom sa poozrime, co mozeme robit pre region. vyhadzovat peniaze do zmeny rozchodu - a to by boli znacne financie - by nam nic neprinieslo. Pozri sa ako dopadol Liberec. Najmensia prevadzka v Cesku a prevadzuku eliny na dvoch rozchodoch. Preco? Dosli im peniaze. Riadne sa na tom popalili. Keby tusili co vsetko to bude stat, tak by sa nikdy nepustili do tej zmeny. Toto mi asi tazko vyvratis. Pozri sa co im tam jazdi. Kadejake serble, dokonca aj T2R. To chces, aby sa v BA vyhodili prachy na taku blbost? Potom by sa zistilo ze nie su vozy. Podvozky uz nezozenies. A nakup novych vozov? Tak to ich mozem kupit rovno na 1000 ku a viacej + opravit trate. Ja neviem, d3k0, daj anketu o rozchodoch (ale aby ju zase niekto nemanipulovat, ako anketu o autobusoch, ze si?
Turbo
HMPF, ani mne sa nechce donekonecna pisat tu to iste. Trochu k inemu:
PRECO NA MOSTE KOSICKA NIE SU ELEKTRICKY???
Tato tema ma teraz viacej trapi ako dajaky sprosty rozchod. Preco sa toho nechytili novinari, vsak podnetov dostali dost. Tym ludom stale nedochadza, ze investorom stavby je METRO a.s.??? Metro! Uvedomte si vyznam toho slova a sponemte si naco bola tato spolocnost zalozena!!! A co robi??? Prezentuje megalomanske sny a projekty, ktore su absolutne o nicom, vytvaraju zvukove bubliny a nic viac. Ale nesmieme im nechat prejst aby ten most bol iba cestny - ako vsetky ostatne. Kto zadaval podmienky sutaze? Aky kompetentny clovek rozhodol o tom, ze v Petrzalke netreba mat elektricku? KTO JE ZA TO ZODPOVEDNY??? Vyse 2/3 vsetkych Bratislavcanov cestuju dennodenne MHD. A viete ze viac ako 1/2 vsetkych dopravnych vykonov na "Bratislavskej" strane Dunaja zebezpecuju elektricky??? V celomestskom meradle je to 1/3. Su najvykonnejsim dopravnym systemom. Okrem toho su najlacnejsie. Cesty okolo nich sa postupne zapchavaju a je zname, ze napriklad ak idete rano z Race, tak nicim sa nedostanete do centra tak rychlo ako elektrickou. Uvedomte si to!!! V Petrzalke by mohla byt paradna elektrickova rychlodraha, aku maju v napriklad Brne. Preco budu by mali o nasej doprave rozhodovat stari kmounisti? Kto si mysli ze robia spravne rohodnutia? Nikto! Vsetci si pamatate ako dopadol seminar o metre. Nikoho nepresvedcili, ze je to dobry napad a napriek tomu to chcu postavat. To ich cheme nechat takto riesit dopravu v meste? Svojimi cinmi preukazali uz viac krat svoju inkompetentnost.