Martyk - v Prahe jazdí metro často tam, kam kedysi jazdili električky (Vysočany, Hloubětín, Holešovice, Vinohrady, ...) a s výnimkou okolia Budějovickej aj veselo jazdia naďalej. Pozdĺž metra plnia funkciu doplnkovej dopravy (DD), pretože nosný dopravný systém (NDS) nemôže zastavovať pri každej vŕbe. Tam, kde električky neboli, plnia funkciu DD busy. Predpokladám, že rovnako by to bolo po výstavbe metra v Bratislave.
Zmena rozchodu - podľa mňa je pre izolované systémy hlúposťou. Je to veľmi náročné (Liberec sa o tom poučil). Tvrdeniam o pripravenosti na "rýchlu zmenu" príliš neverím. Máme pár úsekov (slučka ŽST Vinohrady, kríženia s autami Ružinovská), kde je položená tretia koľajnica, a máme pár údsekov, kde sú pražce aj s dierami na 1435. Lenže: pri prestavbe buď posunieme jednu koľajnicu, a v tom prípade posunieme aj os koľaje, takže budeme musieť posúvať aj ostrovčeky a perspektívne trolej. Alebo posunieme obe koľajnice, aby sme zachovali os koľaje - ale v tom prípade budeme musieť zdvihnúť aj trojdierové pražce a posunúť ich. Tým pádom ani jeden spôsob nebude práca "na jeden víkend".
Zmena je osožná iba v prípade vytvorenia Karlsruhe. Vtedy by bolo vhodné začať vybudovaním vozovne Dúbravčice, a to rovno na 1435 mm, a trate postupne prebudovávať od Dúbravky. 1000 mm sieť by sa zmenšovala postupne.
Filiálka - hlavová stanica je anachronizmus. Dnes sa dá vďaka priamym vlakom Kúty-Nové Zámky niekoľkokrát denne slušne dostať z DNV na východ (Vinohrady, Vajnory) a späť. Ak by vlaky zastavovali v DNV bližšie k sídlisku (= zriadenia novej zastávky), bolo by to super spojenie. V prípade jazdy úvraťou cez hlavovú stanicu by sa dosť predĺžili cestovné časy. Riešenie úzkeho hrdla medzi hlavnou stanicou a Lamačom je pomerne jednoduché - dokončiť stavbu dvoch tisícročí, rekonštrukciu druhého tunela. Ostatne, v plánoch sa hovorí o tuneli od Lamača na Vinohrady, ktorým by jazdili nákladné vlaky mimo hlavnej stanice. (Je to dosť drahé. Ale ak by ste chceli dotiahnuť vlaky od Kútov na filiálku bez úvrate, taktiež by bolo treba vyraziť oblúkový tunel pod Strážami, z ktorého by vlak vyliezol niekde medzi Mladou gardou a Kukuricou a vošiel zo severu na Filiálku.)
Vlaky z Filiálky na Viedeň a Rajku - ďakujem, neprosím. Už teraz je jazda z hlavnej stanice cez Nové Mesto a ÚNS siahodlhá a pripomína skôr prehliadku mesta. Potom pobyt na colnici v Petržalke (pre vlaky do Viedne). Už teraz, keď vám ráno na hlavnej zdrhne rýchlik do Viedne, nasadnete na autobus a v Petržalke ho počkáte. Ak by sa ešte vložila úvrať na Predmestí, tak by ste to z Filiálky do Petržalky stihli rýchlejšie hádam aj peši.
Zmena rozchodu - podľa mňa je pre izolované systémy hlúposťou. Je to veľmi náročné (Liberec sa o tom poučil). Tvrdeniam o pripravenosti na "rýchlu zmenu" príliš neverím. Máme pár úsekov (slučka ŽST Vinohrady, kríženia s autami Ružinovská), kde je položená tretia koľajnica, a máme pár údsekov, kde sú pražce aj s dierami na 1435. Lenže: pri prestavbe buď posunieme jednu koľajnicu, a v tom prípade posunieme aj os koľaje, takže budeme musieť posúvať aj ostrovčeky a perspektívne trolej. Alebo posunieme obe koľajnice, aby sme zachovali os koľaje - ale v tom prípade budeme musieť zdvihnúť aj trojdierové pražce a posunúť ich. Tým pádom ani jeden spôsob nebude práca "na jeden víkend".
Zmena je osožná iba v prípade vytvorenia Karlsruhe. Vtedy by bolo vhodné začať vybudovaním vozovne Dúbravčice, a to rovno na 1435 mm, a trate postupne prebudovávať od Dúbravky. 1000 mm sieť by sa zmenšovala postupne.
Filiálka - hlavová stanica je anachronizmus. Dnes sa dá vďaka priamym vlakom Kúty-Nové Zámky niekoľkokrát denne slušne dostať z DNV na východ (Vinohrady, Vajnory) a späť. Ak by vlaky zastavovali v DNV bližšie k sídlisku (= zriadenia novej zastávky), bolo by to super spojenie. V prípade jazdy úvraťou cez hlavovú stanicu by sa dosť predĺžili cestovné časy. Riešenie úzkeho hrdla medzi hlavnou stanicou a Lamačom je pomerne jednoduché - dokončiť stavbu dvoch tisícročí, rekonštrukciu druhého tunela. Ostatne, v plánoch sa hovorí o tuneli od Lamača na Vinohrady, ktorým by jazdili nákladné vlaky mimo hlavnej stanice. (Je to dosť drahé. Ale ak by ste chceli dotiahnuť vlaky od Kútov na filiálku bez úvrate, taktiež by bolo treba vyraziť oblúkový tunel pod Strážami, z ktorého by vlak vyliezol niekde medzi Mladou gardou a Kukuricou a vošiel zo severu na Filiálku.)
Vlaky z Filiálky na Viedeň a Rajku - ďakujem, neprosím. Už teraz je jazda z hlavnej stanice cez Nové Mesto a ÚNS siahodlhá a pripomína skôr prehliadku mesta. Potom pobyt na colnici v Petržalke (pre vlaky do Viedne). Už teraz, keď vám ráno na hlavnej zdrhne rýchlik do Viedne, nasadnete na autobus a v Petržalke ho počkáte. Ak by sa ešte vložila úvrať na Predmestí, tak by ste to z Filiálky do Petržalky stihli rýchlejšie hádam aj peši.
Turbo
Ja se nevztekam. To vubec ne. Skor ty si na mne tak pusobil, ked si na talkeri miesto argumentov pisal nadavky.
1. Uz dva krat to bolo zamietnute (najprv v roku 1925 a potom na zaciatku 1990-tych rokov).
2. V sucasnej situacii, ked nie su ani peniaze na udrziavane toho co je, je to vylucene.
3. Tramvaje v Bratislave uz skoro 110 rokov jazida na tisicke. Uspesne. A vobec to nevyzera tak, ze sa za 20 rokov zrusia. To si myslis iba ty.
Este k 1435: U mna sa jedna o zaleziost osobnu, tachnicku a aj o tom, ze to je nezmysel. A ked ty sem pises, ze takove veci (nebudem citovat) sem davas ako osobni utoky, tak potom sa necuduj, ze aj na teba ludia vyletia. Totiz u teba mam pocit, ze teba az tak netrapi problematika 1435/1000, ale bavi ta rypat do ludi a to je pre teba zaujimave (najma z mojich navstev talkera). Tak sa na mna nehnevaj, ale mne nejde o osobne utoky a ktokolvek sa zaujima iba o to, je u mna na nespravnej adrese.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Hruba ciara. Koniec. Vsetko co sa da povedat uz povedane bolo, netraba to donekonecna opakovat. Uz ma nebavi pocuvat stale to iste dookola a pisat to iste. Takze stacilo. Zhrnutie: Ked sa tu budeme hadat, tak nic nevyriseime, lebo nech si mylsime co chceme, vyzera to tak, ze tisicka ostane.