Reply on: tr3mp #95606:
Je pravdou, ze sa uvazuje o vlakoch typu S-bahn na trati Petrzalka - Filialka - Jur - Pezinok - Trnava s 15 az 30 minutovym intervalom. Ako sucastou BID a sucastou NS MHD.S okruhom ako aj vetvou z Dubravky na Letisko sa nadalej uvazuje, len sa momentalne nejde realizovat lebo nie su peniaze.
Otazka znie, aka je intenzita medzinarodnych vlakov a vlakov s vyssou prioritou cez tunel? Podla informacii MDPT to nie je az tak vela, aby to bolo neunosne.
Vsetko je to vsak naozaj este vec na diskusiu, nakolko studie ani normalny projekt stale nie su, takze mozne je stale skoro vsetko...
tr3mp
Nie je úplne pravda, že železničná trať z Petržalky do Rače je jednou z trás uvažovaného metra. Najviac možno povedať, že je náhradou častí dvoch trás. Trasy B v úseku Janíkov dvor - Pribinova a trasy A v úseku Mlynské nivy - Predmestie + úsek Pribinova - Mlynské nivy. Táto náhrada je horšia ako pôvodne navrhované metro. Dôvody:
1. Pôvodne navrhované metro malo dve trasy s dvoma prestupnými stanicami a okruhom v centre, pri železničnom návrhu sa "ukoristil" severojužný koridor. Železničný projekt sa dosť nešikovne snaží riešiť zostávajúcu západo-východnú trať - buď vynechaním obsluhy južnej časti centra (prestup len na Trnavskom mýte) alebo vetvením trasy A v centre (ešte nešťastnejšie riešenie).
2. Intervaly a kapacita spojov: v železničnom tuneli sa uvádza minimálny interval 5 minút pri obsaditeľnosti súpravy 1000 osôb. To je výrazne horšie ako navrhované metro, kapacitne je to dokonca porovnateľné s električkou. Naviac netreba zabúdať, že tunel je tu primárne pre diaľkovú dopravu a do minimálneho intervalu bude treba zakomponovať aj diaľkové vlaky + regionálne vlaky idúce na stanicu Petržalka. Takže, ak náhodou príde zmenškaný medzinárodný rýchlik, na nosný systém môžeš v špičke pokojne čakať aj 10 minút ...
Môj názor na železničné riešenie: ideálny doplnok pre verejnú dopravu v Bratislave, ale v navrhovanej podobe rozhodne nie je vhodný ako nosný systém MHD.