Zase sme boli v trojčlennom imhd zložení v Brne, najnovšie postrehy:
T3EV
Niekto sa zase ukázal. Aj keď motoricky je to parádne vozidlo (asynchrónne, dokonca im to brzdí a rozbieha sa aj do kopca - asi to bude tým, že výzbroj nie je zo Slovenska), sklamal ma interiér. Ide o novostavbu, ale je to úplný humus. Je to klasická T3, ktorú vyhrabali niekde zo skladu. Vyzerá to horšie, ako 7304. Na strope tam symbolicky natrepali dosky, ktoré mali zamaskovať starý strop T3. Dosky tam nesedia a ten debil, čo to navrhoval si to určite ani poriadne nevymeral. Takisto dekle nad dverami. Je to úplne sfušované. Dúfam, že to je tak preto, že ide o experimentálny model, aj keď na druhú stranu pre DPMB je skôr dôležité, že to dobre jazdí, takže takéto detaily im asi nevadia (stačí si pozrieť miestne K2R).
Rozchod 1435mm
Ak tu niekto stále tvrdí, že 1435 je štandart, tak musím povedať, že je to český štandart a aj nie veľmi dobrý štandart, pokiaľ ide o tramvaj. Aj v úplne jemných oblúkoch to chrčí, strašne frézuje aj keď pritom trate sú v Brne oveľa kvalitnejšie ako u nás. Až teraz som si naplno uvedomil, prečo som za zachovanie "tisícky" v Blave. Jediná nevýhoda 1000-ky ktorú vnímam ako podstatnú, že keď je napr. na trabust trati rozdiel dvoch koľají 1mm na úzkom rozhode to bude viac hádzať zľava doprava, ako na 1435. V tom prípade však zrekonštruujme Miletičku a podobné úseky a môžeme byť hrdí na náš rozchod.
Nové 21Tr
V Škodovke im konečne zaplo a prestali používať tie debilné pneumatické ovládače dverí, ktoré mali latenciu 5 sekúnd. Elektrické dvere sú také tiché, že je počuť iba to, ako sa šúchajú tie "kefky", ktoré slúžia ako tesnenie. Sú dosť rýchle a otvárajú sa hneď! Keď budeme ako posledné mesto kupovať 15TrM, mohlo by to byť aj tam. Ďaľšia (nielen) novinka na 21Tr je klimatizácia, ktorá narozdiel od našej Konvekty (ktorá by kľudne mohla chladiť celý bus) dosť krpatá a vyzerá asi ako trochu väčší discman, celkom zlaté
B961
HUMUS, HUMUS, HUMUS ......... a má to vaničku! Skeletová konštrukcia sa u Karosy koná asi tak, že tam tie bočné panely navaria napred, napevno uchytia, a prehlásia to za skelet. Mohli by sa konečne uvedomiť a zabaliť to (a dopravné podniky by sa mohli uvedomiť a prestať im to kupovať)
Citybus
Asi som čakal trochu viac, nakoľko ľudia ako Martin z CityBusu robili najlepší autobus na svete, ale moc ma nenadchol. Teraz môžem zodpovedne tvrdiť, že Solaris je omnoho lepší. Zaujímavé bolo hlavne to, že Brnenské Citybusy sú z tohoto roku (takže funglovka) a už vŕzgajú a pískajú. Celá konštrukcia interiéru je vo všeobecnosti dosť na hlavu a nespĺňa ani nároky na komfort, ani na veľkú kapacitu, takže neviem, ktorým smerom chcú ísť. Hlučnosťou je na tom rovnako, ako Ik412 a jazdné vlastnosti tiež nemá o moc lepšie aj napriek prevodovke, ktorú by som do Ik412 zobral hneď. Keby v Ikaruse neboli idioti a dali by do 412ky normálne sedadlá a celý interiér neurobili 2+2, bol by to podľa mňa o triedu lepší autobus.
Zhrnutie
Brnenské autobusy s našimi nemôžem porovnávať. U električiek a trolejbusov by však kľudne stačilo, keby občas vyčistili vozidlo z vonku a z vnútra a jazdili by u nás lepší vodiči, pretože po trabustoch a vrbustov je práve vodič základný článok dobrej prepravy. Po povození sa v Brne môžem povedať, že poznám iba jedného vodiča trolejbusu, ktorý jazdí tak dobre ako v Brne. Dobrá jazda je asi taká, že jazdí úsporne, plynule a kľudne sa nemusím držať, lebo aj keď ide rýchlo, ide tak ohľaduplne, že nič necítim. Beusáci zobudťe sa!!!!!!!
T3EV
Niekto sa zase ukázal. Aj keď motoricky je to parádne vozidlo (asynchrónne, dokonca im to brzdí a rozbieha sa aj do kopca - asi to bude tým, že výzbroj nie je zo Slovenska), sklamal ma interiér. Ide o novostavbu, ale je to úplný humus. Je to klasická T3, ktorú vyhrabali niekde zo skladu. Vyzerá to horšie, ako 7304. Na strope tam symbolicky natrepali dosky, ktoré mali zamaskovať starý strop T3. Dosky tam nesedia a ten debil, čo to navrhoval si to určite ani poriadne nevymeral. Takisto dekle nad dverami. Je to úplne sfušované. Dúfam, že to je tak preto, že ide o experimentálny model, aj keď na druhú stranu pre DPMB je skôr dôležité, že to dobre jazdí, takže takéto detaily im asi nevadia (stačí si pozrieť miestne K2R).
Rozchod 1435mm
Ak tu niekto stále tvrdí, že 1435 je štandart, tak musím povedať, že je to český štandart a aj nie veľmi dobrý štandart, pokiaľ ide o tramvaj. Aj v úplne jemných oblúkoch to chrčí, strašne frézuje aj keď pritom trate sú v Brne oveľa kvalitnejšie ako u nás. Až teraz som si naplno uvedomil, prečo som za zachovanie "tisícky" v Blave. Jediná nevýhoda 1000-ky ktorú vnímam ako podstatnú, že keď je napr. na trabust trati rozdiel dvoch koľají 1mm na úzkom rozhode to bude viac hádzať zľava doprava, ako na 1435. V tom prípade však zrekonštruujme Miletičku a podobné úseky a môžeme byť hrdí na náš rozchod.
Nové 21Tr
V Škodovke im konečne zaplo a prestali používať tie debilné pneumatické ovládače dverí, ktoré mali latenciu 5 sekúnd. Elektrické dvere sú také tiché, že je počuť iba to, ako sa šúchajú tie "kefky", ktoré slúžia ako tesnenie. Sú dosť rýchle a otvárajú sa hneď! Keď budeme ako posledné mesto kupovať 15TrM, mohlo by to byť aj tam. Ďaľšia (nielen) novinka na 21Tr je klimatizácia, ktorá narozdiel od našej Konvekty (ktorá by kľudne mohla chladiť celý bus) dosť krpatá a vyzerá asi ako trochu väčší discman, celkom zlaté

B961
HUMUS, HUMUS, HUMUS ......... a má to vaničku! Skeletová konštrukcia sa u Karosy koná asi tak, že tam tie bočné panely navaria napred, napevno uchytia, a prehlásia to za skelet. Mohli by sa konečne uvedomiť a zabaliť to (a dopravné podniky by sa mohli uvedomiť a prestať im to kupovať)
Citybus
Asi som čakal trochu viac, nakoľko ľudia ako Martin z CityBusu robili najlepší autobus na svete, ale moc ma nenadchol. Teraz môžem zodpovedne tvrdiť, že Solaris je omnoho lepší. Zaujímavé bolo hlavne to, že Brnenské Citybusy sú z tohoto roku (takže funglovka) a už vŕzgajú a pískajú. Celá konštrukcia interiéru je vo všeobecnosti dosť na hlavu a nespĺňa ani nároky na komfort, ani na veľkú kapacitu, takže neviem, ktorým smerom chcú ísť. Hlučnosťou je na tom rovnako, ako Ik412 a jazdné vlastnosti tiež nemá o moc lepšie aj napriek prevodovke, ktorú by som do Ik412 zobral hneď. Keby v Ikaruse neboli idioti a dali by do 412ky normálne sedadlá a celý interiér neurobili 2+2, bol by to podľa mňa o triedu lepší autobus.
Zhrnutie
Brnenské autobusy s našimi nemôžem porovnávať. U električiek a trolejbusov by však kľudne stačilo, keby občas vyčistili vozidlo z vonku a z vnútra a jazdili by u nás lepší vodiči, pretože po trabustoch a vrbustov je práve vodič základný článok dobrej prepravy. Po povození sa v Brne môžem povedať, že poznám iba jedného vodiča trolejbusu, ktorý jazdí tak dobre ako v Brne. Dobrá jazda je asi taká, že jazdí úsporne, plynule a kľudne sa nemusím držať, lebo aj keď ide rýchlo, ide tak ohľaduplne, že nič necítim. Beusáci zobudťe sa!!!!!!!
Martin z Prahy
Autobusy nemají šanci? Blbost, jediná náhradní doprava za metro autobusy je X-C a ta pobírá cestující. Tramvaje X-A a X-B mají problémy a to si nedovedu představit v září!! Tramvaje se hrkají, staví na každý zastávce a na každém semaforu. Všude v centru, kde jezdí autobusy jsou nastříkány preferenční žluté pruhy, které řídí policajti. Autobusem X-C jseš z Pražskýho povstání na Nádraží Holešovice za 15 minut. Autem to jedeš 2 hodiny. Tramvají X-A jsem z Míráku na Dejvický za 45 minut.
Maj štěstí ty, co jezdí X-C. Je to nejméně průserová doprava, v této chvíli.
a) kdykoliv v případě havárie se dají autobusy odklonit
b) zastaví ti, takřka všude-zajede se k chodníku a hotovo, to tramvaj nedokáže. Tudíž výstavba dočasných zastávek je prkotina namísto ostrůvků.
c) půjčení autobusů z jiných měst je daleko jednodušší než půjčení tramvají
d) autobus je nezávislý na síti, tudíž je velmi dobře manipulovatelný
Jediné mínus je nižší kapacita, na smrad nikdo nemyslí, když jsou nekolikakilometrové kolony aut po celé Praze
Jéééé, kdyby nám tak DPB půjčil Ikarusy 415 nebo 435. To by byly fotky na Václaváku
Jinak informace v metru opět pokročily. Na zemi jsou nastříkané ťápoty, které dovedou k náhradní dopravě v barvě náhradní dopravy.
Na metru jsou perfektně značené zavřené stanice s náhradní dopravou na teploměrech visících ze stropu. Náhradní doprava má označení na zastávkách v barvě trasy metra. A-zelená, B-žlutá a C-červená.
Jelikož DP. hl. m. Prahy vlastní 1300 autobusů, z nichž je 300 zálohových, bude Praha potřebovat alespoň dalších 150 autobusů. To nám nikdo nepůjčí, jedině možná Paříž nebo Berlín.