Reply on: S499.1023 #75749:
Nesúhlasím. Jedna vec je, že motorizácia porastie, nikto by asi nechcel zakazovať ľuďom vlastníctvo automobilu. Druhá vec je, či dopravnú politiku orientovať prispôsobením motorzácii alebo prefernovaním VHD. "Mierumilovná" koexistencia IAD a MHD vzhľadom na charakter IAD neexistuje. Ako je známe aj zo zahraničných skúseností, pre IAD treba vždy viac a viac jazdných pruhov, ciest, obchvatov, čo sú všetko obrovské peniaze nielen na výstabu, ale potom aj na údržbu. Zoberme si, v akom stave je napr. už súčasná cestná infraštruktúra, nie sú peniaze na elementárnu údržbu. To už nehovorím o stave BUS pruhov. A máme investovať ďalšie milióny do novej cestnej sitete?Netúžim po kvalitnej a poloprázdnej VHD, ktorá bude mať 15% podiel na prepravných vzťahoch. IAD a MHD môžu koexistovať iba tak, že sa pre IAD stanovia jasné "mantinely" a pravidlá, či už je to priestorovým obmedzením (BUS pruhy), parkovacou politikou alebo aj financovaním dopravných stavieb MHD/IAD. Je treba veľmi jasne povedať, že automobilová doprava môže fungovať maximálne ako doplnková/príležitostná/menšinová, ale je úplne nevhodná ako masový dopravný prostriedok v mestskom prostredí. A to aj ak verejná doprava ani neexistuje, ako je to napr. na mnohých miestach v USA.
ten koncept som si precital a ak sa to zrealizuje tak ako sa tam pise tak sa velmi tesim
ivanbuto
Čo sa týka ľudí a ich vzťahu k autám, vnímam to veľmi podobne, ale žiaľ je to menšinový pohľad. Myslím si, že určite ak by bola kvalitná, komfortná, atď., MHD, tak povedzme menej ľudí by chcelo chodiť autom. Ale nemyslím si, že ľudia chodia autom iba kvôli zlej MHD, v niektorých prípadoch jednoducho auto vyhráva aj keby bola MHD výborná. Ďalej je to fenomén kultúrny, sociálny, atď., niektoré veci sú ľuďom aj masírované do hlavy. O tých všetkých negatívach závislosti na automobile, aj o finančných nákladoch a o širších dopadoch sa hovorí dnes málo, zato však reklamy na autá a vyzdvihovania individuálnej mobility, ktorú automobil ponúka, je plno.