Reply on: Ike #75689:
Do porovnávania by som doplnil ešte dve kritériá, ktoré ma napadli:
1. EKOLÓGIA
Aj viac plne obsadených osobných áut vyprodukuje väčšie množstvo škodlivín ako plný (nie preplnený - bežne naplnený) autobus.
4:2 pre IGK
2. TRVALÁ UDRŽATEĽNOSŤ
Cesty pre IGK nie je možné rozširovať do nekonečna (napr. to vidno na Dlhých Dieloch). Takže nárast IGK nie je riešením problému dopravy v meste. Tým je funkčný systém MHD.
4:3 pre IGK
I keď - iné je dnešný stav (aktuálne je naozaj IGK výhodnejšie pre tých, ktorí majú na jeho prevádzku) a iné je uvažovanie o doprave ako o celku, ktorý potrebuje určitú koncepciu - a tá v Bratislave chýba (alebo sa len začína tvoriť - návrh BID je zaujímavý a hodný podpory).
slavius
Bol som prekvapený, že nezatrolejovali pôvodnú trasu linky 33 (Janotova - Baníkova - Karloveská), no to je stále možné dorobiť. Tým pádom by pre linku 33 stačil bus pruh od Hany Meličkovej po križovatku Janotova - Molecova. Síce 32 by mala aj tak na Molecovej zdržanie. Ale ako tak sledujem, tak autíčkárska lobby ma svoj hlas veľmi silný. Pritom veľká časť obyvateľov Dlhých Dielov chodí do práce MHD (je to asi dokonca aj väčšina). Teda je to klasicky o peniazoch: kto má peniaze, má auto, väčší vplyv,...