Reply on: Mikimaus #75700:
ked spominas vodicov DPB, tak nema DPB nahodou akutny problem s nedostatkom vodicov??? - prave ze ma, plat vodica DPB je totiz uz v Bratislave smiesny. ved musia zvazat ludi z celeho slovenska. to je len dokaz toho, ze v bratislave zacinaju zarabat dost vysoko uz aj obycajny ludia - nizsia stredna vrstva (myslim ze profesia vodic MHD je vhodny priklad na charakteristiku nizsej strednej vrtvy)
slavius
Do porovnávania by som doplnil ešte dve kritériá, ktoré ma napadli:
1. EKOLÓGIA
Aj viac plne obsadených osobných áut vyprodukuje väčšie množstvo škodlivín ako plný (nie preplnený - bežne naplnený) autobus.
4:2 pre IGK
2. TRVALÁ UDRŽATEĽNOSŤ
Cesty pre IGK nie je možné rozširovať do nekonečna (napr. to vidno na Dlhých Dieloch). Takže nárast IGK nie je riešením problému dopravy v meste. Tým je funkčný systém MHD.
4:3 pre IGK
I keď - iné je dnešný stav (aktuálne je naozaj IGK výhodnejšie pre tých, ktorí majú na jeho prevádzku) a iné je uvažovanie o doprave ako o celku, ktorý potrebuje určitú koncepciu - a tá v Bratislave chýba (alebo sa len začína tvoriť - návrh BID je zaujímavý a hodný podpory).