1. Už mali, podľa mojich výpočtov už meškajú cez 10 rokov. ?
2. Keď sa rozpadnú. ? Aj to je však len hypotetické, pretože "kriesiace zvary" a nitáž nič o nič dokážu udržať v chode aj to, čo sa kedysi hrdilo názvom autobus.... ?
3. Keď sa nakúpi dostatočný počet nových vozidiel pre potreby mesta. ❤ Aj tu už mecenáši, prispievatelia, zahraniční akcionári, otcovia mesta i Mikuláš meškajú neúmerne dlho. ?
4. Keď sa raz naplní neodvratne sa blížiaci katastrofický scenár...že sa znitovaná hrdza a hniloba prepadne pod balíkom ľudí v plnej rýchlosti...zastaviť to môže bod 3. Držím tomu palce.
No v podstate ano. Povodna trat sla tesne pri STAROM plote Botanickej zahrady (pokracoval po tej ceste kde je OMV a dalej, ale tam uz je novy areal Botanickej, ktory tam nebol predtym), presla ponad mostik a napojila sa niekde kde konci teraz sportovy areal FTVS. Pri prekladke sla tiez pri Botanickej, ale nakolko stavali stlpy k mostu Lafranconi a aj mostne teleso letmou betonazou, tak ju prelozili kusok este dalej k Dunaju (hrube prirovnanie) a sla popri mure sportoveho arealu FTVS, miesto cesty pre auta. Stavali zaroven aj novy elektrickovy pas pri Lafranconi s odkrytym zvrskom). No a medzitym sa samozrejme stavala uz aj nova trat s nadchodom pri Druzbe. Potom sa cela trat presunula tam. Tam ako je nadchod a cela ta trat s krizovatkou, tam nebolo nic, bol tam svah od PriFUK-u, ktory zrusili potom. Zvysok cesty este mozno najst dole pod Matfyzom.
No... snad si to nejak pochopil, bo neviem to lepsie popisat.
Re #73987 S499.1023: No neviem ci to boli BKV, ale nejake panely na tej prekladke boli. Aspon tam pri tom mure FTVS si ich pamatam.
takze ta trat sa prekladala 2x? fuuha... to by ma inak zaujimalo ako to robili. Najprv postavili nahradnu trat a potom behom noci staru odpojili a napojili nahradnu? alebo tam na par dni zrusili premavku kym to prelozili...
Pokiaľ mi pamäť slúži, tak v týchto miestach nikdy nebola trať na paneloch BKV ani ako provizórna preložka, takže to tam muselo doputovať nejako inak. Inak aj v tesnej blízkosti našej firmy, 12 km od konca Prahy, sa povaĺuje kopa BKV panelov, ktoré tu slúžia ako zastávkové "peróny" pre autobusy PID.
No kde to presne je Ti napise d3k0. Ale ja osobne si VELMI dobre pamatam kadial viedla byvala trat do KV, ked este nestal most Lafranconi, nakolko som tadial casto cestoval k babke. Smerom z KV pri druzbe pokracovala presne popri plote k Botanickej zahrade. Tam kde je dnes pumpa OMV viedla kedysi 4-prudovka smerom do mesta. Cesta pri pumpe je priamym pozostatkom tej cesty ! A v strede viedla elektrickova trat. Pocas stavby mosta Lafranconi bola velmi zaujimava prekladka trate cez potok Vydrica po takom mostiku a trat viedla tesne popri mure sportovisk FTVS a napajala sa na stred v miestach zastavky Lafranconi (to bolo pocas prekladky). Takze ten panel na obrazku je asi nejaky zabudnuty z prelozky trate. Mozno k tomu bude blizsie vediet povedat S499...
Kazdopadne zaujimavy nalez o ktorom som nevedel.
Má to náhodou veľmi jasný súvis s MHD. Všetky tieto stavby sú hlavne pre ľudí. A tí ľudia sa tam musia nejako dostať. Vezmi si o koľko stúpnu dopravné nároky. Máš pocit že by MHD s rastúcim dopytom adekvátne k poskytovala rastúce služby? Ja určite nie. Všetko to bude obslúžené autami. Tých pár ľudí čo pôjde MHD sa do nej v špičke zmestí iba preto, lebo niekde inde zasa viacerí presadnú na IAD atď. Napr. také tri veže. Koľko tam bude bytov? Koľko áut to v špičkovej polhodine "vypľuje" na priľahlé komunikácie? A koľko ľudí to "vypľuje" na zastávky MHD? OK, cesty nerozšírime len tak, na veľa miestach proste nie je na to priestor. Ale posilniť MHD sa rozhodne dá. Nákupom nových vozov, navýšeným vozokilometrov. Ležne to by muselo mesto objednať a zaplatiť...
METRO V Los Angeles??? Len pre upresnenie, "METRO" znamena v LA ale aj v inych mestach USA Metropolitan Transportation Authority, a ten vlak co je na fotkach to je "METRO RAIL" - metro je nazov spolocnosti, a rail - ako ze vlak... samozrejme ze existuju aj METRO BUS, METRO RAPID (expresny autobus) a tak... Taky pojem ze metro moc nepoznaju, teda pre nicjh METRO=MHD alebo METRO=DPB... toto je jednoducho pre nich nadzemna draha vlaku, tusim blue-line, z centra, kde je jedna stanica podzemna, na juh... inak ta draha v LA je celkom fajn, sam som nou chodil, a uz som tu o nej pisal, dokonca mam aj lepsie fotky... preferenciu na krizovatkach inak tiez nemaju dost dobre vyriesenu, dost casto tam vlaky stoja na cervenu, v casti kde ide ako vlak su klasicke priecestia ako u nas so zeleznicou...
Električka sa bude musieť správať ako vlak, ak by mala ísť po trati ŽSR ? , na Slovensku je reálnejšie, že by nemali spoločnú trať, ale len tunel. Priepustnosť novej trate bude možno tak vyhovovať vlakom, pchať na ňu električky vidím dosť nereálne, možno tak maximálne 15 minútový tak´by sa zmestil k vlakom.
No tam aj smerovala moja otázka. Jednak napájanie a podobné záležitosti (lebo keď tu bola reč o tuneli spoločnom pre eliny aj vlaky, dosť sa tu vravelo, ako to nejde, a ono to zrazu ide ? ) a potom to zladenie intervalov. Na tej trati ale bude každopádne husto... ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Z
1. Už mali, podľa mojich výpočtov už meškajú cez 10 rokov. ?
2. Keď sa rozpadnú. ? Aj to je však len hypotetické, pretože "kriesiace zvary" a nitáž nič o nič dokážu udržať v chode aj to, čo sa kedysi hrdilo názvom autobus.... ?
3. Keď sa nakúpi dostatočný počet nových vozidiel pre potreby mesta. ❤ Aj tu už mecenáši, prispievatelia, zahraniční akcionári, otcovia mesta i Mikuláš meškajú neúmerne dlho. ?
4. Keď sa raz naplní neodvratne sa blížiaci katastrofický scenár...že sa znitovaná hrdza a hniloba prepadne pod balíkom ľudí v plnej rýchlosti...zastaviť to môže bod 3. Držím tomu palce.