Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: fobust #73979:
Tak tak, Erik, dobre si to napísal. Rozmýšľam - keďže všetci ľudia bývajúci v nových stavbách budú platiť daň z nehnuteľnosti, mala by sa časť týchto peňazí použiť práve na navýšenie objednaných vozokm. Ale predpokladám, že asi by to vôbec nestačilo. Už viackrát sme hovorili, mesto nemá žiadne páky (alebo vôľu?) na to, aby investori nejako prispievali na MHD.

Inak keby sa výškové budovy robili viac koncepčne (teda jedna-dve výškové zóny, nie rozrtrúsené po celom meste a na nevhodných lokalitách), brala by sa do úvahy aj obslúženosť verejnou dopravou, tak, ako to je teraz, každá budova si postaví stovky parkovacích miest, ODP odsúhlasí prepočty pre priepustnosť križovatiek, ale aký bude celkový výsledok pre mesto?
Reply on: trupman #73998:
Ano, planuje. Malo by sa tak stat v suvislosti so spustenim rychlodrahy do Petrzalky. Zatial sa testovalo vozidlo Skoda 06T, vaznymi kandidatmi su vraj aj vozidla od Bombardieru a Koncaru, moze to byt vsak aj nieco ine, kedze bude vypisany tender 😉
Reply on: Papyr #74003:

Tebou popísaná skutočnosť je iba príjemným vedľajším efektom jazdy súpravy na zadný pantograf. Zadné vozne bežných súprav T3 majú strašne zasvinenné čelo, niekedy je to fakt humus. S499.1023 to tu už napísal, hlavný dôvod spočíva v blokovaní výhybiek. Všetky ostatné odlišnosti sú iba iné výhody vyplývajúce z jazdy na zadný patograf. ?
Reply on: Papyr #74003:
To je rozšírená legenda, podporovaná aj mnohými prispievatľmi iMHD ? . Prosím pozrieť v BA polohu odblopkovacieho kontaktu výhybky a všetko bude jasné. Mimochodom, jazda na zadný pantograf je všestranne výhodnejšia.
Reply on: trupman #73998:
Plánuje, ale určitě ne z K2 z PARS-u. Na zadní pantograf u T6 se jezdí kvůli stavění a blokování výhybek a kvůli lepšímu přejezdu vzdušného křížení bez napětí.
Reply on: KLF #73997:
Ale kdeže. To nebola žiadna vlečka. Pokračovala do P. Biskupíc, Komárna a Dunaszerdahelyi.
Reply on: trupman #73998:
Aby sa z predneho pantografu neprasilo na zadny vozen. Aj v Kosiciach sa jazdi na zadny. Poliaci tomu hovoria "jazda po slowacku".
Mike/KLF: můžete se mi prosím ozvat na ICQ 246-442-983 ?
Děkuju moc, vypadáte jako celkem znalý v oboru bratislavské MHD ?
Reply on: Mike #73999:
Aha...zaujímavé, to som nevedel. Tak to komunistickému okruhu Nové Mesto - ÚNS padlo za obeť viac tratí, ako len Filiálka - Nivy. Škoda toho, mohla byť dnes pekná sieť integrovaných železníc priamo do centra. Nuž ale čo, pokrok nezastavíš... ?
Reply on: KLF #73997:
Od Filiálky po Dostojevského rade a zahla na Metodku? I´m little bit confused... ?
No na to gymnázium som chodil, ale ten pás som nejako nezachytil. Kde presne sa nachádza? ?
Reply on: El Sergio #73995:
v roku 1895 otvorili železnicu na trať Bratislava, Nové Mesto (neskôr Nivy, tam kde je dnes CBC) - Dunajská Steda, o rok nato, 17, novembra 1896 bola predĺžená do Komárna. Z vtedajšej trate bratislavského okruhu sa odpájala vedľa Karadžičovej ul., , ďalej išla ako písal KLF okolo Metodovej a celý čas vedľa Trnavskej (kde bola neskôr zriadená zastávka Bratislava, Cintorín (v mieste Martins. cintorínu) a ďalej ako dens na Podunajské Biskupice a " na Maďare." Toto vedenie trate sa udržalo až do 70tych rokov 20. stor. , kedy sa vybudoval železničný okruh poza ul. Zátišie a cez Stanicu dnešnú BA, Nové Mesto, nadjazd na Rožňavskou a Krasinského a z pôvodnej trate na Maďare spravili odbočku cez novú ÚNS a ďalej Most Hrdinov Dukly. Bližšie Ti povie S499.1023, M. Fundárek, alebo ufo. ?
Plánuje se někdy v Bratislavě nákup nízkopodlažních tramvají? Například z K2 v Parsu.
Proč se jezdí na zadní pantograf u T6?
Reply on: El Sergio #73995:
Ano, isla od Filialky po Dostojevskeho rade, potom zabocila ku gymnaziu Metodova (tam je pas vidno dodnes), pokracovala poza plavaren Central, presla cez Trnavsku ulicu na druhu stranu a pokracovala popri barakoch a stadione tusim do Dimitrovky.
Reply on: Ike #73994:
No... hej.
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=3427&idg=419&gi=0&gn=20&gs=e&gsd=
Viete niekto niečo o tejto trati? Odkiaľ a kam viedla, na čo slúžila a kedy ju zrušili? Dosť prekvapko, že tam niekedy dačo aké bolo... ?
Reply on: KLF #73989:
uz asi viem 🙂 takze ta stara cesta vlastne tesne kopirovala Druzbu a de facto isla cez dnesnu OMV a Botanicku...
Reply on: TeBeCe #73990:
Hej, je to mozne... tu mam. Ale nekukal som do nej, len tak popamati som to Ikemu vysvetlil.
Reply on: Papyr #73982:
Ked ides po nabrezi smerom do Karlovej Vsi a prejdes popod Most Lafranconi, tak dalej pokracuje (teraz zre***tisty) chodnik a kusok od neho po pravej strane su naukladane tieto panely a vedu smerom k Botanickej zahrade.
Reply on: Pantograf1 #73960:
Ťažko povedať. ?

1. Už mali, podľa mojich výpočtov už meškajú cez 10 rokov. ?

2. Keď sa rozpadnú. ? Aj to je však len hypotetické, pretože "kriesiace zvary" a nitáž nič o nič dokážu udržať v chode aj to, čo sa kedysi hrdilo názvom autobus.... ?

3. Keď sa nakúpi dostatočný počet nových vozidiel pre potreby mesta. ❤ Aj tu už mecenáši, prispievatelia, zahraniční akcionári, otcovia mesta i Mikuláš meškajú neúmerne dlho. ?

4. Keď sa raz naplní neodvratne sa blížiaci katastrofický scenár...že sa znitovaná hrdza a hniloba prepadne pod balíkom ľudí v plnej rýchlosti...zastaviť to môže bod 3. Držím tomu palce.
Reply on: KLF #73989:
fotky starej trate okolo botanickej zahrady (uz v case vystavby prelozky) a prelozky pri lafranconi su v knihe 100 rokov elektriciek.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.