Reply on: SDX #73317:
Ak dáš 2 linky na radiálu máš 16 spojov za hodinu oproti dnešným 15, takže si myslím, že tých pár vozov sa nájde. A čo sa týka tunela, je pravda, že kedysi keď som bol malý, vo vtedajšej 6 a 7 pár ľudí cestovalo. Ale keď boli pred pár rokmi v lete výluky a točila sa tadiaľ 6, resp. 11 cestovalo cez tunel okrem mňa 0 až 3 ľudia. A to si myslím, že je škoda peňazí.
Beus
1) Treba si uvedomiť, že každá zmena je cestujúcou verejnosťou prijímaná s istou dávkou nevôle, pretože ich to núti meniť zaužívané zvyklosti a hľadať nové spôsoby, čo sa nie každému chce, a dokonca nie každý je toho schopný (stačí sa pozrieť, koľko ľudí ešte pol roka po reorganizácii liniek v Petržalke cestovalo na 4-5 prestupov, mysliac si, že to inak fakt nejde, pretože trasu určili tak, že šli prstom na mape po trase svojej "obľúbenej" linky), a paradoxne čím drobnejšia je taká zmena, tým ťažšie sa dostane do povedomia ľudí (stále veľa ľudí uvažuje s tým, že sa z/na Jesenského, či Nový most dostane aj 1-tkou)
Navyše, tu by sa jednalo ešte aj o akési skrátené spoje bežných liniek, čo sa nikdy tak nerobilo, a cestujúci by to nepochopili (čo ale tentokrát bez akejkoľvek irónie - zaťahovanie do vozovne je niečo úplne iné než linka 11 idúca do Rače, alebo len po Vinohrady, či linka 1 po Dúbravku alebo len KV)
2) Možno...len sa potom zo Šafka zasa nedostaneš na Vajnorskú, a z Rače zasa do centra k Tescu a na Nám.Ľ.Štúra...a obchádzkou cez tunel to, iste uznáš, nie je to pravé orechové...
3) Teoreticky áno...
4) V takom prípade by si mal nezanedbateľný nárast vzkm, a vzhľadom na predĺženie jazdných dôb aj nárast vozov do výpravy - čím by si to vykryl?
5+6) Okrem Špitálskej, čo je však dosť nezanedbateľné zhoršenie, najmä kvôli "prestupu" čo som už spomínal