Reply on: S499.1023 #72188:
Plne súhlasím, len to by chcelo najprv nakalibrovat tachografy, aby nesnímali ani menej, ani viac, potom doladiť metráže, aby sa nestávalo, že sa BUSE občas pýta "Zastávka?" čo vodiči považujú za otravné a automaticky dráhu vypínajú (a prípadne pri dlhometrážnych zastávkach zväčšiť toleranciu, len neviem či sa to vôbec dá špecificky pre niektoré zastávky), a nakoniec ešte naučiť vodičov jazdiť zásadne so zapnutou dráhou, s výnimkou odôvodnených prípadov. 
eripmav: V tom, čo povedal S499, žiadnu kontradikciu nevidím - skutočne vo VŠETKÝCH vozidlách je informácia od snímača dráhy privedená do palubného počítača. To, že v niektorých je ten snímač dráhy pokazený, alebo je preseknutý ten káblik, je naozaj iný problém, ale rozhodne sa nedá povedať, že by v týchto vozidlách informácia o dráhe nebola, akurát kvôli závade nie je použiteľná. Stačí tak?

SDX
Re #72188 S499.1023: pretoze niekto by mohol vcas pochopit ze je nedaleko predajne DPB a zneuzit to na napr. kupenie elektricenky ?
No, omnoho vacsim problemom pri transparentoch byvaju zastavky na znamenie pri vodicoch ktory nemaju tolko inteligencie aby potvrdzovali zastavky.. rekord co si pamatam je ked pred botanickou zahradou zahlasila 28-cka "Nasleduje zastavka: Morava" ? no a potom je tiez problem, pokial ako spominal S499.1023 vodic vypne drahove kriterium, a potom caka na dobiehajuce babky tak to skonci tak ze pri poluse 1-ka zahlasi "konecna zastavka, prosim vystupte".
Najidealnejsie by bolo GPS, pripadne (pokial je to technicky mozne) pri elektrickach riesit tieto veci senzormi v kolajniciach.