Reply on: aquila #68696:
2. Môžeš uviesť konkrétny príklad problémových miest v centre? Myslím, že centrum je menší problém ako napríklad Račianske Mýto, Trnavské Mýto, Legionárska, Radlinského, Bajkalská... Mimoúrovňovo by sa mali riešiť najskôr najkritickejšie body tam, kde je veľká IAD (aby to pomohlo aj IAD). V centre by sa mala IAD skôr utlmovať (prípadne viac podzemných garáží na okraji centra) a električka by mohla byť na povrchu.
3. Tunel lacnejší ako povrchová trať? Zaujímali by ma nejaké prepočty na konkrétnom príklade (napríklad námestie SNP). Aj ja patrím k tým "zadubencom", ktorí nechápu. ?
9. Ešte by som rád vedel, ako sa dostane električka zo Starého mosta pod zem pred križovatkou. Nebolo by lepšie zakopať autá, ako to tu už bolo navrhované (keď už to musí byť mimoúrovňovo)?
aquila
1. nebol by to maly kusok, uz som to tu napisal, co by som povazoval za dostatocne zakopanie elektricky pod zem
2. uspora je v globale _podstatne_ vyssia ako 2-3 minuty. ide najma o plynulost celkovej prevadzky a centrum je ten problem
3. jezisi, to mi je uz len blby argument
4. bingo, a zvysi sa celkova priepustnost ciest. a pri vystavbe elektricky nie je problem robit aj podzemne garaze.
5. tak to je este vacsia blbost. kaslem na spomalujuci mestotvorny element. ale ked sa rad citis ako v muzeu
6. zase ides do extremu. elektricka do dubravky nepotrebuje chodit tunelom. ak si si nevsimol bavim sa tu o centre. vyhoda bratislavskych radial je v tom, ze v drtivej casti trati idu po vlastnom nezdielanom telese. preto staci viac menej zakopat a pri tej prilezitosti aj lepsie zorganizovat centrum.
co by skratka davala aku taku moznost urobit z toho ozajstny nosny system dopravy.
7. uz som ich tu prezentoval. ako aj odhadovanu sumu