Reply on: S499.1023 #68356:
ako ja beriem, ze by to stalo cca 8 mozno az 10 miliard, ale by to vyriesilo problem na minalne 20 mozno az 30 rokov. lebo jedna z vyhod elektricky v BA je, ze na radialach je z velkej casti vo vlastnom koridore.
navyse by sa od kamenneho dalo z velkej casti stavat systemom hlbenych tunelov (ano je problem budova na rajskej oproti kyjevu kde je toyota, a potom budovy okolo 29. augusta/dobrovskeho.
ale podla mna by sa to dalo. a aj ked sommelier hovori ze to vela nevyriesi, ja si myslim opak.
v com ma pravdu od sucheho myta po kamenne sa to nebude dat uzavriet.
Sommelier
Práve preto, lebo BA je krpata.
Nefandi si, že tú električku dostaneš pod zem rovno z mosta ešte pred cestou - je tam sklon a to veľký.
Ale pešia zóna nebráni električkám - sám si to pri obchodnej uviedol.
Okrem toho - na námestí SNP Nikdy (!!!) nebude pešia zóna, pretože je nevyhnutný vjazd do takých budov ako napríklad min. kultúry, či hlavná pošta (kopec kancelárií a obchodov). Že bude možno nepriechodzie ku kamennému námestiu je druhá vec - no tú tranzitnú dopravu cez SNP treba niekam odviesť, takže to odnesú okolité ulice...
Koľaje pod SNP dáš pod zem a na jeho úpätí budeš vyliezať s traťou na obchodnú a do tunela ? - Nichšt mógliš ! Je tam 52,0 ‰ sklon trate !
No a riešenie špitálskej si nedokážem predstaviť - preto som ten ťunel posúval až na Trnavské.
O novom moste nechcem veľmi polemizovať. Zámer sa dá zrealizovať aj bez momentálneho napojenia Petržalky.
Na rozdiel od Starého mosta - Štúrovej - odkiaľ povedie už len pomalodrážna električka bez reálnej vízie sa mi tunel pod Staromestskou zdá reálnejší.
Tie vjazdy tam nie je kde urobiť - a vedia to aj na magistráte.