Reply on: Sommelier #66973:
ok, takze:zelena trasa:
- kam chces premiestnit vozovku z dotknutych ulic ? (dunajska, ul. 29. augusta nie su tak siroke aby si tam zmestil vedla seba cestu a trat, spolocne teleso je hovadina (to tam mozes kludne nechat tie trolejbusy, zacpami trpia rovnako), na podzemne riesenie nemas priestor na vstup do podzemia
- obluk na 29 augusta je uplne genialny pre kolajovu dopravu, aj trolejbusy tam musia ist hodne pomaly...
- obluk mlynske nivy-svatoplukova tiez nie je zrovna ideal a v kombinacii s tak nevytazenou krizovatkou ako je mlynske nivy - kosicka je to uplne super
fialova trasa:
- obyvatelia kutuzovovej ta ukamenuju
- opat obluky s velmi malymi polomermi
- koliduje so zeleznicou
- krizovatka vajnorska bajkalska nie je nafukovacia
- trnavska bajkalska detto (priamy prejazd by sa dal ale prepojenie s tou sedozelenou trasou nerealne)
- ruzinovska bajkalska no to by som si rad pozrel v reali... ja ani neviem prist na to ako rozumne premiestnit trat zo stredu cesty na jednu stranu a mat pritom bezkolizny prejazd (cielom by bolo polozapustenie celej ruzinovskej radialy a mimourovnove krizovania s cestami) a nieto tam este zbuchat taku naznacenu kolajovu krizovatku...
- bajkalska prievozska - kde chces prejst zo stredu bajkalskej na okraj ? planujes to urovnovo (kolizne) s tak frekventovanou cestou ?
- obyvatelia prilahlych panelakov ktore by si musel dat asi odstrelit aby sa tam zmestila trat by ta nadosmrti zboznovali
sedivozelena trasa:
-planujes prerozchodovat elektricky a zmenit trakcne napajanie alebo aku mas predstavu ked jeden koniec ukoncujes na elektrickovej trati na trnavskom myte (1000 mm a 600V-) a druhy na zeleznicnom nasype (1435 mm a 25000V~50Hz)
- ak si odmyslim krizovanie s fialovou a modrou trasou a troska rozumnejsie ukoncenie na trnavskom myte tak by to mohlo byt priechodne
cervena trasa:
- aky rozpocet planujes na sanaciu budov na uzemi vymedzenom ulicami dostojevskeho rad, mlynske nivy a kosicka ? stoji tam totizto nemalo novych budov ktore v tej mape ktoru mas ako podklad nemas
- obluky pri napajani tej vlecky na oboch koncoch sa mi zdaju byt male; opat planujes menit rozchod v sieti ? (aj ked vlecka by sa mozno dala zdvojrozchodnit)
modra trasa:
- na tomasikovej opat uz stracas priestor kvoli novej vystavbe
- krizovatky s inymi trasami su problem
modru trasu v oblasti zony pribinova predpokladam ze myslis podzemnu, nevyjadrujem sa
hnedocierne trasy nemaju prakticky prepravny vyznam a ich realizaciu znemoznuju sklonove pomery ako aj novovzniknuta zastavba v oblasti

Sommelier
no ja mám výhrady voči spodzemneniu centra (ktoré by na viacerých miestach malo nahradiť povrchovú trať). Nevidím v tom želaný efekt, dokonca nepovažujem priepustnosť centra za kľúčovú. Došlo by k zásadnej zmene charakteru celej centrálnej oblasti.
Som všetkými desiatimi za výstavbu nových tratí (namiesto nahradzovania existujúcich novými).
Rád podotknem, že prípad toho, že by sa zachovali povrchové trate a zároveň by existovala podzemka sa mi nepáči (aj z viacerých dôvodov, ale som schopný diskusie - nakoniec sa ani moja vízia bez nejakej tej podzemky nezaobíde).
Osobne si myslím, že je v BA mnoho miest, ktoré si žiadajú koľajové riešenie - najmä Nivy, Pribinova, Mlynské Nivy, Vrakuňa, Biskupice. Vyriešiť tieto časti pred akýmkoľvek podzemným projektom je mojím prianím.
Rád by som len upozornil - že v tvojom ľahko metrovom príklade je potrebné nájsť 2 body, ktoré hodláš spojiť úplne novým systémom a vzhľadom na nekompatibilnosť vhodné prestupy na iné formy dopravy. Z môjho pohľadu by to šlo reálne na Bajkalskej - od Prievozskej po Račiansku - avšak po výstavbe súvisiacich električkových a vlakových projektov. ? Inak je to pridlhý horizont - a riešenie je potrebné do 10, 20 rokov. Ľahké metro možno o 30 - Bratislava na to nielen že momentálne nemá, ale fakticky nie je ani pripravená ho kdekoľvek postaviť.