Reply on: 81-71 #66988:
no ja mám výhrady voči spodzemneniu centra (ktoré by na viacerých miestach malo nahradiť povrchovú trať). Nevidím v tom želaný efekt, dokonca nepovažujem priepustnosť centra za kľúčovú. Došlo by k zásadnej zmene charakteru celej centrálnej oblasti.
Som všetkými desiatimi za výstavbu nových tratí (namiesto nahradzovania existujúcich novými).
Rád podotknem, že prípad toho, že by sa zachovali povrchové trate a zároveň by existovala podzemka sa mi nepáči (aj z viacerých dôvodov, ale som schopný diskusie - nakoniec sa ani moja vízia bez nejakej tej podzemky nezaobíde).
Osobne si myslím, že je v BA mnoho miest, ktoré si žiadajú koľajové riešenie - najmä Nivy, Pribinova, Mlynské Nivy, Vrakuňa, Biskupice. Vyriešiť tieto časti pred akýmkoľvek podzemným projektom je mojím prianím.
Rád by som len upozornil - že v tvojom ľahko metrovom príklade je potrebné nájsť 2 body, ktoré hodláš spojiť úplne novým systémom a vzhľadom na nekompatibilnosť vhodné prestupy na iné formy dopravy. Z môjho pohľadu by to šlo reálne na Bajkalskej - od Prievozskej po Račiansku - avšak po výstavbe súvisiacich električkových a vlakových projektov. ? Inak je to pridlhý horizont - a riešenie je potrebné do 10, 20 rokov. Ľahké metro možno o 30 - Bratislava na to nielen že momentálne nemá, ale fakticky nie je ani pripravená ho kdekoľvek postaviť.
81-71
Moj nazor je:
1. metro v podobe akej sa tu zacalo a prestalo stavat tu uz nebude
2. dnesny pocet obyvatelov Bratislavy by urcite bol schopny vyuzit najma trasu B v useku Petrzalka - centrum a trasu A v useku Dubravka - centrum, myslim, ze podiel IAD a MHD by sa opat naklonil viac v prospech MHD aj vdaka tomu, ze doprava njma v centre by bolo podpovrchova, nezavisla na povrchovej doprave (co sa o klasickej elektricke neda povedat za akejkolvek preferencie) a aj kultura cestovania by bola lepsia vdaka lepsej prepravnej kapacite, o prevmavkovej rychlosti ani nehovoriac, neviem si totiz predstavit, ze by sa elektricka v centre rutila 70-80 km rychlostou...
3.Kedze Bratislava vyhladovo v tak kratkom case uz nenabere take pocty obyvatelov ako bolo planovane by asi bolo realnejsia stavba lahkeho metra, pokial sa uzivi vo francuzkych mestach mensich alebo porovnatelych ako Košice, tak v tom skutocne nevidim problem.
4.O kapacite a vyuzitelnosti teda myslim, netreba debatovat, NDS vo forme lahkeho metra by teda by bol skor problemom financnym s cim plne suhlasim, ale aby niekto hovoril, ze by nebolo vyuzite...
5. Elektricka nikdy nebude mat take prepravne rychlosti a kapacity ako metro, v centre nikdy, jedine ze by sa zakopala pod zem, ale to uz demagogovia neberu v uvahu pri ich financnych porovnaniach s metrom, vzdy uvadzaju iba sumu za petržalsku radialu.
6. Pokial niekomu vadi, ze by mal stracat cas na eskalatoroch a podobne, ide o uplny nezmysel, podzemne systemy funguju na celom svete a povedzme si to na rovinu, vzdy radsej pojdem eskalatorom a aj tak budem skorej na danom mieste ako sa vliect s elektrickou preplnenymi ulicami o polovicu pomalsie...