Reply on: 81-71 #66988:
no ja mám výhrady voči spodzemneniu centra (ktoré by na viacerých miestach malo nahradiť povrchovú trať). Nevidím v tom želaný efekt, dokonca nepovažujem priepustnosť centra za kľúčovú. Došlo by k zásadnej zmene charakteru celej centrálnej oblasti.
Som všetkými desiatimi za výstavbu nových tratí (namiesto nahradzovania existujúcich novými).
Rád podotknem, že prípad toho, že by sa zachovali povrchové trate a zároveň by existovala podzemka sa mi nepáči (aj z viacerých dôvodov, ale som schopný diskusie - nakoniec sa ani moja vízia bez nejakej tej podzemky nezaobíde).
Osobne si myslím, že je v BA mnoho miest, ktoré si žiadajú koľajové riešenie - najmä Nivy, Pribinova, Mlynské Nivy, Vrakuňa, Biskupice. Vyriešiť tieto časti pred akýmkoľvek podzemným projektom je mojím prianím.
Rád by som len upozornil - že v tvojom ľahko metrovom príklade je potrebné nájsť 2 body, ktoré hodláš spojiť úplne novým systémom a vzhľadom na nekompatibilnosť vhodné prestupy na iné formy dopravy. Z môjho pohľadu by to šlo reálne na Bajkalskej - od Prievozskej po Račiansku - avšak po výstavbe súvisiacich električkových a vlakových projektov. ? Inak je to pridlhý horizont - a riešenie je potrebné do 10, 20 rokov. Ľahké metro možno o 30 - Bratislava na to nielen že momentálne nemá, ale fakticky nie je ani pripravená ho kdekoľvek postaviť.
Sommelier
Občas si kreslím a mám rád farby... Skrátka tu sú možnosti, ako (okrem iného) možno riešiť Nivy koľajnicami. Ale budem to celé prerábať a privítam názory a kritiku...
Je tam náznak klopenia tej slávnej trate od Petržalky... Budem ju musieť do toho zahrnúť, pôvodný tunel z filiálky si moc nevšímaj.
Je to kombinácia električiek a železníc, jediné čo je jasné je prestupná stanica Tučkova.
Rozchody, trakcie a podobné halušky tam nemám - sú to len náčrty - kadiaľ by mohli ísť koľajnice.
http://img224.imageshack.us/img224/8679/bratislavatunelv3us5.jpg